wesol Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 jedz do serwisu i popros o walki od DTL i DTH - to powinno rozjasnic twoje watpliwosci Oba walki sa takie same sprawdzalem- widze ze nie rozumiesz istoty powstania DTLa dodanie samego IC tylko pogorszy Turbodziure ktora w tym silniki i tak jest za duza Chyba nie wiesz co to wogole jest turbo dziura bo w DTH jest ona wieksza niz w DTLu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6732-intercooler-do-dtl/page/3/#findComment-298820 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Oba walki sa takie same sprawdzalem A jakieś konkrety - numery katalogowe, screeny z EPC, cokolwiek potwierdzającego, że wałki rozrządu są takie same?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6732-intercooler-do-dtl/page/3/#findComment-298800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Haki masz racje, ale to polska natura, gadac o wszystkim nie wiedzac o czy sie mowi. Co do turbodziury, to jest to dopuki nie zacznie dzialac sprezarka czyli gdzies ponizej 2000 obr/min.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6732-intercooler-do-dtl/page/3/#findComment-298795 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Co do turbodziury, to jest to dopuki nie zacznie dzialac sprezarka czyli gdzies ponizej 2000 obr/min. Turbo dziala caly czas tak dla scislosci. Wieksza turbo dziura (turbolag)Powstaje z powodu wiekszej obietosci powietrza w przewodach oraz przez opór jaki stawia IC. Jak juz turbo pokona bezwladnosc to jeszcze chwilke potrwa zwiekszenie cisnienia w ukladzie dolotowym. Motywacja do powstania silnika DTL bylo zmniejszenie oplaty OC w Niemczech bo oni maja od ilosci koni a nie od pojemnosci. Zreszta co ma walek do mocy w silnikach ZS. Takie triki stosuje sie w benzynikach. W dieslach nie da sie powiekszyc krzywek walka bo zaraz by uderzały zawory o tłóki. Jesli ktos ustawial rozrzad w dieslu to wie oczym mowie. W benie osobiscie przestawialem kolo zebate rozrzadu o jeden zabek i nie czulem roznicy w pracy silnika. W dieslu przestawienie o jeden zabek to oznacza smierc silnika. Robilem rozrzad w silniku 1.6 D i przestawienie kola zebatego na walku (kolo to jest zamocowane do walka na stozku z centralna sruba ) powoduje ze silnik nie chcial palić zbytnio i kopcil na czarno, w druga strone przestawiony powodowal palenie na niebiesko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6732-intercooler-do-dtl/page/3/#findComment-298786 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Wieksza turbo dziura (turbolag)Powstaje z powodu wiekszej obietosci powietrza w przewodach oraz przez opór jaki stawia IC. Jak juz turbo pokona bezwladnosc to jeszcze chwilke potrwa zwiekszenie cisnienia w ukladzie dolotowym.A co powoduje to, że powietrze ma większą objętość?Turbo dziura powstaje gdy turbina nie jest w stanie szybko dostarczyć wymaganej ilości powietrza w przypadku mocnego wciśnięcia pedału gazu. Jest to widoczne przy niskich obrotach silnika, a wynika z jej bezwładności. Sposobem na to są turbiny o zmiennej geometrii łopatek. Zreszta co ma walek do mocy w silnikach ZS. Takie triki stosuje sie w benzynikach.Za wczesne (lub za późne) otwarcie (lub zamknięcie) zaworów, czas ich otwarcia mają wielki wpływ na osiągi silnika, niezależnie czy jest to diesel czy benzyna.W dieslach nie da sie powiekszyc krzywek walka bo zaraz by uderzały zawory o tłóki. Jesli ktos ustawial rozrzad w dieslu to wie oczym mowie.A dlaczego się nie da. Wystarczy dać krótsze trzonki zaworów. W benie osobiscie przestawialem kolo zebate rozrzadu o jeden zabek i nie czulem roznicy w pracy silnika.Poczytaj forum - jakie jest pierwsze pytanie w przypadku problemów z uruchomieniem silnika po wymianie rozrządu - a czy dobrze ustawiłeś rozrząd i nie przestawiłeś paska o jeden ząbek. No i nie przedstawiłeś żadnych dowodów potwierdzających, że wałki rozrządu DTH i DTL są takie same.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6732-intercooler-do-dtl/page/3/#findComment-298776 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 (...)Zreszta co ma walek do mocy w silnikach ZS. Takie triki stosuje sie w benzynikach. Nie wiem jak jest z DTI ale do TDI z vag'a montuje się sportowe wałki. v-tech oferuje takie nawet do 90-tek a np. w "Compocie" stroją PD na 230KM w oparciu m.in. o sportowe wałki. Chyba jednak silnika 1.6D nie da się porównać do nowoczesnego turbodiesla?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6732-intercooler-do-dtl/page/3/#findComment-298773 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Panowie trochę zchodzicie z tematu pisząc o turbodziruach itd. Ja do swojego X20DTL zapodałem program i teraz mam około 98 KM i ponad 260Nm. Co do wstawienia intercoolera to jest to drugi krok, który zamierzam zrobić dlatego zainteresował mnie ten wątek. Pozwolę sobie jednak wrócić do różnic pomiędzy DTL i DTH. One różnią się oczywiście intercoolerem ale także turbiną, w DTLu turbinka jest trochę mniejsza niż w DTH. Nie mam oznaczeń poszczególnych turbo ale widziałem te turbinki leżące obok siebie. Natomiast nieprawdą jest to co napisał któryś z kolegów że przepływomierze są inne. W każdym razie dołożenie samego intercoolera bez zmiany programu w zasadzie nic nie da, bo do większej objętości powietrza (im zimniejsze tym więcej powietrza w powietrzu ) trzeba dodać większą dawkę paliwa. W przypadku DTLa bez dołożenia coolera nie wyciągniesz więcej mocy niż około 100KM.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6732-intercooler-do-dtl/page/3/#findComment-298767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Natomiast nieprawdą jest to co napisał któryś z kolegów że przepływomierze są inne. Cały ten temat to wiele nie ścisłości i pomyłek Do których ja również sie przyznaję Pomyłki te następują z powodu braku dokładnych oznaczeń silnika A wiec z tych Xdtl i Ydtl Jak również Ydth'''A w tym YYY jest inny przepływomierz Jest taki jak Y22DTR czyli o kodzie Nr 919572 -Silnik o oznaczeniu X20DTL MA kod. Nr 90540931 Więc jest różnica czy nie ma Jak również daję tu do porównania podróby które są w różnych rocznikach produkcji ,co ewidentnie oznacza że były różne http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=164_233&products_id=1866 Tak jak pompy paliwa w jednych są końcówki kodu 011 a w następnych oznaczeniach już 015. I jeszcze dodatkowo wyszukałem gdzieś na forum ze były znaczące różnice w ciśnieniach otwarcia wtrysku .Między tymi X a Y .Co by oznaczało o różnicy w budowie wtryskiwacza Więc Prośba aby sie okreslić co do którego silnika mamy sie wypowiadac bo powstaje mętlik i nie potrzebne zarzuty. Xdtl Ydtl Czy Ydth I tu się zgadzam z przedmówcą jak juz wcześniej napisałem ze nie potrzebna jest zmiana na IC aby zwiększyć moc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6732-intercooler-do-dtl/page/3/#findComment-298751 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Po dokładniejszym przestudiowaniu katalogu Boscha zwracam honor koledze Brzoza. W zależności od rocznika i rodzaju silnika przepływki były albo takie same dla DTL i DTH lub też inne pokrywające się np. z DTR   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6732-intercooler-do-dtl/page/3/#findComment-298743 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Jedno male sprostowanie do DTL i DTH (2.0) byly takie same turbawki montowane a takze w silnikach 1.7 tez oraz wielu innych markach np vw golf 3 oraz bmw itd. Jest to turbina garretta GT 154. W 2.2 DTR byly juz montowane Gt 184 i one mialy zmienną geometrie. Mialem zamiar wstawic do swojego GT 174 bo pasuje idealnie ale okazalo sie po konsultacjach z fachowcami ze wieksze turbo nie da wiecej mocy z przyczyny za malo wydajnej pompy. Rozmawialem z tunerem opli i powiedzil mi ze dorzucenie IC do DTLa spowoduje ze stanie sie DTH i bedzie mozliwe jeszcze dobranie map bay moc byla w granicach 120 koni. Zamiana turbo na wieksze spowoduje zwiekszenie turbo dziury ale tez i mocy max. Niestety nie oplaca sie wstawiac turbawki wiekszej bo ta moc zwiekszy sie zaledwie o okolo 6 koni. Samo wstawienie IC podniesie troche sprawnosc ale do pelni szczescia jest potrzebny program. Diesel nie ma stalej lambdy dlatego im wiecej powietrza to lepiej ale dawke tez by sie przydalo zwiekszyc. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6732-intercooler-do-dtl/page/3/#findComment-298727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.