Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Witam szanownych Forumowiczów. Postanowiłem założyć nowy temat po wcześniejszym sprawdzeniu wszystkich tematów z forum. Mam Opla Zafirę 2,0 DTI z 2002 roku od sierpnia 2007. Od listopada mam problem z szarpaniem między 1800 a 2300 obr. Początkowym obiawem było szarpnięcie przy przyspieszaniu przy małej ilości paliwa w baku (60 km do konca paliwa). Pojechałem na BP zatankowałem do pełna i problem ustąpił na kilka dni. No i potem się zaczęło... Nie mogłem normalnie przyspieszać bo auto strasznie szarpało. Pojechałem z polecenia do servisu BOSHa - tragedia (trzymali mi auto 2 dni, sprawdzali coś, uszkodzili mi wtyczkę od EGR'a, po czym pojawiła mi się kontrolka z kluczykiem. Zdjagnozowali uszkodzenie pompy wtrysków). W serwisie tym dali mi numer tel. do elektronika. Po wizycie auto zaczęło strasznie kopcić siwym dymem - silnik już przy 1300 obr/min zaczął się dłaiwić. Pojechałem do elektronika. Zczytał błędy (P0400 i inne dotyczące braku masy). Poprawił masę na przepływce ale stwierdził uszkodzenie EGR - nie miał z nim połączenia. Podpowiedział że mogę spróbować podlutować uszkodzone styki i przeczyścić EGRa Poszukałem w internecie jak to można zrobić i znalazłem forum opla. Aby wyjąć EGRa musiałem zdemontować kolektor dolotowy - inaczej nie dało rady z powodu kontrukcji EGRa. Okazało się że było tam dużo nagaru (nadmieniam że silnik ma około 190 tys km udokumentowanych KS) - wyczyściłem wszystko. Następnie polutowałem styki. Po zmontowaniu wszystkiego do "kupy" przy wyłączonym EGRze samochód nie szarpał i wkręcał się płynnie do 2700 obr/min. (przy zapalonej kontrolce). Następnie podpiąłem przewód do EGRa(kontrolka zgasła, silnik na jałowym wkręcał się spokojnie do 4500 obr/min. Przejechałem około 3 km - nic się nie działo. Samochód przyspieszał bez szarpnięć i nie kopcił. Po kilku godz chciałem się przejechać i stwierdziłem, że nadal szarpie ale nie kopci. Zauważyłem, że jak wyłączę silnik i ponownie go załączę mogę go przegazować bez szarpniecia ale jezeli puszcze noge z gazu i obroty spadną, nastepne przegazowanie jest z szarpnieciem. Wygląda to tak, że w przypadku gdy wciskam mocniej pedał gazu - silnik się dławi przy próbie włączenia turbo, muszę odjąć trochę gazu żeby nie robił mi "żabek" Gdy już uda mi się osiągnąć obroty powyżej 2300 samochód się nie dławi. W zależności od tego jak nacisnę pedał gazu czasami mogę przyspieszyć płynnie. W tym modelu EGR nie jest podciśnieniowy, ma wtyczkę i dochodzą do niego dwa wężnie z jakąś cieczę (być może do chłodzenia - nie znam się na tym) Zauważyłem jeszcze, że przy takich przegazówkach przygasają mi delikatnie światła mijania - jakby były problemy z masą. Czy może być to problem początku końca pompy wtrysków?? Macie może jakieś sugestie co jeszcze może być przyczyną tego typu problemów?? Będę wdzięczny za podpowiedź. W poniedziałek jadę jeszcze raz do elektronika - zobaczymy jakie teraz wykryje błędy. Pozdrawiam Radas80 P.S. Zapomniałem dodać, że autko pali mi okolo 9,5 l/100 km (miasto)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6818-problemy-z-zafir%C4%85-20-dti-2002-r/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 tylko mo powiedz ja sie wlącza to turbo bo ja naprawde tego nie rozumiem? Masz tam jakis wlacznik czy cos w tym stylu moze jakis hebelkowy nie zauważyłem nic smiesznego w wypowiedzi autora tematu,wiec jeśli coś piszesz,to tylko to co pomoże ,a nie jakies dziwne zapytania/zibi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6818-problemy-z-zafir%C4%85-20-dti-2002-r/#findComment-298721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Radas80, myslę,ze masz problem z tym,jesli chodzi o turbo http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639.htm Jesli chodzi o przygasanie swiateł,to proponuje zmierzyc prądy ładowania,a moze ci mechanicy zrobili jakąś zware?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6818-problemy-z-zafir%C4%85-20-dti-2002-r/#findComment-298711 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Zibi, dzięki za poradę. Jutro sprawdzę "terkotanie" elektrozaworów i zmierzę prąd ładowania. Dam znać co i jak. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6818-problemy-z-zafir%C4%85-20-dti-2002-r/#findComment-298656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Radas80, a nie masz przypadkiem zapchanego "smoka" "filtra" w zbiorniku paliwa? Ja bym zaczął od tego.....u mnie poza uszkodzoną pompą przyczyną szarpania był także zapchany ten filterek w zbiorniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6818-problemy-z-zafir%C4%85-20-dti-2002-r/#findComment-298641 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Witam. Byłem rano u speca od elektroniki samochodowej. Okazało się, że w komputerze nie ma żadnych błędów. Jedyne co udało mu się stwierdzić to złe położenie tłoczka w EGR (sprawdził to w parametrach przy przegazowywaniu) Mam pytanie do maniakopel Czy w przypadku gdy miałeś uszkodzoną pompę wtryskową, miałeś jakieś błędy w kompie np. p1631 (moduł pompy wtryskowej) ?? Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6818-problemy-z-zafir%C4%85-20-dti-2002-r/#findComment-298538 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 hej mam podobne problemy tylko ze moj motorek ma 40 000 km. delikatnie szarpie przy dodawaniu gazu wybieram się do mechanika prawdopodobnie jest to zawor EGR nie wiem jak ty ale u mnie jest to zawor sterowany elektrycznie i nie wiem czy mozna go wyczyscic to miganie swiatla to nie zadna masa tylko nieprawidlowa praca zaworu jak bedziesz cos wiedzial wiecej prosze o kontakt tez mnie to wnerwia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6818-problemy-z-zafir%C4%85-20-dti-2002-r/#findComment-294329 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Witam Jarku. Mój EGR też jest sterowany elektrycznie. Czyszczenie nie dało żadnych rezultatów. W poniedziałek 11.01 jadę do serwisu opla, na sprawdzenie EGRa - wsadzą nowy i zobaczą czy to jego wina. Mam nadzieję, że tak (koszt około 1500 PLN), bo w przypadku pompy cena będzie wyższa . Odezwę się w poniedziałek. Poza tym, muszę sprawdzić filtr w zbiorniku paliwa tak jak napisal maniakopel. Pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6818-problemy-z-zafir%C4%85-20-dti-2002-r/#findComment-294312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.