Skocz do zawartości

Wypada zapłon na 4 garze.


Gość danny88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Z góry przepraszam za zakładanie kolejnego tematu, aczkolwiek szukałem sporo na ten temat i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Proszę o wyrozumiałość.

Od dłuższego czasu posiadam Astrę F w kombi, silnik C16nz 1.6 1992 rok benzynka bez gazu. Wszystko było ok, jeżdziłem nią za granicę i nigdy mnie nie zawiodła. Lecz po pewnym czasie kupiłem kolejna Astre H i moją poczciwą F-cię wstawilem do garażu. Po pół roku nie używania gdy zacząłem Nią jezdzic szlag trafił uszczelkę UPG. Mój dobry mechanik (kuzyn) podjął sie naprawy. Zrobiliśmy wszystko:

-planowanie głowicy z docieraniem zaworów,wymiana dzwigienek i szklanek plus sprawdzenie szczelności

-wymienione zostały pierścionki na wszystkich tłokach

-panewki walu również wymienione

-wszystkie uszczelki

-wyczyszczony dolot

-nowa kopułka, palec, kable WN i swieczki

-nowy rozrząd z pompą wody filtry i plyny ustrojowe.

 

Wszystko zrobione zostało porządnie, tak bynajmniej myślę.

Przyjechałem Nią do Holandii i zamierzalem tutaj ja eksploatować ALE...

Mam problem z wypadaniem zaplonu na 4 cylindrze, wyczyscilem kopulke i posprawdzalem kable oraz świece.Ku mojemu zdziwieniu świeca na 4-tym cała zawalona czarnym nagarem, lekko mokra (pozostałe ładnie wypalone). Wymienilem ją lecz to zbyt dużego rezultatu nie przyniosło, auto szarpie przy ruszaniu z niskich obrotów, kopci na czarno, czuć jakiś taki smród jakby olej i benzyna, kilka razy wywaliło mi enga. Pomyślałem,że jak wywalę Egr i zaślepię będzie lepiej, pomogło po części. Auto już tak nie szarpie, ale za to na każdych światłach zostawia siwo-czarną chmurke i smród. Na postoju na jałowym czuć jak co parę sekund wypada zapłon i silnik się zatrzęsie, czuć to na kierownicy jak siedzę w aucie i słychac prychanie przy wydechu. Dodam, ze jak zimny pracuje lepiej jak się rozgrzeje zapłon wypada częściej. Oleju jako tako nie ubywa, spalanie w normie.

 

Teraz pytanie do was Drodzy Forumowicze co jest kurcze grane?

Co może byc powodem wypadania tego zaplonu tylko na tym jednym garku, szarpaniem po rozgrzaniu , zasyfiona świeca, puszczaniem dymka i drganiem od silnika? Ja już nie mam pomysłow.

 

Na koniec dodam że ciśnienie sprężania ok jest po około 11 bar, od około 1300 obrotów silnik juz ciągnie dobrze.

Proszę o porady i z góry dziękuję.

 

 

 

 

 

Nikt nie pomoże? Liczyłem, że może chociaż Admini się wypowiedzą...

Pozdrawiam.

Edytowane przez danny88

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności