Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Z góry przepraszam za zakładanie kolejnego tematu, aczkolwiek szukałem sporo na ten temat i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Proszę o wyrozumiałość.

Od dłuższego czasu posiadam Astrę F w kombi, silnik C16nz 1.6 1992 rok benzynka bez gazu. Wszystko było ok, jeżdziłem nią za granicę i nigdy mnie nie zawiodła. Lecz po pewnym czasie kupiłem kolejna Astre H i moją poczciwą F-cię wstawilem do garażu. Po pół roku nie używania gdy zacząłem Nią jezdzic szlag trafił uszczelkę UPG. Mój dobry mechanik (kuzyn) podjął sie naprawy. Zrobiliśmy wszystko:

-planowanie głowicy z docieraniem zaworów,wymiana dzwigienek i szklanek plus sprawdzenie szczelności

-wymienione zostały pierścionki na wszystkich tłokach

-panewki walu również wymienione

-wszystkie uszczelki

-wyczyszczony dolot

-nowa kopułka, palec, kable WN i swieczki

-nowy rozrząd z pompą wody filtry i plyny ustrojowe.

 

Wszystko zrobione zostało porządnie, tak bynajmniej myślę.

Przyjechałem Nią do Holandii i zamierzalem tutaj ja eksploatować ALE...

Mam problem z wypadaniem zaplonu na 4 cylindrze, wyczyscilem kopulke i posprawdzalem kable oraz świece.Ku mojemu zdziwieniu świeca na 4-tym cała zawalona czarnym nagarem, lekko mokra (pozostałe ładnie wypalone). Wymienilem ją lecz to zbyt dużego rezultatu nie przyniosło, auto szarpie przy ruszaniu z niskich obrotów, kopci na czarno, czuć jakiś taki smród jakby olej i benzyna, kilka razy wywaliło mi enga. Pomyślałem,że jak wywalę Egr i zaślepię będzie lepiej, pomogło po części. Auto już tak nie szarpie, ale za to na każdych światłach zostawia siwo-czarną chmurke i smród. Na postoju na jałowym czuć jak co parę sekund wypada zapłon i silnik się zatrzęsie, czuć to na kierownicy jak siedzę w aucie i słychac prychanie przy wydechu. Dodam, ze jak zimny pracuje lepiej jak się rozgrzeje zapłon wypada częściej. Oleju jako tako nie ubywa, spalanie w normie.

 

Teraz pytanie do was Drodzy Forumowicze co jest kurcze grane?

Co może byc powodem wypadania tego zaplonu tylko na tym jednym garku, szarpaniem po rozgrzaniu , zasyfiona świeca, puszczaniem dymka i drganiem od silnika? Ja już nie mam pomysłow.

 

Na koniec dodam że ciśnienie sprężania ok jest po około 11 bar, od około 1300 obrotów silnik juz ciągnie dobrze.

Proszę o porady i z góry dziękuję.

 

 

 

 

 

Nikt nie pomoże? Liczyłem, że może chociaż Admini się wypowiedzą...

Pozdrawiam.

Edytowane przez danny88

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65954-wypada-zap%C5%82on-na-4-garze/
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności