Gość Anonymous Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 jak w temacie czym jest to EGR... ma to zwiazek z tym ze auto muli na niskich obrotach... mowie tu o astrze II z 2000 roku diesel 1,7 na licencji iSuzu... dlaczego tak jest i czy to tylko u mnie czy te modele tak maja...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6733-astra-ii-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 EGR to zawór na kolektorze ssącym. Odpowiada za jakośc spalin. Diesel może mulić jak jest niewyczyszczony kolektor ssący.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6733-astra-ii-egr/#findComment-299448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 wielkie dzieki a czy wystarczy wyczyscic ta czesc czy konieczny jest zakup nowej i ile ewentualnie cos takiego kosztuje?? a czy jest moze jeszcze jakas inna przyczyna tego ze auto zachowuje sie tak a nie inaczej??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6733-astra-ii-egr/#findComment-299352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Zawór ERG można czyścić samemu. Kolektor ssący również. Co do cen to ERG kosztuje około 350 zł do 2,0 DTI - oryginał. Kolektora nie ma sensu kupować nowego - tylko wyczyścić. Przy czyszczeniu kolektora trzeba się liczyć z konieczną wymianą uszczelek pod pokrywą kolektora i pod samym kolektorem - to koszt około 60 zł za dwie sztuki. Jeżeli muli to zacznij od wymiany filtra powietrza i paliwa. Potem przyjrzyj się wydechowi a katalizatorowi w szczególności. Znam przypadek, gdzie wkład katalizatora był luźny i przy wdępnięciu gazu przytykła wylot spalin i była kiszka - wolne przyspieszania było OK Sprawny diesel to - czysty filt powietrza i paliwa, oraz sprawny układ wydechowy. oraz czysty olej i filtr oleju. Po tych zabiegaj jak będzie mulił to trzeba szukac gdzieś dalej...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6733-astra-ii-egr/#findComment-299324 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Ja też miałem problem z EGR'em w Astrze II DTI zgłosiłem się do ASO stwierdzili usterkę tego podzespołu. Cena jaką mi przedstawili za EGR to 1750,- zł. W cenę tę wliczony jest również kolektor. Co ciekawe oddzielnie nie da się tego w Oplu wymienić. Zawór został przeczyszczony, jednak to nie dało rezultatów, nadawał się jedynie do wymiany. Serwisant mi zaproponował, że może to zostawić tak jak jest lub zaślepić zawór tak by ciśnienie nie uciekało z kolektora. Oczywiście na moją odpowiedzialność zawór został zaślepiony i samochód nabrał mocy. Nie było to szczytem możliwości tego samochodu ale zawsze coś lepiej. Niestety czujnika nie da się oszukać przez taki zabieg, kontrolka silnika znowu zaczyna się świecić. Oznacza to, że zawór się nie domyka przy jednostajnej jeździe. Znalazłem na Allegro zawór za 500,- zł. - nowy. Tu jednak należy uważać przy zakupie takiego zaworu, gdyż są różne rodzaje EGR w zależności od silnika. Niektóre zawory są plastikowe inne metalowe. Przy zaślepionym zaworze nie powinno nic się stać z silnikiem. Jest to sterowanie ilością spalin z kolektora wydechowego do kolektora ssącego. Więc jeśli przez zaślepienie zaworu spowodujemy, że dodatkowe spaliny nie będą wprowadzane do cylindrów to jedynie nie uzyskamy dodatkowej mocy silnika podczas przyciskania pedału gazu ale za to nie ucieka nam ciśnienie i samochód nie jest mułowaty .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6733-astra-ii-egr/#findComment-297543 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 http://www.opel-shop.pl/product_info.php?products_id=1889 - zajżyjcie tutaj - zawory ERG za 410pln   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6733-astra-ii-egr/#findComment-297507 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Ceny niezle jak dla mnie zwlaszcza ze znalazlem identyczne i nie na aledrogo za 180 zl(plastiokwe i metalowe)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6733-astra-ii-egr/#findComment-297503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeusmobil Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 wesol, skoro znalazłes w tak niskiej cenie to podziel sie z kolegami którzy by chcieli skorzystac daj namiary bo po co przepłacac az tyle skoro ty wiesz gdzie tańsze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6733-astra-ii-egr/#findComment-297484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Ależ bardzo proszę oto LINK   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6733-astra-ii-egr/#findComment-297474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Czesc. Wszyscy pisza o przeczyszczeniu zaworu EGR. Mam Astre G z silnikiem X17DTL, w niej ten zawor znajduje sie na kolektorze, podobno trzeba wyienia to wraz z kolektorem. Pytanie, czy da sie z kolektora wyjąc EGR, czy sa jakies problemy, czy po przeczyszczeniu nie bedzie problemow z zamontowaniem? Prosze o odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6733-astra-ii-egr/#findComment-290431 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.