Skocz do zawartości

Wymiana czujnika ABS


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość harnas1515

A to przepraszam. Ale rozsądek u mnie ?

 

:rotfl:

 

Zaraz ola do kosza to wszystko wywali. A my kary złapiemy za smiecenie. :jaja:

 

 

Spróbuje to jakoś delikatnie wepchnąć a nie wybijać młotkiem.

Ale nigdy nic nie wiadomo. ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie to jeszcze nie zamkne, zresztą musimy dojść co z tym czujnikiem. Jacek zamowie jutro czujnik porobie fotki i ci go potem dam, pewnie i tak przed weekendem nie rozgrzebiesz.

 

Jutro zacznę klecic nowy temat.... Takie kompendium wiedzy z tych postow więc póki co kombinujcie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

No to zamawiaj.

Kasę ci oddam oczywiście.

A i tak zaraz pewnie Arek będzie do mnie jechał to może go podać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiam jeszcze chwilowo temat do dyskusji na temat wymiany samego czujnika w pieście, jego przymocowaniu i ewentualnemu uszczelnieniu.

Resztę rozwiązań znajdziecie w podwieszonym temacie o ABS http://forum.opel24.com/topic/65862-abs-i-jego-naprawa-w-pigulce/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość harnas1515

A wiec czas na konkrety.

 

Kupiony czujnik niestety nie pasuje....

Da się go zamontować ale trzeba wykorzystać osłonę se starego czujnika.

Niestety często ulega ona uszkodzeniu co uniemożliwia nam zamontowanie czujnika i ponownie piasty na auto.

 

Dokladniejszy opis:

 

Po zdjęciu starego czujnika i oczyszczeniu można przystąpić do montażu.

Tu występuje dużą średnica pierścienia 90mm.

Jest to na tyle ciasno spasowane a dodatkowo na powierzchni piasty była taka otoczka uszczelniajaca, że klejenie okazali się zbędne.

Nabicie szlo ciężko ale bez kłopotu. Ważne aby uderzać przez coś na całej powierzchni. Wybrałem wersję odwrotną. Czujnik na stole a uderzenie w piaste.

 

Problem jest z uszczelnieniem części wewnętrznej. Zalaczony pierścień jest innej średnicy.

Powinien mieć 50mm. A ma 54mm.

Czyli zero uszczelnienia.

Brud leci do środka i niszczy czujnik i łożysko.

 

Chodzi o ten pierścień.

Po prawej stary.

unete8ap.jpg

Taka jest różnica.

ju8yma3u.jpg

 

Tu się go nabija. Na zdjęciu stary.

ebaqyren.jpg

 

Tak powinien wyglądać po założeniu. (Jeszcze nie wbity, pójdzie trochę do dołu)

8ama5u7e.jpg

 

A tak niestety wygląda. :/ ten który jest zalaczony w komplecie z nowym czujnikiem.

pedu5ary.jpg

 

A więc lipa.

Mam nadzieję że coś uda mi się z tego zrobić.

Ale w efekcie, - nowa cześć nie pasuje do piasty sintry.

 

Ps. W gratisie dolacze rozebrany stary czujnik z urwanym przewodem.

Tak wygląda wew.

Tylko nie ma jak dojść przez obudowę aby polutować nowy przewód.

 

 

u8aha7un.jpg

 

Chyba że przewiercenie blachy, lutowanie i uszczelnienie jakimś silikonem. Widać gdzie wiercić. ;)

 

Ale to dla tych co mają dużo cierpliwości i czasu.

 

 

Pozdrawiam.

 

Edytowane przez harnas1515

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności