Gość pawelsierota Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Witam! Wymieniałem czujnik ciśnienia oleju w corsie B i niestety uszkodziłem gwint w bloku silnika. Czujnik wypadł, wyleciał cały olej i zatrzymałem się awaryjnie. Jedni polecają uszczelnienie pastą Dirko, a drudzy zaprowadzenie auta do serwisu i próbować przegwintować. Co mam teraz zrobić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BrunoGrubyBe Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Wszystko zależy od budżetu, ale jeżeli możesz sobie pozwolić na mechanika, to byłby to najlepszy sposób. Zastanawiam się jak Ci się udało uszkodzić gwint, ponieważ robiłem to dwa razy w swojej corsie i jest to dość wytrzymały element. Życzę powodzenia w naprawie i tak jak mówię... Mechanik będzie wiedział co z tym zrobić, pasta może pomóc ale pytanie czy na stałe. Ten element ze względu na temperaturę jednak pracuje co może nie wpływać pozytywnie na tą pastę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/#findComment-542716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 PoprAwić gwint. Jeśli jest jeszcze co poprawiać. I wkrecic na klej termiczny. Samemu lub u mechanika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/#findComment-542717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Dobry mechanik powinien mieć na warsztacie sprężynki do gwintów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/#findComment-542728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelsierota Opublikowano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 A co z opiłkami z gwintowania? Obawiać się ich?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/#findComment-542886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelsierota Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 (edytowane) To, co mogło to myślę, że już zdążyło odparować. Martwi mnie jednak pewna rzecz. Otóż, na ciepłym silniku (1.0 12V) idzie z okolic rozrządu dymek oleju oraz z drugiej strony silnika, trochę poniżej niż jest filtr oleju. Polecany przez znajomego mechanik dzisiaj popatrzył i stwierdził, że puściły uszczelnienia, a wstępnie nie wyklucza, że może i w innych miejscach coś puściło. Podstawa to podniesie silnika do góry i dokładne jego obejrzenie. Mówi, że sporo kosztują takie uszczelki (gumowo-aluminiowe) i jeśli miałby się za to zabrać to chciałby zrobić dokładnie. Powiedział, że w takim przypadku można mówić o kosztach przeszło tysiąca złotych, a nawet więcej, 2 tys. Nie wiem, czy wchodzić w to, czy to się opłaci w przyszłości. Sam silnik przekroczył 200 tysięcy km na liczniku, a kto wie, czy już nie więcej. Pierścienie i uszczelnienia dają już o osobie znać, ponieważ bardziej już olejowo dymi z rury wydechowej. Poradzcie mi: czy szukać np. za 2 tysiące używany silnik, który jest w dobry stanie, czy może jednak ratować ten silnik i wymieniać uszczelnienia??? Jeśli ten problem niezbyt tutaj pasuje, to proszę o przeniesienie go w odpowiednie miejsce. Edytowane 4 Sierpnia 2014 przez pawelsierota   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/#findComment-548815 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Na ile wyceniasz to auto ? Przypuszczam , ze nikt `nie dałby wiecej niz 3 tys pod warunkiem , ze nie ma widocznej korozji . Ja bym nic nie robił i jeździł dalej . Co do kosztów , mechanik ma rację . Używany silnik 1,0 12V znaleźć w dobrym stanie nie jest łatwo . Jaki jest ogólny stan techniczny tego auta ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/#findComment-548819 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelsierota Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Jest to rocznik 2000, kraj pochodzenia Włochy, srebrna pięciodrzwiowa wersja "100", dwie poduchy, działająca klimatyzacja (wymieniony skraplacz klimy). Mam ją od niespełna trzech lat (od pażdziernika 2011), kupiłem za 8 tys., gdy miała na liczniku 171 tys., a teraz ma 201 000 km. W marcu szarpnąłem się na zawór EGR, ponieważ paliła się kontrolka silnika. W maju zakupiłem nowy komplet letnich Dębic 14', tak więc widać, że zależy mi na tym aucie. Wiele dobrych i złych chwil przeżyłem dzięki tej Krysi Na 14-letni samochód z korozją jest ok, malutkie purchle są pod maską, a po tej zimie troszkę spuchło w rogu tylnych lewych drzwi, ale temat do opanowania, zeskrobać, podkład i zalakierować. Tak więc myślę, że warto ratować te auto, wybór polega na uszczelnianiu tego silnika, bądź wymianie na mniej wyeksploatowany. Może jest warta 5-6 tys., ale to już tak maksymalnie. Obstawiam, że 5 tysięcy. Ceny używanych silników ma allegro są różne, zaczynają się od niespełna tysiąca (ponad 150 tys. km), przez 1,5 do przeszło 2 tysięcy złotych (poniżej 100 tys. przebiegu). Plus oczywiście koszty przełożenia. A czy silnik z Corsy C, ten 1.0 12V również by pasował? Wymiana uszczelnień to jak już wiecie, mechanik zakłada, że może być więcej roboty, więc i koszty idą w górę. Może wyjść tysiąc, półtora lub nawet dwa tysie. Co wybrać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/#findComment-548857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Podwin rękawy i zaloz kilka nowych uszczelek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/#findComment-548858 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Ile spala oleju ten silnik ? Jesli ponad normę , masz dwa wyjścia : oddać dobremu mechanikowi do remontu lub szukać używanego . Ja wybrałem kiedyś drugą opcję , tyle , że silnik był sprawdzany na hamowni lącznie z pomiarami i jeżdżę na nim do dzisiaj . Szukać w ciemno używanego silnika na chybił - trafił to ryzyko . Co do uszczelnień , zależy skąd cieknie . Wymiana uszczelniacza od strony rozrządu łaczy sie z rozebraniem połowy silnika . Wybór nalezy do Ciebie . Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/#findComment-548868 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.