wesol Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Tak jak pisalem nie ma to az tak duzego znaczenia. Jelsi wiatrak bedzie chodzil nieco szybciej czy nieco wolniej. To tak jak silnik chodzi w roznych temperaturach i roznych klimatach. To samo auto spisuje sie poprawnie we Wloszech jak i unas.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65683-rezystor-dmuchawy-astra-h/page/3/#findComment-535575 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 oczywiscie ze musi byc drut oporowy. Zwykly drut stal, rozne stopy stali, aluminium itd. maja rezystancje na poziomie 0,01-0,02ohma oczywiscie wazna tez jest dlugosc. Ale taki rezystor ile potrzebuje...1cm? A taka drut o takiej rezystancji jak podalem to jest zwykla zworka ktorej uzywa sie...do np. polaczenia obwodow drukowanych na PCB. Drut oporowy rozni sie od zwyklego kilkoma szczegolami...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65683-rezystor-dmuchawy-astra-h/page/3/#findComment-536819 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jgrzegorz Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 (edytowane) Pewnie ze tak Na spiralę zuzyłem około 30 cm drutu. Edytowane 9 Maja 2014 przez jgrzegorz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65683-rezystor-dmuchawy-astra-h/page/3/#findComment-536820 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 drut stalowy a raczje zelazny by sie dawal zwinąć a nie ze sprezynyje. podobna srednica. i dlugosc i po sprawie. drut stalowy ma wysoka odpornosc na przepalenie czyli wysoka temp topnienia. ALu ma niska no i wysoka opornosc wiec to dodawanie ciepla by byla nie na odcinku tych 30 cm tylko moze gdziecs na 5 cm wiec zadzialalby chyba z 2 sekundy. Miedziany moze tez by moglby byc tylko zamiast 30 cm trzbe aby uzyc gdzies z metr albo poltora a na to nie ma miejsca. Czyli zwykly drut najlepiej tzw przpelaony do wiazania i po sprawie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65683-rezystor-dmuchawy-astra-h/page/3/#findComment-537035 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 (edytowane) Czlowieku...nie wiem skad masz taka wiedze..ale masz ja naprawde niepelna. Nie chce mi sie Tobie tlumaczyc zagadnienia....posluze sie internetem. Taka prosta rzecz jaka jest dlugosc, srednica material z ktorego zostal wykonany drut to chyba wiesz, ze to wlasnie te dane stanowia podstawe do obliczenia rezystancji/opornosci. Dla przykladu: -drut oporowy KANTHAL fi 0,20mm 43 Ohm/m - odcinek 10cm, będzie miał 4,3 Ohm, 5cm - 2,15 Ohm - drut miedziany 1m drutu miedzianego (lub linki) o przekroju 1mm2 to 0,017 ohma (17 miliohmów) - dla aluminium jest to kilka zer po przecinku. A tu masz tabele: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/tables/rstiv.html I prosze Cie.. ...nie wypisuj wiecej tych .... Edytowane 11 Maja 2014 przez wolf80   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65683-rezystor-dmuchawy-astra-h/page/3/#findComment-537235 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drahe Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Dam ci dobrą radę wolf80 ..odpuść.To bez sensu.Nie ma absolutnie żadnego sensu wdawać się w jakąkolwiek dyskusję z wesołem.On ma swoją rację i żadne racjonalne argumenty tego nie zmienią. Też z nim miałem "spięcie" na temat zależności ilości czynnika i ciśnienia w układzie klimatyzacji. Zresztą ten ostatni jego post to totalny bełkot.Zrozumiałeś coś z tego???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65683-rezystor-dmuchawy-astra-h/page/3/#findComment-537270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 masz racje... Nic nie zrozumialem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65683-rezystor-dmuchawy-astra-h/page/3/#findComment-537382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 a co to znaczy drut oporowy. co to za fachowe stwierdzenie. drut jesli juz moze byc wykoanay z odpowiedneigo metalu lub stopu metali. drutem oporwym jest tez drut miedziany np w lutownicy transformatorowej. Tak jak pisalem mozna uzyc drutu stalowego o podobnej srednicy i dlugosci i powinien miec podobna oporność. Nie wiem po co podajesz tu opornosci miedzi czy innych metali- tez wiem jaka maja. tylko po co opornosc nam drucika o przekroju 1 mm2 czy juz nie wspomne o tym druciku jak nitka fi 0.2 mm. Z tego zamierzasz robic drut "oporowy"?? co do cisnien i czynnika to sobie kolego zobacz np butle z np CO2 i sprawdz na manometrz ejakie jest cisnienie przy temp 10 stopni i jakie cisnienie bedzie przy 20 stopniach. Co moze takie same?? to jak myslisz w klimie tez tak jest czy inaczej?? Generalnie ilosc czynnika nie ma znaczenia jesli chodzi o cisnienie pod warunkiem z etego gazu tam nie bedzie jakas sladowa ilosc. Tak samo jak butle od migomatu tez nie sprawdza sie poziom napelnienia manometrem tylko wagowo. Czemu? bo przy 6 kg netto jest takie samo cisnienie jak jest 1 kg gazu w butli. Oczewiscie w tej samej temperaturze. 1m drutu miedzianego (lub linki) o przekroju 1mm2 to 0,017 ohma (17 miliohmów) - dla aluminium jest to kilka zer po przecinku. No jak uwazasz ze dla alu jest kilka zer po przecinku to gratuluje bo mnei sie wydaje ze alu ma wiecje ohmow na metrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65683-rezystor-dmuchawy-astra-h/page/3/#findComment-538378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 moze o mechanice to cos Ty tam wiesz... ale z tematu elektrotechniki to jestes cienki jak siki pajaka. I jesli nie dostrzegasz roznicy pomiedzy Kanthal-em(drut oporowy) a zwyklym metalem lub jakims jego stopem gdzie srednica drut oporowy np. Kanthal 0.20fi i dlugosc 10 cm charakteryzuje sie rezystywnoscia 4.3ohma. A miedz 1mm2 o dlugosci 1metr ma rezystywnosc kilku zer po przecinku. To ja juz nie wiem jak Ci to wytlumaczyc... Moze wrzuc w gogle...jakies zapytanie ktore dla Ciebie jest nie jasne to byc moze zrozumiesz w jak duzym bledzie jestes...a wtedy wroc i podziekuj za to ze ustrzeglem Ciebie lub innych ktorzy by Cie posluchali przed spaleniem sobie samochodu w najgorszym przypadku. Z mojej strony to wszystko. Koniec tematu... p.s. widze ze nawet nie umiesz tabeli przeczytac, nie znasz mnoznikow. 1ohm * 10 do -8 potegi...jak myslisz jaki wynik Ci da... ile zer bedzie po przecinku...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65683-rezystor-dmuchawy-astra-h/page/3/#findComment-538423 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 (edytowane) akurat kolego z elektryki i elektorniki jestem dobry. Umnie lutwnica nie stygnie. W oplu bylem raczej zaraz za Chudziankiem ktory tam robil juz chyba ze 12 lat i zajmowal sie wlasnie tylko elektronika. wartosci jednostek nadwieloktornych i pod wielokrotnych tez znam na pamiec. w podstawowce nalezalem do kola fizycznego. wiec sporo zostalo w glowie. Napisales wyraznie ze kilka zer po przecinku masz na 1m drutu aluminiowego. nie wykrecaj sie i tyle. Po co mi tu mowisz o jakims drucie kenthal to ja nie wiem. Kto bedzie latal po miescie by szukac takiego drutu?? po za tym fi 0.2 mm to troszke malo. to sie raczej nie nada na to co chcemy uzyc. za cienki jak wlos i duze ryzyka przepalenia.przy takim wytracaniu pradu na nim. 4 ohmy to tez za duzo. Jak wiemy to opor tego opornika musi byc duzo mniejszy a przy tym nie moze byc tez o maleym ani przekroju ani za krótki bo ten prad przeplywajacy wytwarza energie cieplna ktora musi ten oporowy drut oddac. Osobiscie uwazam ze drut stalowy o srednicy okolo 2-2.5 mm czyli fi 2 mm nie 0.2 mm spokojnie tu sie sprawdzi. Dlugosc trzeba by dobrac sobie doswiadczalnie najlepiej. Taki drut wisi umnie w piwnicy i uzywalem go kilka razy do takich celów a nawet jak strzelila linka pleciona do otwierania amski to spokojnie sie sprawdzil mimo ze nie jest to plecionka. Ojcic w swoim poprzednim aucie tez mial problem z opornica ale od nadmuchu powietrza do kabiny to na szybkiego zrobil sobie tak ze diody porstownice dal w szereg- jak dobrz epamietam to 3 szt w szeregu wytracaly juz na tyle duzo ze mial pierwszy bieg na nadmuchu. Grzaly sie troszke te diody ale nie az tak strasznie by moglo sie cos zapalic. Te radiatory-opornice maja to do siebie ze sa umieszczane tam gdzie wiatraki dmuchaja by pęd powietrza je chlodzil. Edytowane 17 Maja 2014 przez wesol Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65683-rezystor-dmuchawy-astra-h/page/3/#findComment-538453 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.