Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość duch888

Witam, od jakiegoś czasu w mojej astrze G usiłuje naprawić wycieraczki czasowe, wymieniłem silniczek pod maską, manetkę od wycieraczek, oraz przekaźnik odpowiadający za pracę wycieraczek na 1 biegu. Nic nie pomogło. Wycieraczki na 1 biegu działają , ale co chwilę się zacinają, ruszają się pod szybie o 10 cm w odstępach co 5 - 10 sek, na 2 i 3 biegu działają normalnie z tym, że po wyłączeniu nie schodzą na sam dół, tylko zatrzymują się gdzie popadnie. Jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67594-nie-dzia%C5%82aj%C4%85ce-wycieraczki-czasowe-brak-pomys%C5%82%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj plastikowe podszybie, zdejmij ramiona wycieraczek i dostań się do przekłądni przy silniku wycieraczek. Tam pod czarnym, okrągłym dekielkiem jest zębatka z mimośrodem, który zwiera styki podtrzymania napięcia. Albo są wypalone albo uszkodzone.

 

 

 

Może też nie dochodzić napięcie podtrzymania

To jest to samo napięcie, które zasila silnik.

 

Gość duch888

Zdemontuj plastikowe podszybie, zdejmij ramiona wycieraczek i dostań się do przekłądni przy silniku wycieraczek. Tam pod czarnym, okrągłym dekielkiem jest zębatka z mimośrodem, który zwiera styki podtrzymania napięcia. Albo są wypalone albo uszkodzone.

Ale ja wymieniłem cały ten mechanizm z tą zębatką, wycieraczki działały może jeden dzień normalnie na trybie czasowym, ale było widać, że poruszają się resztkami sił. Na drugi dzień wszystko wróciło do normy, tzn znów nie działają.

 

Możliwe że jest w Astrze tak jak podajesz. U mnie do podtrzymania jest jeden przewód a do kolejnych biegów osobne.

Na tym do podtrzymania mam cały czas napięcie po włączeniu zapłonu a na pozostałych po włączeniu odpowiedniego biegu pracy wycieraczek.

 

To napięcie dociera z przekaźnika czasowego do silniczka, silniczek rusza, mimośród zwiera styki i trzyma napięcie do czasu rozwarcia styków.

Może źle się wyraziłem pisząc "to samo" bo miałem na myśli fakt, że jeśli nie byłoby tego napięcia to i silnik by nie działał, po prostu z tego samego bezpiecznika leci :)

 

 

 

wycieraczki działały może jeden dzień normalnie na trybie czasowym, ale było widać, że poruszają się resztkami sił.

 

 

są wypalone

 

 

 

, ale było widać, że poruszają się resztkami sił.

 

Możliwe ze któraś ośka na której są przykręcone ramiona wycieraczek zatarła się i silnik nie ma siły.

 

 

 

któraś ośka na której są przykręcone ramiona wycieraczek zatarła się i silnik nie ma siły

Wtedy by muliły, a tu

 

ruszają się pod szybie o 10 cm w odstępach co 5 - 10 sek, na 2 i 3 biegu działają normalnie z tym, że po wyłączeniu nie schodzą na sam dół, tylko zatrzymują się gdzie popadnie

Ewidentnie styki podtrzymania napięcia :)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności