Skocz do zawartości

Zabezpieczenie wtyczki czujnika wału korbowego w Vivaro.


Gość Nidi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich Oplowiczów.

Mam mały problem z czujnikiem położenia wału korbowego, a właściwie z wtyczką.

Rok temu wymieniłem czujnik na nowy (błąd wyszukany po podpięciu komputera), dziś mała przygoda podczas jazdy auto zgasło na amen. Szybka akcja z komputerem i przyczyna odnaleziona, okazało się,że wtyczka strasznie zabrudzona i nie łączyła, wyczyszczenie styków i po problemie.

 

Jednak pojawiła się mała niepewność, czujnik jest położony w takim miejscu, które jest narażone na wszelkiego rodzaju zabrudzenia (auto jeździ po pierwsze bardzo dużo, a po drugie nieraz w ciężkim terenie-taka praca).

Teraz pytanie do was jak najlepiej go zabezpieczyć, tak wiem że wtyczka jest hermetyczna po podpięciu, ale jednak dodatkowo chciałbym ją jakoś zabezpieczyć, aby ta historia się nie powtarzała.

 

No oczywiście teraz ten czujnik i wtyczka będą sprawdzane co 10 tys. razem z wymianą oleju, ale jednak dodatkowe środki ostrożności nie zaszkodzą.

Może ktoś z was znalazł jakiś fajny patent. Dzięki za małe podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość morgen2903

witam kolegow mam pytanie w sprawie czujnika walu korbowego opowiem wam historie a wy jak mozecie powiedzcie jaka moze byc przyczyna kiedys moje vivaro stanelo i nie chcialo zapalic zaswiecila sie kontrolka swiec zarowych wezwalem ADAC i gosc podpiol mnie na kompa i powiedzial ze czujnik walu do wymiany pojechalem do mechanika i wymienil na nowy po wymianie wybralem sie do polski na urlop wszystko bylo ok w ostatni dzien przed wyjazdem ruszalem ze skrzyzowania i nagle uslyszalem dziwny dzwieki i poczulem mocne bicie na pedale sprzegla powtazalo sie to przez jakis czas po nacisnieciu sprzegla i dodaniu gazu bylo to mocno wyczowalne i slychac bylo dziwny zgrzyt na nastepny dzien ruszylem w trase musialem wracac do domu jakies 1050 kilometrow i w czasie tej calej drogi auto co jakis czas zaczelo przerywac po przekraczaniu 100 kilometrow na godzine czym szybciej jechalem tym czesciej przerywal na szczescie dojechalem podlaczylem auto pod kompa i pokazalo czujnik walu korbowego chcialem zaznaczyc ze w czasie jazdy ani razu nie zapalila sie kontrolka swiec i sprzeglo ucihlo zbiera caly czas tak samo na co byscie

obstawiali prosil bym o jakies odpowiedzi z gory bardzo dziekuje.

OPEL VIVARO KOMBI 2,5 DTI 99KW 135 PS 2004 ROK

Edytowane przez morgen2903

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam kolegow mam pytanie w sprawie czujnika walu korbowego opowiem wam historie a wy jak mozecie powiedzcie jaka moze byc przyczyna kiedys moje vivaro stanelo i nie chcialo zapalic zaswiecila sie kontrolka swiec zarowych wezwalem ADAC i gosc podpiol mnie na kompa i powiedzial ze czujnik walu do wymiany pojechalem do mechanika i wymienil na nowy po wymianie wybralem sie do polski na urlop wszystko bylo ok w ostatni dzien przed wyjazdem ruszalem ze skrzyzowania i nagle uslyszalem dziwny dzwieki i poczulem mocne bicie na pedale sprzegla powtazalo sie to przez jakis czas po nacisnieciu sprzegla i dodaniu gazu bylo to mocno wyczowalne i slychac bylo dziwny zgrzyt na nastepny dzien ruszylem w trase musialem wracac do domu jakies 1050 kilometrow i w czasie tej calej drogi auto co jakis czas zaczelo przerywac po przekraczaniu 100 kilometrow na godzine czym szybciej jechalem tym czesciej przerywal na szczescie dojechalem podlaczylem auto pod kompa i pokazalo czujnik walu korbowego chcialem zaznaczyc ze w czasie jazdy ani razu nie zapalila sie kontrolka swiec i sprzeglo ucihlo zbiera caly czas tak samo na co byscie

obstawiali prosil bym o jakies odpowiedzi z gory bardzo dziekuje.

OPEL VIVARO KOMBI 2,5 DTI 99KW 135 PS 2004 ROK

Kolego być może to taka sama przyczyna jak u mnie. W moim Oplu styki we wtyczce czujnika położenia wału były zaśniedziałe i auto przerywało lub gasło, towarzyszyło temu świecenie kontrolki świec żarowych. U siebie wymieniłem wtyczkę i profilaktycznie czujnik mam nadzieję, że to rozwiąże problem dodatkowo kontrole stanu styków co 10 tys. Pozdrawiam

Edytowane przez Nidi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w f9q czujnik siedzi w skrzyni od strony chlodnicy i jest narazony na wode wydmuchiwana podczas jazdy z chlodnicy,w g9u czujnik siedzi w silniku od tylnej strony przy polosi i wilgoci tam zabardzo niema

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności