rgl Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 No i zrobiłem 30 km, i już nie odpaliłem silnika na ciepłym - na zimnym też się nie dało. Chodzi mi po głowie jeszcze cewka - jej nie odkręcałem, ponieważ bardzo ciężko szła na gwincie - muszę jeszcze raz wyjąć zawór i spróbować. Mam podejrzenie, że ona się zacina po uzyskaniu przez silnik wysokiej temperatury - przykładałem dłoń do zaworu, to faktycznie jest ciepło!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66317-wymiana-zaworu-spv-w-y17dt/page/5/#findComment-679453 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adams4lta Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Czy jesteś pewien że twój sterownik pompy jest 100% sprawny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66317-wymiana-zaworu-spv-w-y17dt/page/5/#findComment-679490 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rgl Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Tak, był u eltronic na diagnostyce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66317-wymiana-zaworu-spv-w-y17dt/page/5/#findComment-679491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adams4lta Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Pewnie pojawił się Check Engine - jaki błąd ? p251 ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66317-wymiana-zaworu-spv-w-y17dt/page/5/#findComment-679492 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rgl Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Tylko jak odłączę wtyczkę od spv.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66317-wymiana-zaworu-spv-w-y17dt/page/5/#findComment-679496 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adams4lta Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Jak odłączysz wtyczkę to wiadomo. Pytam czy jak masz problem z odpaleniem i kręcisz z 15-20 sekund i nie odpala to powinno wyrzucić błąd p251 lub jak dobrze pamiętam p370 czyli czujnik położenia wału. A wtyczki od komputera silnika są suche wewnątrz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66317-wymiana-zaworu-spv-w-y17dt/page/5/#findComment-679497 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rgl Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 (edytowane) Nie, nie ma żadnego błędu. Powiem tak, po podaniu 12V zawór ZAMYKA SIĘ – więc odpalił by bez problemu.Po podaniu wartości rzędu 7,5V (tyle jestem w stanie uzyskać na prostowniku) zawór ani drgnie.Teraz tak, sterownik, który teoretycznie podaje te 12V na początku, nagle zaczął podawać 8,6V – więc może TO TEŻ JESZCZE ZA MAŁO, na zamknięcie – tego nie jestem w stanie sprawdzić.Równie dobrze, nie wiem dlaczego raz da 12, a raz mniejszą wartość.To jest jedna rzecz która mnie ciekawi i martwi zarazem, a druga, to taka, że może przy tych 8,6V zawór powinien się zamknąć, ALE cewka jest zabrudzona? EDIT Aktualizacja, teraz na zimnym, napięcie 8,6V, Corsa odpaliła za pierwszym razem, ALE musiałem "poruszać" cewką napięciem od prostownika.Z tego wychodzi, że faktycznie JAKIŚ SYF jest na cewce, który pod wpływem temperatury BLOKUJE ten klin uderzający w tłoczek. Edytowane 22 Października 2017 przez rgl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66317-wymiana-zaworu-spv-w-y17dt/page/5/#findComment-679573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czerwony Opublikowano 18 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 Witam wszystkich zainteresowanych wymianą zaworu spv w oplu astra g 1,7 isuzu y17dt 2002r denso 0983000160 oryginał cena 791 zł, Zdecydowałem się w końcu wymienić ten zawór na oryginał gdyż regenerowany niszczy sterownik pompy. Regenerowany (płukany bubel wcześniej przytarty na brudnym paliwie) pracuje ciężej i przez to przegrzewa sterownik aż w końcu dochodzi do wypalenia dziury w sterowniku ,wiem bo to przerabiałem) objawy tego są następujące: na zimnym przerywa do 1200 do 2500 obr, szarpie przy okazji uszkadza sterownik(na regenerowanych max 30 tysięcy km można zrobić później problemy jak wyżej ) na oryginalnym zaworze można przejechać średnio 100 tyś km. przy czym jego zużycie objawia się nieszczelnością na jego gnieździe zasilanie i wtedy do wymiany (szczęśliwie dla użytkownika samochodu bo nie uszkodzi sterownika jeżeli wytrzyma dłużej to zazwyczaj przyciera się i dochodzi do uszkodzenia sterownika a objawia się to szarpaniem na różnych obrotach, później gaśnięciem na rozgrzanym silniku i sterownik do regeneracji). Jedyne rozwiązanie to założyć oryginalny zawór taniej to wynosi jak regenerowane bo sterownik też padnie. Wymiana samemu nie jest trudna. potrzebny jest klucz nasadowy 38mm i trzeba go podciąć (powstaje takie "C" po to żeby nie demontować kolektora dolotowego. Trzeba zdemontować zawór EGR przy okazji przeczyścić. Na pompie odkręcić i odchylić wyciszenia i przewód powrotu paliwa z pompy. Kluczem 38 podciętym z jedne strony odkręcamy zawór(prosta sprawa) i zakręcamy nowy. Zachęcam do samodzielnej wymiany. nie dajmy się naciągać na niepotrzebne koszty, pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66317-wymiana-zaworu-spv-w-y17dt/page/5/#findComment-743707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.