Gość babba Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Witam Od pewnego czasu mam nieznikający problem. Po odpaleniu rano po całej nocy silnik szarpie i autko kopci na niebiesko. Wymieniłem świece wczoraj, bo jedna byla przepalona (błąd na desce - autko z kluczykiem) - niestety nie pomogło. Silnik jakby chodził na 3 garach i dzieje się tak przez 2-3 minuty po odpaleniu. wolniej się wtedy wkręca na obroty. Po paru minutach wszystko jest elegancko. przyspiesza normalnie - zero błędów.Opel Combo Van 1.3 cdti 75KM 111 tyś przebiegu przy 108 tyś wymieniony olej castrol 5w30. filtr powietrza wymieniony, jak wynika z oznaczeń na czarnej tabliczce auto nie ma dpf. Dzięki z góry za pomoc i wszelkie sugestie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 z 2010 r nie wierze ze nie ma dpf wszystko zalezy jakie temperatury otoczenia masz u siebie bo Polska podzielila sie na 2 rejony cieply i zimny jak masz mrozy ok 10 st i po chwili przestaje terkotac to jak to opel olej musi sie rozprowadzic i silnik troche podgrzac i zaczyna pracowac rowno wydje mi sie to normalne. swiecaca kontrolka nie swiadczy o niesprawnej swiecy tylko o zapisanym bledzie, ,bledy sprawdzone byly?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość babba Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 no ja też nie wierzylem, więc z vinem udalem się do aso okazało się że nie ma temperatura otoczenia nie ma wpływu na mój problem, bo tu nie chodzi o hałas czy terkotanie tylko o chodzenie na 3 garach po odpaleniu, wibracje jak w traktorze i kopcenie. zastanawiam się czy gdzieś w okolicach turbo nie poszperać.. kolektor zapchany może... Najpierw zmienie mu filtr paliwa. może to woda we filtrze stoi i po odpaleniu mi ją zaciąga w silnik? kontrolka się świeci jak jest błąd to wiem, więc sprawdziłem i wyszedł błąd modułu świec żarowych p0683, sprawdziłem świece i jedna była przepalona. po wymianie kontrolka zgasła, a po 30 uruchomieniach silnika błąd się skasował sam. laikiem nie jestem choć do fachowca mi brakuje   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 U mnie było podobnie. Wymieniłem wszystkie 4 świece i odpalał już normalnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek_sieradz Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 (edytowane) u mnie w clio 1,5dci tez tak było wymieniłem 4swiece nie pomogło. wtryskiwacze do wymiany i po problemie Edytowane 16 Lutego 2014 przez Piotrek_sieradz   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość babba Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 (edytowane) w sumie mógłbym mieć to gdzieś, bo autko służbowe....ale ciekawość mnie zeżera to raz, a dwa kocham jak własne :-)aha, wydaje mi się że jest jakby "poświst" turbo - a to by świadczyło o syfie co najmniej w kolektorze. dzisiaj rano odpaliłem i szarpania nie było ale kopcil niebiesko i mówiąc kopcił mam na myśli kłęby dymu a nie kolor spalin :-) może faktycznie wtrysk leje któryś :-) Dorzucam filmik z zimnego odpalenia, obciera pasek delikatnie, dwumas tłucze troszkę Edytowane 16 Lutego 2014 przez babba   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 typowe przy roznicy temperatury para wodna dym bialy bardziej te dzwieki nie lezą mi chodzi jakby mial 200 tys glos jakby przepuszczal kompresje( moze na swiecy) a jezeli kolektor ssacy nie byl nigdy ruszany (czyszczony) to syfu jest tam tyle co w koksowniku po zimie wiec na wolnych obrotach moze byc niedotleniony z tad ten dym z lekką nutka siwego   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość babba Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 i wszystko jasne. LEJĄCY WTRYSK lał jakieś 15% więcej niż pozostałe. akurat się udało bo podjechałem do znajomego warsztatu, w którym mieli komplet wtrysków regenerowanych 3tyś km temu (zerwany łańcuch silnik na zlom, osprzęt został). Przelew zrobiony, wtrysk podmieniony i silnik jak pszczółka pali od strzału, chodzi równiutenko, dwumas przestał tłuc nawet (jak chodził na 3 gary to targało wałem). Kolektor sprawdziłem, egr sprawdziłem, kompresje sprawdziło. czysto i w normie.Upewniłem się też że w silnikach Z13dtj po lifcie (od 2009r) nie w każdym montują dpf. Większość van-ów blaszaków dpfa nie ma TEMAT DO ZAMKNIĘCIA Dzięki za dyskusję   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek_sieradz Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 od razu wiedziałem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość babba Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 od razu wiedziałem niestety tak brałem to też pod uwagę, ale mówię sobie: "jakby lał to by kręcił długo, nie palił, dymił na czorno" - mechanik mi powiedział że to nie pompowtrysk żeby robił to co sobie powiedziałem dzięki więc za pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.