Skocz do zawartości

Dymienie i błąd P0370


Gość mustafa05101991

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mustafa05101991

Witam, na dzień dzisiejszy mam pewien problem z corsą C z silnikiem 1.7DTI, 2003 rok. Samochód odpala perfekcyjnie. Użytkując samochód w ostatnim czasie zauważyłem że kopci na czarno przy wyższych obrotach, podczas ostatniej trasy ok 250 km przy prędkości 120 km/h zapaliła się kontrolka silnika, samochód stracił moc na podjazdach. Po zakończeniu jazdy i ponownym odpaleniu auto startowało z delikatnym oporem(kontrolka nadal się paliła), następnie po około 20 minutach i odpaleniu kontrolka zgasła i samochód zapalił perfekcyjnie. Korzystając z metody znalezionej w internecie odczytałem kod błędu P0370 z "zegarów" (pedał gazu + hamulca i migająca kontrolka). Na dzień dzisiejszy sprawdziłem jeszcze filtr paliwa, który wygląda całkiem dobrze. Dodatkowo odkręciłem przewód gumowy biegnący od sprężarki do intercoolera poniżej zamieszczam zdjęcia. Jeśli ktoś potrafi mi coś zasugerować opierając się na tym co napisałem i załączyłem w postaci zdjęć będę bardzo wdzięczny. Chętnie doprecyzuje temat, może zapomniałem czegoś dopisać. Z góry dziękuje za każdą sugestię.

 

pozdrawiam Tomek

post-42835-0-27177200-1393864753_thumb.jpg

post-42835-0-11136400-1393864757_thumb.jpg

Edytowane przez mustafa05101991

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość grzes08

no cóż ... i tak bywa .. błąd P0370 mówi ogólnie o problemie z pompą P0370 X4 Pump Cam Sensor No Pulse (brak informacji z czujnika prędkości obrotowej wałka pompy wtryskowej) The number of CAM pulses received between two crank signals is less than 1 [counts] (Liczba impulsów z czujnika wałka pompy wtryskowej otrzymanych w okresie między dwoma sygnałami z czujnika wału korbowego jest mniejsze niż 1 [zliczenia]).

Może się to objawiać: Fuel Control by Crank Sensor with the Reduced Power and the Fixed Timing Control - Kontrola przepływu paliwa przez czujnik wału korbowego ze zmniejszoną mocą i stałej kontroli rozrządu.

Podsumowując trzeba sprawdzić czujnik na pompie wtryskowej .. z tego co pamiętam, chyba nie jest to takie proste .. ale mogę się mylić. Pompa do rozbiórki. Trzeba sprawdzić również wiązkę .. może to ona jest uszkodzona.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mustafa05101991

Ok, a bazując na tych zdjęciach "zaolejenie" przewodów jest dopuszczalne czy może jeszcze turbo być walnięte? W środku rurka wyglądała na suchą tylko olej był widoczny w miejscach łączenia intercoolera z przewodem gumowym.

Edytowane przez mustafa05101991

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

wiesz samochód ma już kilka lat .. kilometrów pewnie też sporo przejechane .. patrząc na wyjście z turbiny to nie wyglada to fajnie .. ale wyjście jest już OK .. proponuje trochę to przeczyścić i skontrolować za jakiś czas .. powiedzmy po przejechaniu ok. 1000km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mustafa05101991

Ok, rozumiem. A jeśli chodzi o sprawdzenie czujnika na pompie wtryskowej to jak tego dokonać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

no cóż .. tak jak mówiłem, nie pamiętam tego dokładnie .. cos kojarzę, że czujnik jest umiejscowiony w pompie .. a do wtyczki na obudowie pompy sa doprowadzone tylko kabelki, nie pamiętam tylko jak głęboko trzeba ją rozebrać aby go wydostać. Można oczywiście podłączyć program diagnostyczny i zobaczyć czy jest możliwy odczyt parametrów. Sam czujnik sprawdza się oscyloskopem .. jezeli się nie mylę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mustafa05101991

To możliwe że ten czujnik powoduje dymienie nawet jeśli kontrolka silnika się nie pali?

Edytowane przez mustafa05101991

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

jest to mozliwe .. jezeli czujnik nie działa ECU korzysta z zapisanej mapy i czujnika predkości obrotowej wału, natomiast nie jest on taki dokładny, poniewaz tam sa tylko cztery wyciecia na tarczy i pomiar odbiega nieco od tego z czujnika na wałku pompy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mustafa05101991

Dziś udało mi się podpiąć moją Corsę do komputera i okazało się, że błąd P0370 jest nieaktywny natomiast aktywny jest błąd P1125. Błędy zostały skasowane - dymienie znikło i po przejechaniu około 200 km wszystko jest ok. Jaka jest różnica pomiędzy błędem aktywnym a nieaktywnym, dodam że kontrolka silnika cały czas była zgaszona. Z tego co udało mi się wyszukać błąd P1125 jest kojarzony z zaworem regulacyjnym ciśnienia doładowania, gdzie takowy zawór się znajduje? Można go jakoś przeczyścić, ewentualnie sprawdzić?

Edytowane przez mustafa05101991

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

 

 

Dziś udało mi się podpiąć moją Corsę do komputera i okazało się, że błąd P0370 jest nieaktywny natomiast aktywny jest błąd P1125. Błędy zostały skasowane - dymienie znikło i po przejechaniu około 200 km wszystko jest ok. Jaka jest różnica pomiędzy błędem aktywnym a nieaktywnym, dodam że kontrolka silnika cały czas była zgaszona. Z tego co udało mi się wyszukać błąd P1125 jest kojarzony z zaworem regulacyjnym ciśnienia doładowania, gdzie takowy zawór się znajduje? Można go jakoś przeczyścić, ewentualnie sprawdzić?

 

Mustafa .. bład aktywny i błąd nieaktywny to jak sama nazwa mówi .. aktywny jest obecny w chwili sprawdzania .. nieaktywny był, ale poprzez zmiane parametrów, wyłączenie silnika, "napawienie się" częsci zniknął i w danej chwili (sprawdzania) nie wystepują żadne nieprawidłowości

Więc wracając do Twojego silnika ... kiedys miał problem z czujnikiem na pompie, ale albo został wymieniony, albo sie "naprawił" sam, albo ktos odpiał wiązkę i załączał stacyjkę .. itd.

 

Co do P1125 X?? ... to nie znam syptomu błędu .. rzeczywiście dotyczy problemów z doładowaniem. Niekoniecznie z samym zaworkiem, choć on również wchodzi w grę. Może to być jeszcze problem z turbiną, problem z podcisnieniem, problem z zaworkiem lub jego sterowaniem.

O ile pamietam zaworek jest za modułem pompy wtryskowej włożony w wspornik pompy .. przewody podciśnieniowe wskażą Ci miejsce jego pobytu :)

Problem z zaworkiem .. moze polegac na zapchaniu sie filterna w nim .. trzeba umiejętnie ściagnąc taki plastikowy dekielek, wyciagnąc filterek i włozyc jakąś nową gąbeczkę i jeżeli jest sprawny to bedzie działał dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności