Gość Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 (edytowane) Opony na sezon letni: http://www.oponeo.pl/artykul/szersze-czy-wezsze-oponynie piszą o podatności szerszych na koleiny... Opony na sezon zimowy: http://www.oponeo.pl/artykul/czy-powinienem-miec-na-zime-wezsze-opony są plusy i minusy. Chyba ludzie w oponeo.pl mają pojęcie o oponach? Wychodzi, że trzymać się standardowego rozmiaru - wybórśrodka... Na marginesie nie jestem przekonany do chińczyków. Mam znajomego wulkanizatora takiego z tradycjami w tym zawodzie i zdanie jego jest fatalne co do trwałości chińskich wynalazków, rozwarstwiania się, słaba trwałości złe trzymania rantem felgi, nie równe toczenie po sezonie. Z takich dziwnych firm rozważał bym chyba tylko Hankook ale to Korea nie CHRL. Edytowane 11 Grudnia 2014 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68192-opony-zimowe/page/6/#findComment-563748 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lolo49b Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Witam ! Ja wykombinowałem tak : opony Barum Polaris 3 215/65 R16. felgi orginał stalowe ( komplet 2000 zł) + czarne kołpaki z kolorowymi wstawkami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68192-opony-zimowe/page/6/#findComment-563816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Mimo, że nie lubię takich dziwnych wstawek, kojarzą mi się trochę kiczem - to te tutaj wyglądają naprawdę całkiem fajnie. A same opony to też całkiem dobry wybór - wprawdzie jest to średnia klasa i można było trochę lepiej wybrać np wg testów które znalazłem na Motointegrator trochę lepiej sprawują się Fulda Kristall Montero 3, a jeszcze lepiej Nokian WR D3 - to te Polaris-sy ujdą w tłumie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68192-opony-zimowe/page/6/#findComment-563886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radd Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 ArKos, pytanie znowu do Ciebie: felga z Astry: średnica, szerokość, ET, rozstaw śrub - wszystko się zgadza, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji o średnicy otworu na piaste (astra i mokka). Bo jak mokka będzie miała mniejszą to zastosuje pierścienie i tyle, ale jak będzie szersza to wtopa, bo felga nie wejdzie... Jest to felga 17-calowa, 10-ramienna. Nr katalogowy 10 02 538, nr produktu 13276346 (z katalogu akcesoriów do opla astry) I jeszcze jedna sprawa: opony NOKIAN WR SUV 3 - mało opinii jest o niej, jak ktoś z Forumowiczów wie, to proszę pisać. Niedawno w motorze był test opon do aut 4x4 i właśnie Nokian wygrał (m.in. z Michellin Alpin A4 czy Dunlopem SP 4D). Jest od nich w dodatku tańsza. Tylko moja Mokka nie ma napędu AWD, stąd tez nie wiem czy to będzie mieć jakieś znaczenie (bo przecież na Apinach też tego napędu nie będzie...). Pozdrawiam, i Wesołych Świąt!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68192-opony-zimowe/page/6/#findComment-565161 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Astra J, Cruze, Mokka, Trax - te same rozstawy i piasty - jedyna różnica, to ET felg. Mokka ma ET40, Astra ET39. Ja kupiłem felgi z Astry J po 168 zł sztuka, do Mokki prawie 300 sztuka. Ważne: Astra J 1.3cdti/1.4/1.4T/1.6 ma inne piasty niż np. diesel 1.7/2.0cdti - trzeba brać felgi z Astry J benzynowej. W Cruze też diesle mają inne. Różnica w felgach jak widać praktycznie żadna. Śmiało brać Astrowe. Piasta ma 56.6 dla benzyny, dla diesla 60 o ile pamiętam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68192-opony-zimowe/page/6/#findComment-565171 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fsw Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Piasta ma 56.6 dla benzyny, dla diesla 60 o ile pamiętam. Dla benzyny 56,6 na 100%   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68192-opony-zimowe/page/6/#findComment-565240 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radd Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Rozstaw się zgadza:) Thanks. Teraz pytanie o "nośność" opony. Do Mokki zalecają 96H. A co jeżeli będzie 100H XL (czyli jakaś wzmacniana)... i tu moje pytanie - czy taka opona jest cięższa i przez to nieekonomiczna lub nawet za ciężka (bo podejrzewam, że opona o większej nośności jest cięższa) dla Mokki? Dlaczego pytam? Otóż ta o większej nośności jest tańsza od tej 96H (!) (oczywiście rodzaj opony ten sam). Edytowane 30 Grudnia 2014 przez radd   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68192-opony-zimowe/page/6/#findComment-565903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ja nie moge... przecie to nie kolos tylko kurdupel. Masa własna w okolicy 1200-1300kg to nie jest jakiś kosmos, przecież standardowe opony do np. Omegi ważącej 1500kg niczym się nie wyróżniały. Czemu szukacie problemu tam, gdzie go nie ma? Kupuję pierwsze z brzegu w odpowiednim rozmiarze i bajo. Opony wzmacniane są twarde i sporo cięższe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68192-opony-zimowe/page/6/#findComment-565958 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radd Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Dlatego właśnie pytałem, bo też mi się tak wydawało. Tyle tylko, że te wzmacniane są tańsze i to ponad stówe na oponie, a chyba powinno być odwrotnie... ale to popyt daje o sobie znać. Więcej jest zamówień na 96H, to i cena wzrosła. Dzięki, utwierdziłem się w przekonaniu, że jednak szukam 96H.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68192-opony-zimowe/page/6/#findComment-566000 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 te wzmacniane są tańsze i to ponad stówe na oponie Za to zawieszenie wychodzi troszkę drożej w naprawach, niż te zaoszczędzone 100 zyli na sztuce. Nie kombinujcie... nie ma to sensu. Poza tym zawsze należy brać pod uwagę kwestie złośliwości losu - choćby kolizja. Będziesz klepał za swoją kasę, bo ubezpieczyciel "oddali roszczenia w związku z zastosowaniem niewłaściwego ogumienia". Bierzecie czasami pod uwagę coś więcej, niż tylko kasę? A jak kogoś rozjedziesz tym autem? Z pierdla nie wyjdziesz, bo biegły uczepi się WSZYSTKIEGO co jest nie tak w aucie a opony zdecydowanie są jednym z kluczowych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo - ZAWSZE każda z opon jest opisywana: rozmiar, typ, model, grupa, nośność, typ bieżnika, głębokość bieżnika... Temat przerobiony w praktyce. Jeep przystosowany do offroadu, z grubymi oponami typowo do błota. Zwykła stłuczka, rozbita głowa u jednego z uczestników i decyzja lekarza o hospitalizacji. Oględziny samochodu sprawcy i poszkodowanego. I co? I poszkodowany nie dostał ani grosza, bo "zastosowane opony nie spełniają wymogów dopuszczenia do ruchu dla pojazdów osobowych w myśl rozporządzenia ministra transportu z dnia...". Prostymi słowy: według oznaczeń i homologacji były to opony rolnicze... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68192-opony-zimowe/page/6/#findComment-566006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.