Gość Tomek_2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Witam, podczas wymiany filtra paliwa, zobaczyłem pod spodem przerwane przewody gumowe wchodzące do czujnika ciśnienia dpf. Wymieniłem na nowe. Podczas jazdy próbnej po uzyskaniu obrotów 2000 zapaliła się pomarańczowa lampka serwisu. Po wypedałowaniu błąd ecn 190 158 "uszkodzony przewód elastyczny czujnika ciśnienia od DPF-a ". Błąd zdjęty komputerem, ale pojawia się nadal. Moje pytanie brzmi, czy one zostały specjalnie przecięte, żeby oszukać czujnik, bo nie mam pojęcia jak mogły się dwa na raz przerwać i od czego. I jakim cudem wypalał się filtr dpf, nie mając odczytów z czujnika, a robił to normatywnie. Dizisaj drugi błąd: ecn 0187 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B - sygnał za niski. Czy ta kostka pod kopułą filtra paliwa jest od niego? czy w tej sytuacji czeka mnie wymiana czujników? Z góry dziękuję za odpowiedz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66063-przerwane-przewody-czujnika-ci%C5%9Bnienia-dpf/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 filtr DPF nie wypala sie tylko na podstawie stopnia zapchania DPFa (różnica ciśnień). To tylko jedna składowa, czasami w ogóle nie brana pod uwagę. Gdyby było jak mówisz .. to np. jeżdżąc po miescie mógłbyś w końcu zapchać DPFa, bo nie byłoby warunków do jego wypalenia. Dlatego też został stworzony specjalny model matematyczny, który oblicza, przelicza, kalkuluje i załącza wypalanie wtedy, kiedy on stwierdzi, że potrzeba. Dlatego pomimo peknietego przewodu gumowego .. Twój silnik pracował prawidłowo i DPF się wypalał. Sam model wypalania jest bardzo skomplikowany, ciagle poprawiany i trzymany pod ścisłą tajemnicą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66063-przerwane-przewody-czujnika-ci%C5%9Bnienia-dpf/#findComment-524541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek_2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Rozumiem, czyli DPF przez to nie zapcham i tłumaczy też, dlaczego wypalał się dotychczas. Pewnie walnięty jest ten czujnik i poprzedni właściciel odciął przewody - to możliwy scenariusz? jest jakaś możliwość sprawdzenia tego czujnika, czy tylko przez wymianę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66063-przerwane-przewody-czujnika-ci%C5%9Bnienia-dpf/#findComment-524543 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Te przewody urywają się z czasem na łączeniu guma metal. To typowy problem u astr i zafir. Jesteś powiem odczytu błędu? Może to czujnik jest zepsuty albo filtr dpf wywalony bez zmiany softu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66063-przerwane-przewody-czujnika-ci%C5%9Bnienia-dpf/#findComment-524544 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek_2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 ecn 190 158 wypedałowałem, ale co on do końca oznacza, właśnie tego nie wiem. dpf raczej nie jest wywalony, bo widziałem po spalaniu że się wypala, chociaż może wchodzić w tryb wypalania, tak jak piszesz, nawet jeśli go nie ma. cały czas zadaje sobie pytanie, dlaczego je przerwano, raczej samo się to nie zrobiło, może to jeden ze sposobów na to, żeby nie wywalał błędów co o tym myslisz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66063-przerwane-przewody-czujnika-ci%C5%9Bnienia-dpf/#findComment-524545 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Przewody elastyczne czesto pekacja przy mocowaniu do metalowej czesci przewodow. Trzeba to doprowadzic do ladu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66063-przerwane-przewody-czujnika-ci%C5%9Bnienia-dpf/#findComment-524556 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek_2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 dzięki, sprawdzę te przewody na kanale, bo wiem, ze są pomiedzy dpf a czujnikiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66063-przerwane-przewody-czujnika-ci%C5%9Bnienia-dpf/#findComment-524557 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Rozumiem, czyli DPF przez to nie zapcham i tłumaczy też, dlaczego wypalał się dotychczas. Pewnie walnięty jest ten czujnik i poprzedni właściciel odciął przewody - to możliwy scenariusz? jest jakaś możliwość sprawdzenia tego czujnika, czy tylko przez wymianę? No nie zupełnie .. może się zdarzyć, że wypalanie bedzie nieefektywne (nie mylić z efektownym ) tzn. filtr nie bedzie sie poprawnie wypalał to moze sie okazać, że brak odczytu z tego czujnika (bądź odczyt niewłasciwy) bedzie powodowało, że wypalanie nie rozpocznie sie bo model matematyczny jeszcze nie zadziała .. i mozesz zapchać DPF (fizycznie). Sprawdzić .. za pomocą programu diagnostycznego .. sprawdzić napiecie w porównaniu z wskazaniami tego czujnika (róznica ciśnienia na DPF) .. wtedy mozesz określić czy czujnik działa prawidłowo. W TISie pewnie mozna znaleźć napiecia dla tego czujnika i odpowiadajaca mu róznice cisnień   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66063-przerwane-przewody-czujnika-ci%C5%9Bnienia-dpf/#findComment-524566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek_2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 masz racje, właśnie o tym samym myślałem i co ustaliłem: odpiąłem te przewody z czujnika, czyli zrobiłem tak jak by były uprzednio przecięte, myśle że to ktoś zrobił celowo, bo błąd zniknął! czyli: czujnik jest dobry, ale prawidłowo podłączony pokazywał różnicę ciśnień w dpf dlatego wywalał błąd. wobec tego jest jakiś problem z dpf, mogę mieć rację? teraz podjade na komputer i sprawdzę poziom nasycenia filtra. ten samochód od 3 lat conajmniej jezdzie z tymi odpiętymi przewodami od czujnika, pewnie tak jak napisałeś, działał model matematyczny, pytanie tylko jak długo to będzie na dość efektywne, żeby nie zapchać całkowicie dpf. dzięki za pomoc, dam znać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66063-przerwane-przewody-czujnika-ci%C5%9Bnienia-dpf/#findComment-524570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 może byc nie do końca tak .. może jest tak, że nie ma DPFa .. a czujnik pokazywał wartość ujemną .. podcisnienie .. dlatego ktos odpiał ten czujnik. Jeżeli masz zwrost zuzycia paliwa (potencjalne wypalanie DPFa to oznacza, że zsoftware nie został wyciety) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66063-przerwane-przewody-czujnika-ci%C5%9Bnienia-dpf/#findComment-524576 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.