Skocz do zawartości

Zamiast łapać obroty muli :/


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

żeby nie zniechęcać do czytania od razu przejdę do meritum :wesoly:

Opel Frontera 2.0 Benzyna Sport 93 r.

 

Problem jest z łapaniem obrotów. Po odpaleniu pracuje normalnie nie gaśnie obroty w normie

Dodam gazu to zamiast płynnie wejść na obroty strzela parcha kaszle a przy 3 - 3,5 tyś obrotów dostaje kopa i wszystko gra. W trakcie jazdy jak powoli sie go rozpędza wciskając powoli delikatnie pedał gazu to jest dobrze wbiję 5 bieg i na spokojnej trasie można jechać ale auto nie ma mocy czuje małe górki gdzie trzeba mieszać biegami bo krztusi się.

 

Auto było u pseudo mechanika który wziął kasę stwierdzając że nie wie co jest grane ???

 

Wymieniony filtr powietrza, uszczelka pod kolektorem ssącym, kopułka, świece, przewody.

 

Proszę o pomoc bo już nie wiem co może być przyczyną :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij kopułkę aparatu zapłonowego i wyczyść ( zeskrob) zgorzelinę po przeskakującej iskrze z każdego miedzianego trzpienia z którego wychodzi przewód wysokiego napięcia oraz z palca rozdzielacza. Po tym zabiegu będzie OK.

Daj znać na forum jak to zrobisz.

 

Pkt 2. Zatankuj na SHELL-u benzynę V-power Racing to ona zwiąże i przepali wodę z baku, która mogła sie tam nagromadzić. Najlepiej do pustego baku wlej 10 litrów. Ten zabieg też jest sprawdzony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ojciec który odbierał auto od mechanika twierdzi że cały aparat zapłonowy był wymieniony bo przed chwilą pytałem, czy mimo to spróbować go czyścić ?. Woda w baku hmmm możliwe bo zaczęło się tak dziać nagle w trakcie jazdy. Wlewałem kupiony na stacji preparat do czyszczenia przewodów paliwowych trochę pomogło ale nie wiele. Spuszczę paliwo ze zbiornika i sprawdzę, z tym że nie mam w pobliżu stacji shell, co z tym zrobić ? Może jeszcze jakieś sugestie. Słyszałem już od znajomych aby sprawdzić przepływomierz (czy jakoś tak) ale nie mam pojęcia gdzie go szukać, oraz że coś jest z dopływem powietrza. Potrafi czasem strzelić w rurę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszym powodem "strzelań w dolot" jest zbyt uboga mieszanka. Odkręć nieco więcej gazu a będzieOK. Spali o litr więcej, ale to nic przy kosztach napraw po takim "strzale". Poza tym oszczędzisz głowicę, bo przy zbyt ubogiej mieszance jej temperatura spalania jest większa.

Przepływomierz powietrza znajdziesz na dolocie powietzra z elektryczną wtyczką.

Koniecznie sprawdź czy się nie zacina ( ręcznie ), ponieważ po strzałach on potrafi się sypnąć w pierwszej kolejności. To, że kopułka była wymieniona nie musi oznaczać, że była czysta ( bez zanieczyszczeń ) i mimo wszystko ją wyczyść. Ostatnia sprawa to jakość paliwa - w naszym kraju najlepsze paliwa są na stacjach BP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ok jutro sprawdzę przepływomierz i opiszę czy nastąpiła zmiana

"...Odkręć trochę gazu..." tzn. co mam na lince od gazu przy gaźniku podciągnąć obroty ??? jeżdżę tylko na benzynie nie mam instalacji LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przeczyściłem aparat zapłonowy po odłączeniu kabla od przepływomierza auto gaśnie wypompowałem paliwo ze zbiornika (bez śladów wody) i zalałem od nowa i nic się nie zmieniło. Dodatkowo zauważyłem iż ciśnienie oleju na wskaźniku podczas wolnych obrotów jest poniżej środka wskaźnika dużo poniżej bo przy pierwszej kresce. Olej jest kontrolka nie świeci.

Acha auto zaraz po odpaleniu rano na zimnym silniku nie muli się można dawać gazu i jest ok, dopiero po chwili zaczyna się krztusić (minuta dwie). Sprawdzałem ciśnienie na tłokach 1- 10 , 2-prawie 11, 3-11, 4-11.

 

[ Dodano: Pon Gru 31, 2007 15:25 ]

Wymieniłem przewody paliwowe bo tez podejrzewałem i nie ma zmian może coś jeszcze

 

[ Dodano: Wto Sty 01, 2008 17:09 ]

?? Przepraszam ale czy jest ktoś na tym forum ?? Czy zaczyna być ono już zapomniane ?? A może chociaż ktoś wie gdzie mogę poczytać na ten temat, bo po kawałku kupuję nowe auto :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Gość Anonymous

Witam,niestety ale trzeba wszystko pokolei sprawdzać,na to nie ma rady.Ja bym bym zaczął od sprawdzenia i wymiany filtra paliwa i wydajności pompy,następnie kopułka i przewody a najlepiej to zczytać błędy ze złącza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość Anonymous

Witam!

 

Podpinam się pod ten temat gdyż walczę usilnie ze wspomnianą w tym temacie usterką. Niestety utknąłem przy rozbieraniu aparatu zapłonowego z uwagi na brak narzędzi.

Czy twórca tego tematu rozwiązał już swój problem?

Może nie muszę kupować tych kluczy :)

 

Mam instalację Bosh i autko w wersji Vauxhall Frontera A z 98 r. i 2.0 silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności