Skocz do zawartości

astra f 1.6 (lpg) problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od paru tygodni mam problem z odpalaniem asi na benzynie (po jezdzie na gazie red BRC Tecno, AT90E), niewazne czy dluzszy odcinek trasy czy krotszy autko przez dluzsza chwile nie moze odpalic (jakby go zalewalo)

A do tego od paru dni gasnie mi jak jest zimny

Gazownik stwierdzil ze to wina red. (czyli membran itp) wiec w zaciszu domowym zregenerowalem reduktor zeby trosze zaoszczedzic ale niestety nic to nie dalo (dalej bez zmian)

Po ponownej wizycie u niego stwierdzil ze skoro to nie red to bedzie to CEWKA REDUKTORA

Nauczony zyciem udalem sie do innego gazownika ktory stwierdzil ze to wina red.(chociaz mowilem mu ze jest zregenerowany) ktory trzeba wymienic (cena 450zl REDUKTOR TOMASETTO)

Mam prosbe do kogos bardziej obeznanego w temacie co to moze ewen.byc i jak cos to na jaki zmienic red. jakiej fimy.jaki typ bedzie najlepszy

post-12794-0-13852800-1399292681_thumb.jpeg

post-12794-0-40516700-1399292747_thumb.jpg

Edytowane przez tekem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67276-astra-f-16-lpg-problem-z-odpalaniem/
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z odpalaniem gdy całkowicie wyłączysz LPG?Może też być że stacyjka od LPG nawala i daje obydwa paliwa na raz.Dla tego jest to zalewanie.To gaśnięcie jak jest zimny to na benzynie czy na LPG?

 

Powiedz mi jeszcze czy po regeneracji reduktora robiłeś regulację LPG?pierwsze się robi regulację potem trzeba pojexdzić ok 1500km.i ponowna regulacja.

 

Ja bym na początek proponował abyś pojeździł kilkadziesiąt km. na benzynie aby ułożyć mapę benzyny bo możliwe że masz rozjechaną a potem ponowna regulacja u gazownika.Regeneracja nie zawsze się udaje.Wszystko tez zależy od sprzedającego co ci wciśnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67276-astra-f-16-lpg-problem-z-odpalaniem/#findComment-536194
Udostępnij na innych stronach

-Jak mam przelaczone na benzyne to jest wszystko ok zapala od kopa za kazdym razem

-Gasnie mi jak jest zimny na gazie

-Tak zaraz po regeneracji byl regulowany u gazownika

-Zrobilem ok 2000 km

 

Aczy moze to byc wina tej cewki reduktora ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67276-astra-f-16-lpg-problem-z-odpalaniem/#findComment-536219
Udostępnij na innych stronach

Gość ReFLeX

Witam od paru tygodni mam problem z odpalaniem asi na benzynie (po jezdzie na gazie red BRC Tecno, AT90E), niewazne czy dluzszy odcinek trasy czy krotszy autko przez dluzsza chwile nie moze odpalic (jakby go zalewalo)

A do tego od paru dni gasnie mi jak jest zimny

Gazownik stwierdzil ze to wina red. (czyli membran itp) wiec w zaciszu domowym zregenerowalem reduktor zeby trosze zaoszczedzic ale niestety nic to nie dalo (dalej bez zmian)

Po ponownej wizycie u niego stwierdzil ze skoro to nie red to bedzie to CEWKA REDUKTORA

Nauczony zyciem udalem sie do innego gazownika ktory stwierdzil ze to wina red.(chociaz mowilem mu ze jest zregenerowany) ktory trzeba wymienic (cena 450zl REDUKTOR TOMASETTO)

Mam prosbe do kogos bardziej obeznanego w temacie co to moze ewen.byc i jak cos to na jaki zmienic red. jakiej fimy.jaki typ bedzie najlepszy

 

Jeżeli to problem z instalacją (co wcale nie jest pewne), to bez map będziemy tylko przypuszczać - musiałbyś wrzucić zdjęcie.

Zakładam, że nie masz interfejsu, by sobie sprawdzić i skorygować map, więc ja zacząłbym od odpalania.

