Skocz do zawartości
koni2305

Nowy Opel Vivaro

Rekomendowane odpowiedzi

Nadchodzi nowy Opel Vivaro, ma być dostępny latem 2014 niestety tylko z silnikiem diesla 1,6:

http://www.opel.pl/poznaj-opla/o-oplu/opel-aktualnosci/2014/marzec/nowe-vivaro-po-prostu-znakomite.html

Ładne wzornictwo jednak przy tak ubogim wyborze silnika trzeba będzie się ukłonić w stronę transita lub czegoś podobnego gdzie oferuje się silniki 2,0 lub większe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z 2 litrow wykrzesali zaledwie 115,to malo a nawet za malo na wana,ciekawe ile bedzie z 1.6 doladowanego od samego dolu

jak tak czytam o tych nowych silnikach to mnie zalewa,blok alu, glowica z zitegrowanym kol wydechowym tez alu

ile to wytrzyma

Edytowane przez wojtekcichy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ten sam silnik co w Combo D (1,6 CDTI 105KM) - fiatowski

Dalej utrzymują się w przekonaniu że mniejszy silnik będzie mniej palił (oszukują siebie i innych), moje porównanie było takie kolega ma BMW więc wyszło tak:

BMW 323 2,3L spalanie 18l/100km

Dodge Durango 4,7L spalanie 16-18l/100km

Więc to mówi samo za siebie - mały nie znaczy oszczędniejszy zwłaszcza że Vivaro to bez obciążenia raczej nie jeździ wersja osobowa 9 os. + bagaże dużo tego na autostradach widać, wersja dostawcza do 1,5 tony ładowności nawet jeżdżąc z połową tego to może nie dawać rady

Edytowane przez koni2305

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biturbo bedzie renowki,w osobowkach ma miec 160km wiec w wanie bedzie okolo 110-120

Fajna sprawa biturbo ale ciekawe jak to bedzie z zywotnoscia,troche martwiace jest to alu zastepujace stopy zeliwa

Dostawcze sa do 900kg ladownosci,chyba ze sie cos zmienilo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Budzi to wszystko mieszane uczucia.

Bok auta wygląda tak jakby tylko zmienili przetłoczenia wykorzystując te same panele, nawet drzwi wyglądają na takie same.

Przód ..... hmmm...

Stylistyka jakoś nie powala.

Silniki :?: już niedługo w tirach będą wkładać 2,5 litra :-D :-D :-D

Jak Wojtek pisze, pewnie będzie około tych 115 KM, może ten Biturbo będzie miał nawet koło 140, ale tak wysilone silniki to ile pożyją :?: Już bym wolał, żeby dali możliwość jakiegoś 2,0 lub czegoś pośredniego o ile Opel na takie coś czyli jakieś 1,8.

Jak na moje oko to auto tego typu powinno osiągać te 200 km/h (choćby jak T5 z 2,0 140 KM), chociaż tyle raczej się będzie rzadko jeździć.

Zrobiło na mnie wrażenie, a raczej jestem zadowolony z faktu, że dalej zostawili regularne kształty nadwozia, co ułatwia załadunek i zwiększa powierzchnię (m3), ma znaczenie np prze kartonach.

Następnym co mi się podoba to zwiększenie długości o 22 cm, co pewnie będzie skutkowało osiągnięciem 3 m paki przy wersji L2 (coś czego można by powiedzieć teraz mi brakuje), oraz oczywiście zostawienie wersji L2H2. Jedyną alternatywą na chwilę obecną jak i chyba w przyszłości są Ducato Berlingo i Boxer jeśli chodzi o przestrzeń ładunkową.

Ciekawi mnie środek kiedy będą jakieś fotki.

Obecne jest dla mnie świetne, w miarę ergonomiczne. Pasują mi fotele, nawet jak się przejedzie ileś tam km, to plecy nie odczuwają tego. Oby w tym nowym tego nie zepsuli.

Edytowane przez Krzysiek325e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biturbo bedzie renowki,w osobowkach ma miec 160km wiec w wanie bedzie okolo 110-120

Fajna sprawa biturbo ale ciekawe jak to bedzie z zywotnoscia,troche martwiace jest to alu zastepujace stopy zeliwa

Dostawcze sa do 900kg ladownosci,chyba ze sie cos zmienilo

Ja mam 1200kg ładowności w dowodzie w L2H1, wersja 2900

U Ciebie może wersja 2700 dlatego 900kg

Edytowane przez koni2305

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1200kg ładowności w dowodzie w L2H1, wersja 2900

U Ciebie może wersja 2700 dlatego 900kg

U mnie jest 968 kg ładowności, ale wersja L2H2, pewnie to przez to H2 (wersja 2900)

Pozwoliłem sobie dopisać, może komuś się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam 2900 sportive l2h1,od 500-600kg siedzi na poduszkach,wydawalo mi sie ze mam 900kg ale musze spojzec w dowod

opel nie wsadzi swojego silnika bo isuzu woli proste uklady,obie wersje beda renowki i w biturbo teoretycznie ma niebyc turbo dziory,

http://francuskie.pl/nowy-silnik-1-6-energy-dci-twin-turbo-od-renault/

 

odnosnie stylistyki przodu to zastanawial bym sie nad obecnym modelem a tym nowym przy zakupie...

zaczekajmy na zdj wnetrza chociaz z vana niema co oczekiwac wielkich zmian,na ang forach pisza ze bedzie tylko niewielkio lift deski i zmiana sterowania nawiewow na elektroniczny

pewnie znow z opla wrzuca tylko radio i kierownice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byle zrobili prostą deskę, tak jak to było w przedliftowych, a nie taką półokrągłą jak w tych nowych (obecnych). Wydaje mi się że widok przez szybę przednią jest zmniejszony. Po co mi taka wielka szyba, jak widok mniejszy :P a deska przez tą swoją wypukłość na środku wchodzi na połowę szyby :P :P

Sam jestem ciekawy jak będzie wyglądał środek w nowym.

 

PS

 

Więcej zdjęć

http://40ton.net/nowe-renault-trafic-opel-vivaro-nastepcy-rynkowych-hitow-galeria-zdjec/

oraz

http://opel.dixi-car.pl/nowe-vivaro.htm

 

Jeśli Renault i Opel będą miały to samo wyposażenie (w Renault pokazali więcej szczegółów środka ) to pod tym względem są kuszące, natomiast wygląd to odnoszę wrażenie, że obecne Vivaro przeszło tylko jakiś retusz, czyli projektant jakoś specjalnie się nie wysilił. Za dużo podobieństw do starego, np drzwi tylne, wyglądają jak u starego tylko klamkę przełożyli odwrotnie :rotfl::rotfl:

Z tym że będą dłuższe o 22 cm, to też chyba raczej kosztem wydłużenia środka (kabina trzy osobowa) i maski, niż całe 22 cm na przestrzeń ładunkową.

Zobaczymy jakie będą dokładne dane.

Co do silnika, to wychodzi że renault będzie miał 4 silniki, i mocowo też by przemawiało za nim (ciekawe jak z wytrzymałością tych motorków, bo jakoś mi się wydaje cienko)

Się zobaczy :D

Edytowane przez Krzysiek325e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne wnętrze, widzę też schowki pod siedzeniami pasażera (w katalogu poprzedniej wersji też była szuflada której żaden salon nie potrafił zamówić, choć występowała w akcesoriach). Usunięto miejsce na butelki z drzwi (ciekawe gdzie teraz władują tą głupią gaśnicę). No i lusterka zewnętrzne pozbyły się mniejszego pokazującego martwy punkt i krawężniki. Czekam na jakąś wiadomość o cenie. Ciekawe czy zmieści się w 100000zł?

Edytowane przez koni2305

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wiadomo jakie silniki, co do spalania podanego to bym to brał bardzo futurystycznie bo 2,0 nie dało się zejść poniżej 8litrów a tu podają 5,7l/100km

http://opel.dixi-car.pl/nowe-vivaro.htm

I tak jak było w zapowiedzi tylko 1,6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 2.5 przy 120km/h na navi spala okolo 7- 7.5 jesli by trzeba bylo dalo by rade zejsc do 6 wiec zalezy od nogi ale sredniej 6.5 nieda rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stronka trochę się zaktualizowała:

http://opel.dixi-car.pl/nowe-vivaro.htm

Polecam szczególnie podręcznik konwersji cz. I i cz. II, bardzo przydatne może się okazać dla ludzi prowadzących warsztaty, blacharzy i ustawiających zbieżność (posiada dużo schematów, danych technicznych, miejsc umiejscowienia różnych elementów od zaczepów po czujniki itp.) no i oczywiście dla tych co o samochodzie, którym się poruszają chcą wiedzieć więcej niż tylko to że to OPEL (90% społeczności dzisiejszych czasów to tylko wystarczy, pozostałe 8% chce znać również model którym jeżdżą, a następne 2% chce poznać inne detale*).

*- dane wg. własnych doświadczeń jako pracownik sklepu moto, przedstawiciela firm moto itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego vany w takich krajach jak Francja czy Wielka Brytania przeważnie sprzedawane są jako blaszak z szybami na tylnych drzwiach? Czy aby tam kupić auto pełny blaszak to jakieś trzeba mieć dodatkowe uprawnienia do kierowania jak nie ma szyb z tyłu? W sumie też głupota takie auto kupować bo jak jest załadowane to i tak nic przez te szyby nie będzie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle w tej polsce wszystko na końcu. Na stronach niemieckich opla i brytyjskich vauxhalla są dostępne konfiguratory wraz z cennikiem. U nas jak zwykle brak (wszystko do dupy w tej polsce).

Niemcy:

http://www.opel.de/fahrzeuge/modelle/nutzfahrzeuge/vivaro/konfigurator.html#bodystyle

Wielka Brytania:

http://www.vauxhall.co.uk/vehicles/vauxhall-range/vans/vivaro/configurator.html#bodystyle

Ceny w przeliczeniu trochę się różnią (dla tych samych konfiguracji)

Niemcy- 31050€ jakieś 125000zł

Wielka Brytfanka- 21160 £ jakieś 110000zł.

polska- co najwyżej można sobie walnąć konfigurację starego typu:

http://www.opel.pl/tools/porownanie-modeli-opla/konfigurator-samochodow-osobowych-opla.html

Edytowane przez koni2305

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak rynek odniesie sie do cen uzywek do 2010 ale cos czuje ze jakies 15-20% w dol

swoja droga to poza astra i corsa najdluzej produkowany model chyba?

szkoda tylko ze tyle w nim opla ile we mnie anglika hehehe

 

zadzwonie w pon do vauxhalla i podpytam o jazde testowa,jesli jest mozliwosc to opisze jak to sie toczy i wrazenia z jazdy

Edytowane przez wojtekcichy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz mógł to jeszcze jakieś własne foty zrób, jak się da oczywiście.

 

Co do cen to kiedyś w jakimś tam programie motoryzacyjnym było na temat zakupu auta z Anglii.

Mianowicie chodziło o to, że jest to opłacalne nawet uwzględniając koszt akcyzy.

Swoją drogą to ciekawe ile wynosi koszt akcyzy od powiedzmy kwoty 100 tyś.

No i oczywiście auto można zamówić z kierownicą po, jak by to powiedzieli Anglicy niewłaściwej (lewej) stronie (o ile Opel również udostępni taką opcję, czyli kiera po lewej)

 

PS

 

Szybka kalkulacja

Koszt akcyzy około 3400

Całe koszty z paliwem i dodatkowymi opłatami jakieś 6 / 7 tyś, zależnie od warunków i czym jedziemy, odległości itd. niech będzie nawet 10 tyś.

czyli z 110 robi się 116 / 120 tyś. Ciekawe jakie będą ceny u nas ?

Edytowane przez Krzysiek325e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zadzwonie w pon do vauxhalla i podpytam o jazde testowa,jesli jest mozliwosc to opisze jak to sie toczy i wrazenia z jazdy

To by było super, jeśli jest taka możliwość (codziennie przejeżdżam koło dwóch salonów opla w Niemczech jeszcze nie widziałem żeby mieli na stanie). Powiem tak bardzo zależy mi na opinii odnośnie BiTurbo 120KM bo jeśli któryś z tych silników ma być tak popularny jak 2,0 114KM to myślę że właśnie ten.Jeśli testy wypadną niepomyślnie to jest jeszcze opcja dodatkowa mianowicie Ford Transit Custom.

Edytowane przez koni2305

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po krodkiej rozmowie z przedstawicielem dowiedzialem sie ze jeszcze nie maja nowego modelu ale moge sie ustawic w kolejke lub kupic stara wersje z upustem, za okolo 2 m-ce powinny pojawic sie modele testowe

skonfigurowalem se sportive L2H1 z jednymi slide'ami i wyszlo mi 21958,33F

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koni jest już to nowe dostępne ???

Co tydzień przejeżdżam koło salonu Opla i Renault i nic.

Brak nowego modelu na placu jak i jednej tak i drugiej marki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.