Skocz do zawartości

opel astra h 1.7 cdti termostat


Rekomendowane odpowiedzi

hehe w dowodzie ma 101 koni i w karcie pojazdu. Ja mialem w astrze ze na 54 osoby jest. a ojciec w dieslu w rubryce paliwa ma literke "P". TO nie jest wyrocznia co do silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65698-opel-astra-h-17-cdti-termostat/page/2/#findComment-520088
Udostępnij na innych stronach

tomecek892 Bezproblemu wymienisz samhttp://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/262-termostat-w-silniku-1-7-dti-wymiana-opel-astra-g

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65698-opel-astra-h-17-cdti-termostat/page/2/#findComment-521116
Udostępnij na innych stronach

Gość golden2912

 

nie nie nie... DTH ma troszke inna budowe, choc w tym samym miejscu jest termaostat ale nad niem jest egr i przepustnica ktore trzeba zdemontowac

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65698-opel-astra-h-17-cdti-termostat/page/2/#findComment-521141
Udostępnij na innych stronach

golden2912 to nie DTH(a astrze g nie ma tego silnika) to 80 km czyli Z17DTL.Mam taki sam i wymieniałem posiłkujac sie linkiem który wyzej wrzuciłem...

Oczywiscie ten z linku to dti ale wymiana taka sama

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65698-opel-astra-h-17-cdti-termostat/page/2/#findComment-521147
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

podepnę się pod temat...

 

Dzisiaj wymieniłem termostat na nowy, bo stary okazał się wadliwy. Zdarłem starą uszczelkę (była oryginalna oplowska - guma) i założyłem ta co dostałem w zestawie taka papierowa jednak po złożeniu całości okazało się że przecieka, rozebrałem na nowo i się okazało, że chyba za mocno dokręciłęm obudowę, bo uszczelka się przerwała w jednym miejscu wręcz rozerwała, Wiec ją wyrzuciłem i całość skręciłem (bez tej uszczelki ona ma około 1 mm grubości) na czarny silikon termiczny do 300 stopni. Pod względem szczelności wszystko ok nic nie cieknie. Ale nie jestem zadowolony z efektów, przed w trasie osiągałem temperature (na dworze +5 stopni) 62-64 stopni przejeżdzając 140 km spokojną jazdą na tempomacie 80-100 obroty do 2000-2100 (to było wczoraj trasa do Poznania), dzisiaj zrobiłem test po wymianie i widać różnice bo nagrzewa sie do 82 stopni na postoju (+5 stopni na dworze), ale podczas jazdy temperatura się waha między 70-80 stopni (15 minut postój, 12 km trasa - jak jechałem z górki bez obciążenia to temperatura spadła do 69 stopni)... I teraz się zastanawiam czy to nie wina braku tej uszczelki jej braku, bo moze ona dociskała termostat do bloku silnika, a jak jej teraz nie ma to nie dociska i jest tam jakis luz i płyn ucieka bokami na duzy obieg (bo zauwazylem ze ta uszczelka ma otwór miejszy niz wymiar termostatu czyli jakby go jeszcze dociskała do bloku silnika. Co sądzicie???. Dodam, że górny przewód nie jest gorący, jest po prostu ciepły miły w dotyku.

 

Chyba, że po prostu mam taki styl jazdy i nalezy silnik mocniej potraktować. Jeszcze ew. zapowietrzony układ ale wydaje mi się, ze się odpowietrzył bo ciełpo w środku jest i dałem mu się nagrzać na postoju.

 

Aha dodam, że jechałem na ustawieniach nawiew 2,3 - temperatura 23 stopnie.

Edytowane przez jihn

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65698-opel-astra-h-17-cdti-termostat/page/2/#findComment-523610
Udostępnij na innych stronach

Gość golden2912

i dobrze jest, bodajze te termostaty sa na 82 i 86 st wiec jest ok z tego co piszesz,

tylko ze jadac z gorki silnik nie ma obciazenia z tad pod wplywem pedu powietrza moze spadac jego tempertura

 

teoretycznie jak masz termostat na 82 st to przy tej temp powinien sie otwierac na duzy obieg wiec przy dobrym ukladzie i odpowiednich warunakch bez problemu ciecz moze sie schlodzic do 70st

 

sama uszczelka nie powinna miec wplywu na to, pozatym jak sam pisales wlaczony nawiew, to tez chlodzi caly uklad i ciecz przez to dluzej sie nagrzewa

 

sprobuj go troche "pobutowac" czy bedzie trzymal temperature, choc wedlug tego co piszesz to jest ok

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65698-opel-astra-h-17-cdti-termostat/page/2/#findComment-523736
Udostępnij na innych stronach

opel cos tam skopal ale co dokladnie tonie wiadomo. mysle ze nie jest to wina termostatu bo on dziala poprawnie. 86 czy ile tam to poczatek otwarcia termostatu wiec nie mozna tego brac tak ze otwary jest przy tych stopniach. otwarty na maxa jest przy okolo 105 stopniach. Mysle z ewydajnosc chlodzenie jest niepotrzebne tak duza zrobiona albo uklad obiegu duzego wzgledem malego jest zle zaprojektowany.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65698-opel-astra-h-17-cdti-termostat/page/2/#findComment-523751
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności