Skocz do zawartości

COMBO 1.3 CDTI po zimnym odpaleniu szarpie i dymi na niebiesko


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od pewnego czasu mam nieznikający problem. Po odpaleniu rano po całej nocy silnik szarpie i autko kopci na niebiesko. Wymieniłem świece wczoraj, bo jedna byla przepalona (błąd na desce - autko z kluczykiem) - niestety nie pomogło. Silnik jakby chodził na 3 garach i dzieje się tak przez 2-3 minuty po odpaleniu. wolniej się wtedy wkręca na obroty. Po paru minutach wszystko jest elegancko. przyspiesza normalnie - zero błędów.
Opel Combo Van 1.3 cdti 75KM 111 tyś przebiegu przy 108 tyś wymieniony olej castrol 5w30. filtr powietrza wymieniony,

jak wynika z oznaczeń na czarnej tabliczce auto nie ma dpf.

 

Dzięki z góry za pomoc i wszelkie sugestie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66081-combo-13-cdti-po-zimnym-odpaleniu-szarpie-i-dymi-na-niebiesko/
Udostępnij na innych stronach

no ja też nie wierzylem, więc z vinem udalem się do aso :P okazało się że nie ma :P

 

temperatura otoczenia nie ma wpływu na mój problem, bo tu nie chodzi o hałas czy terkotanie tylko o chodzenie na 3 garach po odpaleniu, wibracje jak w traktorze i kopcenie. zastanawiam się czy gdzieś w okolicach turbo nie poszperać.. kolektor zapchany może... Najpierw zmienie mu filtr paliwa. może to woda we filtrze stoi i po odpaleniu mi ją zaciąga w silnik?

 

kontrolka się świeci jak jest błąd to wiem, więc sprawdziłem i wyszedł błąd modułu świec żarowych p0683, sprawdziłem świece i jedna była przepalona. po wymianie kontrolka zgasła, a po 30 uruchomieniach silnika błąd się skasował sam. laikiem nie jestem choć do fachowca mi brakuje :P

 

Gość Piotrek_sieradz

u mnie w clio 1,5dci tez tak było wymieniłem 4swiece nie pomogło.

 

wtryskiwacze do wymiany i po problemie :)

Edytowane przez Piotrek_sieradz

 

w sumie mógłbym mieć to gdzieś, bo autko służbowe....
ale ciekawość mnie zeżera to raz, a dwa kocham jak własne :-)

aha, wydaje mi się że jest jakby "poświst" turbo - a to by świadczyło o syfie co najmniej w kolektorze.
dzisiaj rano odpaliłem i szarpania nie było ale kopcil niebiesko i mówiąc kopcił mam na myśli kłęby dymu a nie kolor spalin :-) może faktycznie wtrysk leje któryś :-)

 

Dorzucam filmik z zimnego odpalenia,

obciera pasek delikatnie, dwumas tłucze troszkę

 

Edytowane przez babba

 

i wszystko jasne.

LEJĄCY WTRYSK :) lał jakieś 15% więcej niż pozostałe. akurat się udało bo podjechałem do znajomego warsztatu, w którym mieli komplet wtrysków regenerowanych 3tyś km temu (zerwany łańcuch silnik na zlom, osprzęt został). Przelew zrobiony, wtrysk podmieniony i silnik jak pszczółka :) pali od strzału, chodzi równiutenko, dwumas przestał tłuc nawet (jak chodził na 3 gary to targało wałem).

Kolektor sprawdziłem, egr sprawdziłem, kompresje sprawdziło. czysto i w normie.
Upewniłem się też że w silnikach Z13dtj po lifcie (od 2009r) nie w każdym montują dpf. Większość van-ów blaszaków dpfa nie ma :)

TEMAT DO ZAMKNIĘCIA

 

Dzięki za dyskusję :)

 

od razu wiedziałem :P

niestety tak :) brałem to też pod uwagę, ale mówię sobie: "jakby lał to by kręcił długo, nie palił, dymił na czorno" - mechanik mi powiedział że to nie pompowtrysk żeby robił to co sobie powiedziałem :) dzięki więc za pomysł

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności