Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Samanek

Witam Sintrowiczów.

Sintra 2.2 benzyna, przewód chłodzenia od silnika do nagrzewnicy (za aparatem zapłonowym). Pęknięta część z tworzywa pomiędzy krućcem metalowym a zakuciem węża. Tą drogą wycieka mi ok. pół litra płynu na 100km. Czy ktoś już może wymieniał ten przewód. Na pierwszy rzut oka zero dostępu. Po zniszczeniach przy montażu gazu przez "fachowy" warsztat wolałbym zrobić to sam jeśli jest to wykonalne. Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66389-przew%C3%B3d-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/
Udostępnij na innych stronach

Gość Samanek

Czekam na podpowiedź co trzeba zdemontować, żeby dostać się do mocowania węża od strony silnika i czy nie spotka mnie niespodzianka (jak jest zamocowany, bo teraz tego nie widać). Pytam, bo muszę to zrobić w ciągu jednego dnia. Przez jakiś czas auto jest mi potrzebne codziennie. Nie mogę się póki co rozgrzebać z tym na kilka dni.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66389-przew%C3%B3d-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-527868
Udostępnij na innych stronach

Czekam na podpowiedź co trzeba zdemontować, żeby dostać się do mocowania węża od strony silnika i czy nie spotka mnie niespodzianka (jak jest zamocowany, bo teraz tego nie widać). Pytam, bo muszę to zrobić w ciągu jednego dnia. Przez jakiś czas auto jest mi potrzebne codziennie. Nie mogę się póki co rozgrzebać z tym na kilka dni.

Witam.

Myślę że po zdjęciu przewodu od filtra powietrza do przepustnicy będziesz miał dostęp do przewodów nagrzewnicy. możliwe że źle zamontowali którąś z końcówek i dlatego tam leci płyn. Albo uszkodzili coś macherzy przy montażu LPG. Parownik (reduktor) powinien być założony za nagrzewnicą bo inaczej będzie słabe ogrzewanie.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66389-przew%C3%B3d-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-527877
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Rafał a pamiętasz który jest zasilających do nagrzewnicy ?

 

Sugerujesz że redaktor powinien być na jednym przewodzie powrotnym ?

A nie na obu za pomocą trojników. ... hmm

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66389-przew%C3%B3d-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-527905
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Tak przerobiłem, poprawa ogrzewania była widoczna, - trójniki plastikowe to zło - gubiłem płyn chciałem dociągnąć i zonk. Kupiłem sintrę z roczną instalacją LPG.

Sprawdzę który powrót i napisze, ale z tego co pamiętam to z głowicy idzie na nagrzewnice, z nagrzewnicy do chłodnicy oleju i tu wpinamy reduktor LPG. Ja zastosowałem kolanka miedziane do "CO", trzeba je trochę zmodyfikować ale na razie jest OK.


Harnaś sprawdziłem - u mnie jest tak: z głowicy (pod cewka zapłonową) do dolnego króćca nagrzewnicy, z górnego króćca do reduktora LPG i z reduktora na króciec chłodnicy oleju,

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66389-przew%C3%B3d-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-527910
Udostępnij na innych stronach

Gość Samanek

Witam. Dołączam zdjęcie.

Widoczna zakuwka węża i przed nią kawałek tworzywa. Jest to chyba jakaś złączka. Na niej widoczna wzdłużna rysa. Jest to wspomniane pęknięcie, stąd wypływa płyn podczas pracy silnika. Czy wystarczy zdemontować dolot powietrza i jak odłączyć przewód od króćca głowicy?


Przewód do parownika jest poprowadzony z powrotu z nagrzewnicy i pewnie z tym nie ma nic wspólnego. A przy instalacji lpg narobili mi bałaganu w układzie podciśnienia. Brakowało jednego przewodu jeden był naderwany i 'dyndał' swobodnie pod autem, bo się o coś zaczepił (na szczęście).

post-39186-0-01406400-1394101401_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66389-przew%C3%B3d-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-528012
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chyba będziesz musiał jeszcze zdemontować cewkę żeby mieć lepszy dostęp. Szukałem przewodu do nagrzewnicy by pokazać jak on jest montowany ale znalazłem tylko zdjęcie do czego się go podpina (zdjęcie poglądowe nie reklama).

post-22355-0-16185400-1394112281_thumb.jpg, ta plastikowa tuleja blokuje się na tym plastiku który widać na króćcu, może "macherzy" tylko go nie do końca wcisnęli. Masz zaznaczone w kółeczku.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66389-przew%C3%B3d-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-528031
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515
Harnaś sprawdziłem - u mnie jest tak: z głowicy (pod cewka zapłonową) do dolnego króćca nagrzewnicy, z górnego króćca do reduktora LPG i z reduktora na króciec chłodnicy oleju,
No to kolejna rzecz do zrobienia. :boshe:

 

Średnicę już mówiłeś w innym temacie. 16mm przewód.

A kolana dałeś 18mm.

 

Coś się znajdzie...

 

Edytowane przez harnas1515

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66389-przew%C3%B3d-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-528241
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności