Skocz do zawartości

Dymienie i błąd P0370


Gość mustafa05101991

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mustafa05101991

Witam, dziś udało mi się skorzystać z ABCOMA i w załączniku posiadam parametry pracy mojej Corsy na biegu jałowym. Z tego co czytałem to wg TIS 2000 ilość powietrza zasysanego na biegu jałowym zmierzona na przepływce powinna wynosić od 25 do 40 kg/h w moim przypadku jest to zdecydowanie poza normą. Sprawdzałem jeszcze doładowanie turbiny przy około 3,5 tys. obrotów i brakowało jej około 25kPa. Czy to możliwe że przez padnięty przepływomierz turbo nie doładowuje? Może jakieś przewody podciśnienia jeszcze robią czarną robotę? Po odpięciu przepływki ilość powietrza spadła do około 40kg/h a różnica w doładowaniu sprężarki a doładowaniu zakładanym zmalała.

post-42835-0-37873500-1394663179_thumb.jpg

post-42835-0-79499400-1394663183_thumb.jpg

post-42835-0-79856000-1394663186_thumb.jpg

post-42835-0-01165100-1394663190_thumb.jpg

post-42835-0-89534900-1394663195_thumb.jpg

post-42835-0-79485600-1394663200_thumb.jpg

Edytowane przez mustafa05101991

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ale w czym Ci pomóc .. dane , które podałeś na wolnych obrotach nic nie wnoszą .. pokaż mi dane (najlepiej przebieg w czasie) tzw. snapshot na którym będą zapisane dane z jazdy. Ale pisałes już że auto jeździ poprawnie i nic sie nie dzieje?? Auto przestało dymić?? Sprawdzałeś zawór o którym pisałem??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mustafa05101991

Ok, rozumiem. Błąd znów pojawił się około 1200km od ostatniego razu. Po wystąpieniu wymontowałem zawór o którym pisałeś wyglądał on jak ten na aukcji (http://allegro.pl/opel-astra-g-h-1-7dti-zawor-sterujacy-podcisnienia-i4023196939.html) po jego wymontowaniu i zdjęciu plastikowej klapeczki była tylko membranka której postanowiłem nie zrywać(była czysta). Wymontowałem jeszcze czujnik ciśnienia z kolektora i wyczyściłem. Dodam, że parę razy podmuchałem w rureczki wychodzące od zaworu. Po złożeniu wszystkiego samochód bardzo ładnie się wkręcał i nie kopcił wcale. Dziś pojeździłem troszkę po mieście i zobaczyłem że poddymianie powróciło. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia tego zaworu? Czy tylko podmianka? Na dzień dzisiejszy kopci przy wyższych obrotach ale jeździ całkiem ok i dobrze się zbiera. Z mojej obserwacji wynika ze po 1500 km stan oleju jest bez ubytków.

Edytowane przez mustafa05101991

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobiłbyś pomiary podczas jazdy .. np. przyspieszanie od dołu do 3000 - 3500 rpm z pełna dawką to mozna byłoby sprawdzić, czy ciśnienie doładowania żądane i otrzymywane jest OK .. to samo można zrobić w strune odwrotną .. z prędkosci obrotowej 3500 delikatnie odejmowac gaz (zwalniać) i wtedy obserwowac czy ciśnienie schodzi równo i czy nie ma takich zacięć. W dolnej częsci (na zdjęciu, które podesłałeś) taki okrągły garbik (u Ciebie może być kwadratowy, bo masz starszy typ) jest filterek .. moze warto byłoby go wymienić .. jakakolwiek gąbka, jakakikolwiek filtr do odkurzacza powinien byc ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mustafa05101991

Wymontowałem jeszcze raz zawór. Zdemontowałem plastik ale w środku nie było filterka, tylko to co na zdjęciu.

post-42835-0-30796200-1395929603_thumb.jpg

Edytowane przez mustafa05101991

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a rzeczywiście .. w tych starych była właśnie siateczka .. mozesz spróbowac ja umyć, wysuszyć, ewentualnie zmienić na jakis cienki materiał. Ale myślę, że wymycie wysuszenie wystarczy; jak zrobisz scany parametrów .. to bedziemy powinnismy widziec czy działa ten zawór ok .. czy mu coś brakuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr jak i cały elektrozawór wymyj zmywaczem a potem poczekaj aż odparuje. Trzpień wewnątrz posmaruj smarem w płynie oraz wlej go także do małego zaworka wewnątrz trzpienia. Filterek musi mieć zaślepkę, inaczej elektrozawór długo nie pochodzi.

 

Aby ocenić pracę i osiągi Twojego silnika musisz zrobić zrzut parametrów pracy (musi być op-com) wg. kryteriów:

1. Silnik rozgrzany

2. 4 bieg

3. Prędkość minimum 30 km/h

4. Pedał gazu maksymalnie przyciśnięty

5. Koniec zrzutu parametrów po osiągnięciu 4000 obr/min

 

Na błąd P0370 jest serwisowy środek zaradczy, od którego powinieneś zacząć: http://workshop-manuals.com/vauxhall/corsa-c/j__engine_and_engine_aggregates/fuel_injection_systems/edc-ecd_v5/technical_service_bulletins/no_start/engine_y17dt/l_start_problems_during_wiper_motor_is_on_tc_p0370(4)_set/

Edytowane przez rostex

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mustafa05101991

Panowie, jakie dokładnie parametry mam umieścić na filmiku aby była możliwość oceny?( mogę zrobić filmik wykorzystując ABCOMA)

 

Błąd P0370 był nieaktywny i nie znam jego wcześniejszej historii ale obecnie nie pojawia się. Szukałem informacji w temacie, który podał rostex ale link do pobrania pliku z danymi niestety jest nieaktywny.

Edytowane przez mustafa05101991

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności