Gość jasperPL Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Cenzura, kupiłem wczoraj nowe ECU na szrocie, potestowałem było Cenzura to kupiłem, a dzisiaj od nowa szarpanie, check engine i cuda, na nowym ECU błąd 13 ( sonda zmieniana, i zakładana stara i nic), na moim starym ECU błąd 45. Jeszcze powiem tak, odłączam kleme, podpinam kleme, wsiadam jadę, około minuty jest Cenzura potem szkubie, szarpie i czasem Cenzura checkiem, szybko się zatrzymuje, przekładka ECU, odpalam jadę i znowu na drugim ECu przez minute Cenzura i tak wkoło..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66546-c16nz-b%C5%82%C4%85d-45/page/2/#findComment-530712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Powiem tak: rozumiem zdenerwowanie, ale tyle mięsa to przesada. Święty nie jestem, jednak to dla mnie przekroczenie granicy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66546-c16nz-b%C5%82%C4%85d-45/page/2/#findComment-530770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasperPL Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Przepraszam, ale Tyle kasy w błoto, do auta które chcę sprzedać w tym roku, to przekroczyło moją frustrację.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66546-c16nz-b%C5%82%C4%85d-45/page/2/#findComment-530773 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Rozumiem Cię, ale aż takie uzewnętrznianie emocji niezbyt było na miejscu. No nieważne.... Nasuwają mi się 2 podejrzenia: 1. zerknij pod alternator - jest tam czujnik temperatury do ECU, dwupinowy, najczęściej niebieski (są też czarne - spotkałem). On podaje informację o temperaturze, do której ECU dostosowuje mieszankę. Jak jest zimno, to mieszanka jest wzbogacana żeby silnik nie zgasł. Jak przelewa, to może podawać, że na zewnątrz jest np. -40*C. Czujnik można podmienić albo zmierzyć multimetrem - orientacyjne wartości są następujące: 0*C - ok. 5-6.5kOhm 10*C - 3.3-4.4kOhm 20*C - 2.2-3kOhm 30*C - 1.5-2kOhm Jego rezystancja maleje ze wzrostem temperatury bo to zwykły termistor NTC (ujemny współczynnik rezystancji względem temperatury). Logika więc mówi, że jeśli będzie odpięta wtyczka lub strzelone przewody lub sam czujnik zdechnie całkowicie, to ECU pomyśli, że jest -70*C i będzie lał benzynę żeby wzbogacać mieszankę. 2. mapsensor - ale w wypadku uszkodzenia jego, bardziej objawia się to szarpaniem przy przyspieszaniu i mułem, natomiast na jałowym auto z reguły pracuje poprawnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66546-c16nz-b%C5%82%C4%85d-45/page/2/#findComment-530800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasperPL Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Czujnik temperatury dla ECU ma prawidłową Rezystancję, wtyczka od map sensora przeczyszczona, a wężyk w idealnym stanie... A on ciągle leje.. Jeszcze takie pytanie luźniejsze czy ten błąd 45 może mieć cokolwiek z układem zapłonowym? chodzi mi o to że np., słaba iskra i brak pełnego spalania, temu błąd sondy itp?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66546-c16nz-b%C5%82%C4%85d-45/page/2/#findComment-530889 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 czy ten błąd 45 może mieć cokolwiek z układem zapłonowym? Według mnie nie. wtyczka od map sensora przeczyszczona, a wężyk w idealnym stanie... Ale sam mapsensor masz możliwość podmienić? Może jeszcze warto zobaczyć sam wtryskiwacz i regulator ciśnienia paliwa. Jak wyjmiesz wtryskiwacz to od razu regulator na wierzchu jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66546-c16nz-b%C5%82%C4%85d-45/page/2/#findComment-530923 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasperPL Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Kur*A. Dzisiaj wymieniony: TPS - czujnik położenia przepustnicy Wtryskiwacz Regulator Ciśnienia Silnik Krokowy Map Sensor i kilka innych pierdół, bez zmian. Po odpaleniu auta po kilkudziesięciu sekundach CHECK ENGINE i błąd 45, auto znośnie zachowuje się na drodze ( jest dużo słabsze, ale brak szarpania itp>) , no ale to nie ma nic do rzeczy. Co tu kur, może być grane? Nie ma już ani jednego elementu którego nie zmieniłem! WTF?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66546-c16nz-b%C5%82%C4%85d-45/page/2/#findComment-531068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 No w tej chwili już nic mi na myśl nie przychodzi. Jedynie co ja bym zrobił mając to auto, to dokładnie sprawdziłbym wiązkę silnika, szczególnie jeśli chodzi o sondę. Zobaczyłbym, czy nie ma po drodze jakichś sztucznych oporności między pinami sondy a wtyczki ECU.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66546-c16nz-b%C5%82%C4%85d-45/page/2/#findComment-531077 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasperPL Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Wiązka sprawdzona, wszystko okej, zrobiłem nowy kabel od Lambdy, poprawiłem masy itp. Bez różnicy, , auto idzie na złom..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66546-c16nz-b%C5%82%C4%85d-45/page/2/#findComment-531079 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasperPL Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Mam do was pytanie, czy ma ktoś pożyczyć na krótki okres czasu ECU do C16NZ lub C13N? BARDZO PILNE. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66546-c16nz-b%C5%82%C4%85d-45/page/2/#findComment-531269 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.