Pojeździj trochę na benzynie i zobacz czy silnik równo pracuje. Na jałowym obroty nie falują, gdy silnik zimny? Odpala za każdym razem bez problemów?

Kiedy wymieniałeś filtry LPG (oba) oraz filtr powietrza i benzyny?

Sprawdź też napięcie na akumulatorze.

To możesz zrobić bezkosztowo, natomiast najszybciej byłoby zabrać laptopa, podpiąć do instalki LPG i zobaczyć co się dzieje na trasie, gdy gaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67276-astra-f-16-lpg-problem-z-odpalaniem/#findComment-536267
Udostępnij na innych stronach

Jak jeżdżę na benzynie to jest wszystko ok odpala od kopa za każdym razem z i obrotami tez nie ma problemow.

Co do filtrów to gazowy byl wymieniony przy ostatniej wizycie u gazownika natomiast reszta ok 3000 tys temu

 

A i po paru min jak sie zagrzeje na gazie to jest ok obroty sa idealne bez zadnych szarpan

Natomiast jak jest zimny zaraz po odpaleniu (jak przyłącze na gaz) to obroty faluja i potrafi zgasnac

Edytowane przez tekem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67276-astra-f-16-lpg-problem-z-odpalaniem/#findComment-536275
Udostępnij na innych stronach

Może masz kiepski gaz.Zmień dystrybutora.Możesz jeszcze zmienić temp.przłączania z benzyny na LPG.Nie piszesz jaką masz ustawioną.Ja mam w sekwencji ustawione na 30 st.C

Może cewka też świrować ale to raczej byłoby cały czas.

Może masz źle wyregulowaną czułość.Poczytaj http://chomikuj.pl/dj.abracham19/Warsztat/Instalki+Gaz/regulacja+parownika,310887853.doc

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67276-astra-f-16-lpg-problem-z-odpalaniem/#findComment-536378
Udostępnij na innych stronach

=@up

-Co do tankowania to gdzie bym nie zatankowal to jest ten sam objaw

-Jaka jest temp. to nie wiem ale u mnie na gaz przeskakuje nie pod wplywem okreslonej temp tylko po przegazowaniu powyzej 2500 obr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67276-astra-f-16-lpg-problem-z-odpalaniem/#findComment-536410
Udostępnij na innych stronach

Gość ReFLeX

No to bez mapek chyba się nie obejdzie... Wygląda na problem z parownikiem, ale czy puszcza membrana, czy elektrozawór, czy tylko kwestia złego ustawienia, to już tylko domysły.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67276-astra-f-16-lpg-problem-z-odpalaniem/#findComment-536509
Udostępnij na innych stronach

Ja najpierw sprawdziłbym jak jest wyregulowana czułość.

 

 

.,, REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze plywakowej gaznika:) ) -tym regulujesz cisnienie w IIgim stopniu reduktora. Powinno byc wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego. A robi sie to tak: odlaczasz waz prowadzący gaz z reduktora do miksera i podlaczasz do reduktora wezyk ktory zanurzasz w jakims zbiorniczku z wodą. Zasilasz zawory gazowe przez podlaczenie +12V np. do zaworu na reduktorze.
Teraz regulujesz srubą REG. CZUŁOŚCI tak, aby z wezyka wydostawaly sie pojedyncze bąbelki. Prawie nic. I już.,,

 

Sam to przerabiałem gdy regenerowałem sobie parownik.Po regeneracji pojechałem do gazownika ale on nie robił mi regulacji czułości tylko zwalił winę na membranę którą miałem nową.Sam według tego opisu zrobiłem tą regulację i ponownie pojechałem do niego.Stwierdził że tym razem udała mi się ponowna regeneracja.Czyli wniosek taki nawet nie potrafił wyregulować parownika.Gazownikowi jest najprościej sprowadzić nowy parownik który jest fabrycznie wyregulowany niż bawić się w jego regulację.

Może też być tak że twój gazownik też tak ma.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67276-astra-f-16-lpg-problem-z-odpalaniem/#findComment-536547
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności