Skocz do zawartości

Aauto się dusi i szarpie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość jestemdomel
Witam. Posiadam auto opel astra f gsi 1.8 16V 125KM benzyna.

Problem pojawił się jakiś czas temu.

Otóż samochód dławi się, jakby brakowało mu powietrza czy coś w tym stylu. Wszystko zaczęło się jak połatałem przewód prowadzący od filtra powietrza do przepustnicy, bo był dziurawy oraz po wymianie filtra powietrza.

Teraz auto np. po odpaleniu wskakuje na niskie obroty, albo są np. na 1,5 tys. Przeważnie jest to około 0.6tys dlatego muszę go dość dobrze przydusić aby ruszył i mi nie zgasł.

Kwestia jest o tyle ciekawa, że np. raz po odpaleniu chodzi bez zarzutów, a np. jak zgaszę go i odpalę na nowo to już zaczyna się dusić. Nie ma na to reguły, raz odpali dobrze, raz będzie się dusić.

Druga kwestia jest również ciekawa, bo np. jak odpalę i będzie się dusić to wystarczy, że odłączę czujkę od przepływomierza na chwilę, podłączę z powrotem, odpalę auto i jest wszystko w porządku.

Duszenie ejst na tyle uporczywe i problematyczne, że mam problemy z ruszaniem, rzuca autem strasznie i muszę go na wysokie obroty brać aby w ogóle ruszył. Na 3 biegu już jest np trochę lepiej jak już go rozbujam.

Na komputerze byłem, błędy usunięte ale dalej tak samo. Rura od filtra powietrza do przepustnicy jest szczelna.

Jakieś pomysły?


I mam jeszcze jedno pytanie, bo przy badaniu na komputerze mechanik zauważył, że ejst jedna kostka odłączona.

Zdjęcie tutaj:

2qs4bvo.jpg

A kostka wychodzi spod silnika z głębi gdzieś tam. Ma ktoś pomysł co to może być i gdzie ją podpiąć?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67087-aauto-si%C4%99-dusi-i-szarpie/
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak wtyczka z czujnika wału, wałka... Czujnik spalania stukowego też ma taką, jest umieszczony w połowie wysokości bloku silnika pod kolektorem ssącym, pomiędzy 2 a 3 cylindrem..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67087-aauto-si%C4%99-dusi-i-szarpie/#findComment-533990
Udostępnij na innych stronach

Elektryk samochodowy powinien to zrobić za browara. Jeśli chcesz sam, to najlepiej z kanału popatrzeć, bo dobrze widać czujnik stuku - ,asz schemat, w razie czego przemierzysz, czy to na pewno do stukowego:

 

On2Ij.jpg

 

Stukowy to B69 - knock sensor. Idzie na piny 1 i 20 w ECU.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67087-aauto-si%C4%99-dusi-i-szarpie/#findComment-533996
Udostępnij na innych stronach

Nie koło czego, tylko trzeba wiązkę sprawdzić gdzie jest wtyczka i gdzie jest stukowy (o ile ktoś go nie odkręcił).

Reszta problemu może zniknąć jak ECU będzie miało komplet podpiętych czujników. Za falowanie i wieszanie obrotów odpowiada silnik krokowy przy przepustnicy - najczęściej do czyszczenia/podmiany na próbę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67087-aauto-si%C4%99-dusi-i-szarpie/#findComment-534000
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności