Skocz do zawartości

1) brak mocy, 2)kontrolka


Gość mzuberek

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem opla vivaro 1.9 cdti, silnik F9Q760. Na liczniku ma 250kkm, ale
w najgorszym przypadku może mieć ze 2 razy więcej.

Po przejechaniu 500km pojawiły się pierwsze problemy więc proszę o radę.

Po kilku dniach jazdy (nie zawsze efekt ten występuje) po przełączeniu na drugi bieg,
potem na trzeci bieg od ok. 1500obr. do 2000-2200obr. brak mocy przy dodawaniu gazu,
a po przekroczeniu 2000-2200obr przyśpiesza jak burza.

Drugi problem który się pojawił to taki że w trasie zaświeca się na kilka sekund (potem gaśnie)
kontrolka "układ wstępnego podgrzewania silnika/filtr paliwa/układ elektroniczny silnika"
Zaświecanie kontrolki występuje podczas jazdy na trasie ze stałą prędkością (na 4 lub 5 biegu).
Nie zauważyłem żeby było to jakoś powiązane z brakiem mocy z problemu pierwszego.

Czy te objawy mogą jakoś sugerować gdzie leży problem ?
Proszę o radę gdzie szukać problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek325e

Najlepiej by było gdybyś miał możliwość sprawdzenia błędów, czyli podpiąć pod kompa.

Wygląda mi to na problem z przepływką, ale raczej bez znajomości błędów za wiele się nic nie zdziała.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zdjac filtr powietrza i po prawej stronie silnika masz zawor EGR,przykrecony 3 srubkami,najprawdopodobniej wymaga czyszczenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem się elm327 i wyskoczył błąd: "P0032 obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (HO2S) wysoka wartość."

 

Nie wiem czy dobry opis błędu wyświetliło bo w programie którego używałem nawet

do wyboru opla nie było (wybrałem generic).

 

Podobno lepsze są interfejsy do diagnozy opli niż elm27 - możecie doradzić co wybrać.

 

Jest jakaś instrukcja jak tego EGR wymontować i jakim preparatem poczyścić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi taki blad wyskakiwal,nawet na wylaczonym zaplonie a bledow wtedy niemozna odczytac pomijajac ze zadnej sondy tam niema

napisalem gdzie jest,wchodzi do niego szara wtyczka,czasem ciezko wyciagnac z kolektora

masz tu opis i foty jak zaslepic by bylo ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlokalizowałem zawór - u mnie przykryty domontowaną na silnik plastikową obudową.

Co prawda jeszcze nie odkręcałem i nie czyściłem, ale zauważyłem

że był odkręcany (jedna śruba nowsza) i coś było majstrowane. bo

między łączeniem z kolektorem wystaje kawałek blaszki - więc to może

ta zaślepka - nie znalazłem fotek o których mówiłeś.

 

Masz podać link do tego posta z fotkami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale masz problem...wymontuj go, wyczysc sprawdz jak dziala. I albo wymien lub jesli mozna to zaslep. Objawy wskazuja na egr.

Bez zdjec i manuala dasz rade.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlokalizowałem zawór - u mnie przykryty domontowaną na silnik plastikową obudową.

Co prawda jeszcze nie odkręcałem i nie czyściłem, ale zauważyłem

że był odkręcany (jedna śruba nowsza) i coś było majstrowane. bo

między łączeniem z kolektorem wystaje kawałek blaszki - więc to może

ta zaślepka - nie znalazłem fotek o których mówiłeś.

 

Masz podać link do tego posta z fotkami.

Ktos usunol link,a szkoda bo pytalem kolegi n19 czy moge udostepnic

Link masz na priva, moze nie zniknie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość mzuberek

Kupiłem op-com'a i sprawdziłem.

Wyszło 2 błędy:

1) P0400 - Nie występuje - (0) Rozpoznany zbytni przepływ recyrkulacji gazu wydechowego

2) P0100- Nie występuje - (B ) Za mocne wejście obwodu sensora przepływu powietrza

 

Czyli problemu szukać w zaworze EGR i przepływomierzu.

EGR - zablokować, a przepływomierz wyczyścić ? Da się miernikiem sprawdzić czy jest sprawny ?

Czy tylko przez podmianę ?

 

Dziwne ale nie mogłem skasować tych błędów (Check engine się nie świeci)

Co znaczy - nie występuje przy opisie błędu ?

Edytowane przez mzuberek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ze w momencie odczytywania bledow ta usterka juz nie wystepuje ale wystapila wczesniej i sterownik zapisal kod w pamieci

Zrob logi (opcja nagraj do pliku czy jakos tak) i podeslij na maila,

Jeden blad tworzy kolejny i raczej tak jest w Twoim przypadku, mysle ze egr niedomaga ale w logach to widac najlepiej

Moze probowales kasowac bledy na odpalonym silniku? Pamietam ze u mnie sie nie dalo, dopiero po zgaszeniu

Egr sprawdzisz miernikiem ale co z tego jak jeden z pinow jest potencjometrem ktory wysyla sygnal zwrotny wprostproporcjonalny do wejsciowego o konkretnym napieciu o ile trzpien porusza sie bez oporow, jesli grzybek jest zabity sadzami to raczej opory beda i wywali blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności