Gość pawelsierota Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 (edytowane) Do tej pory dolewałem 200-300 ml na 1000 km, więc może nie było jakoś tragicznie. Od kilku tygodni trochę bardziej dymi z rury wydechowej, podejrzewam, że to przez tą nieszczęsną przygodę z czujnikiem ciśnienia oleju. A więc czy bierze teraz wyraźnie więcej oleju, muszę troszkę nim pojeździć i sprawdzić. Dzisiaj rozmawiałem z sąsiadem na ten temat. Twierdzi: "Używany silnik to zakup kota w worku. Jaką masz pewność, że ten np. za 1,5 tysiąca i więcej złotych silnik ma: a) stan i przebieg zgodny z rzeczywistością, rozrząd w dobrym stanie, c) czy nie będziesz musiał do niego dołożyć." Poleca mi ratowanie tego silnika i wymianę tych niezbędnych uszczelnień, simeringów. Marco, opowiedz mi, jak było u Ciebie. Dlaczego musiałeś wymieniać silnik, a nie zdecydowałeś go remontować? Gdzie znalazłeś porządny silnik? Edytowane 5 Sierpnia 2014 przez pawelsierota   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/page/2/#findComment-548899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chaber Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 (edytowane) Sam sobie wysmyslasz problemy najpierw urwałeś gwint teraz Ci od tego oleju bierze wiecej. Wiekszej bzdury nie słyszałem. Chcesz wymieniać silnik bo Ci dymi z rury a nawet nie umiesz napisać ile Ci oleju bierze. W życiu też nie słyszałem żeby ktoś remontował silnik i nawet nie mierzono mu kompresji. Przecież to totalna bzdura Edytowane 5 Sierpnia 2014 przez Chaber   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/page/2/#findComment-548914 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Kto mówi o remoncie. Ja tu czytam o przecieku (poceniu) i to jest powód do wymiany silnika. Poddaje się. To nie na moje nerwy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/page/2/#findComment-548922 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chaber Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Nie wiem, czy wchodzić w to, czy to się opłaci w przyszłości. Sam silnik przekroczył 200 tysięcy km na liczniku, a kto wie, czy już nie więcej. Pierścienie i uszczelnienia dają już o osobie znać, ponieważ bardziej już olejowo dymi z rury wydechowej. Poradzcie mi: czy szukać np. za 2 tysiące używany silnik, który jest w dobry stanie, czy może jednak ratować ten silnik i wymieniać uszczelnienia??? Denerwować to się nie trzeba bo takimi niskobudżetowymi samochodami to się jeździ do końca aż auto się rozleci.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/page/2/#findComment-548924 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 To spalanie oleju jest w normie . Nic nie rób , uszczelki wymienisz przy okazji rozrządu , który kiedyś na pewno padnie .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/page/2/#findComment-548955 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelsierota Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 marco84, jak rozrząd padnie to będzie po ptokach w silniczku 1.0 12V. Motorek kolizyjny, łańcuszek przeskoczy, kolizja tłoków z zaworami i do widzenia. Zgadzam się z Wami panowie, że bez pomiaru kompresji, spisywanie silnika na straty jest grubą przesadą. Ja tylko tak głośno się zastanawiam, co może okazać się bardziej opłacalne w przyszłości. Wiadomo, czas zrobi swoje i pewne rzeczy będą w końcu dawać znać o sobie. Jedni zmieniają olej co 10 kkm i nie narzekają, drugim (takim ja) dodatkowo przytrafiają się takie "kwiatki". Myślę, że na opinii jednego mechanika, co prawda polecanego przez kolegę, nie należy tak bardzo polegać. Podjadę w inne mi znane miejsce i tam też zapytam się. Bardzo możliwe, że ten dymek nie idzie tak bardzo z okolic rozrządu, a może bardziej ze znajdującej się nieopodal spod osłony kolektora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/page/2/#findComment-548986 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Ale rozrząd nie pada dopiero wtedy jak się urwie łańcuch ale dużo wcześniej , gdy juz go słychać - to miałem na myśli . Łańcuch się urywa gdy ktoś zaniedba pierwsze objawy . Dymek spod rozrządu ? Może masz nieszczelny wydech przy kolektorze . Moja rada , zostaw silnik w spokoju , kontroluj olej , wymienisz rozrząd - wymienisz też uszczelki i zimmering . Jak chcesz , wymieniaj silnik , remontuj ale 2,5 tys wpakujesz w ten badziewny motorek i nikt Ci nie da gwarancji , że będzie lepiej . Gdybym miał dziś wymieniac silnik w swojej corsie , puknąłbym sie w czoło i jeździł dopóki silnik sie nie zatrze , a potem szrot . To , że silnik sie poci w kilku miejscach i weźmie troche oleju to normalne w starym gracie i nikt sobie z tego nic nie robi . To auto jest warte 3 - 4 tys , a nie 40 tys , byś wymagał zerowego zużycia oleju ale i tu mógłbyś sie zdziwić . Ostatnio na firmie mielismy pewnego Słowaka , który przyjechał prawie nowym volvo xc60 , żłopiacym olej ok 300 ml na tys km . W salonie go wyśmiali , gdy chciał silnik remontować na gwarancji .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/page/2/#findComment-548993 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelsierota Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Dzisiaj byłem u znanego przeze mnie mechanika. Gość popatrzył, przygazował. Jego zdaniem prawdopodobnie mogła pęknąć głowica silnika. Dymek nie może wydobywać się z kolektora, a ten dymek wychodzi z dość niewidocznego miejsca z przodu silnika, poniżej pokrywy zaworów, a powyżej niż kolektor. Oczywiście to jest jego osobiste zdanie, może się trochę mylić, a pewność w 100% da dokładne rozebranie. Gdy mu wspomniałem, że jeszcze do niedawna planowałem wspólny wyjazd ze znajomymi, prawie 400 km w jedną stronę, pokręcił głową, że różne rzeczy mogą się przytrafić w trasie, nie wiadomo, jak szybko będzie ubywał olej... Pięknie... Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez pawelsierota   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/page/2/#findComment-549595 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelsierota Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) Dziś podjechałem w kolejne miejsce. Solidni mechanicy, kilka razy tam byłem. I co mi powiedzieli? Otóż, goście dokładnie umyli, z góry i od dołu. Zdjęli również osłonę od kolektora wydechowego. Okazało się, że kolektor przepuszcza olej, stąd nieustanny dymek, a także wszystko tam jest w oleju, spływa na dół. Dziś po godzinie od jazdy zajrzałem pod auto, a na ziemi plamka oleju. Obawiam się, że będzie to się nasilać. Zdaniem mechaników, olej trafia do kolektora, przez mechaniczne zużycie pierścieni, uszczelniaczy itd. Kolektor przepuszcza olej i zdaniem tych magików, nic na to się nie poradzi. No i mam dylemat. Co robić? Dobry remont silnika kosztuje tysiące złotych, 3, 4, 5 tysi. Wszyscy podkreślają trud roboty. Drugie wyjście, znacznie lepsze moim zdaniem, to wymiana silnika 1.0 12V . Ceny na allegro od 700 zł do przeszło 2 tysięcy. Co polecacie? Gdzie szukać silnika, choćby na mazowszu? Edytowane 19 Sierpnia 2014 przez pawelsierota   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67779-uszkodzony-gwint-czujnika-ci%C5%9Bnienia-oleju-w-silniku-10-12v/page/2/#findComment-550536 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.