Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo pytań o Mokkę się przewija, sporo wątpliwości. Postanowiłem jako bezpośrednio zainteresowany zakupem auta ustalić coś konkretniejszego na jego temat. Swoją Mokkę będę miał w styczniu - obecnie zamówienie leci do Korei... Wybrałem Cosmo, kolor Deep Espresso, wnętrze brązowe, pakiet Parkuj i jedź 1 oraz Asystent kierowcy (ksenony i inne pierdle).

 

Więc po kolei, to co wiem na pewno z mojej ASO:

 

1. Mokka bazuje na płycie podłogowej Opla Corsy D - płyta zwie się GM Gamma II Platform" i korzysta z niej też Chevrolet Trax, Buick Encore oraz Vauxhall Mokka. Błędem jest więc doszukiwanie się w niej Astry J, bo Astra ma inną płytę podłogową. Zresztą, stylistyka Mokki wyraźnie nawiązuje do Corsy D.

 

2. Wnętrze Mokki wzorowane jest na Astrze J - sporo elementów zostało z niej "zerżnięte" - choćby zegary i kilka drobnych rzeczy. Insignia oczywiście również ma wnętrze mocno podobne, jednak bezpośrednio stylizacja Mokki jest pociągnięta z Astry.

 

3. Napęd - jak to było w starych Oplach. Te same silniki i skrzynie pchane do różnych modeli. Choroby również te same. W wypadku 1.6 115kM nieszczęsne koła zmiennych faz rozrządu. W wypadku 1.4T łańcuch. Obowiązkowo należy pilnować właściwego stanu oleju i nie wolno sobie pozwolić na odwlekanie wymian. Dwumasa w dieslu 1.7 oraz benzynie 1.4T. Skrzynia 6-biegowa manualna - jak się strzela ze sprzęgła to padają łożyska, więc oprócz dwumasy jest jeszcze wizja naprawy skrzyni - tanio nie jest, tym bardziej w ASO.

 

4. Zawieszenie - mariaż. Piasty takie jak Trax, Cruze i Astra J czyli 5x105 56,6mm. Amortyzatory inne niż Corsa, bo masa Mokki gotowej do drogi to ok. 1.5 tony. Po numerach tylko Mokka, ale optycznie łudząco podobne do Astry. Wyczuwam tu kombinatorstwo producenta, ponieważ np. jarzma hamulcowe Chevroleta Cruze i Astry J są IDENTYCZNE (sprawdzałem naocznie) a po numerach wychodzi, że inne. Tak więc śmiem stwierdzić, że amortyzatory z Astry będą pasować. Rama silnika oczywiście tylko Mokka/Trax. Tylne zawieszenie też.

 

Zdecydowałem się na zakup tego modelu, ponieważ zauważyłem bardzo dużą dokładność wykonania w fabryce (nie wiem jak będzie z produkcją z Saragossy, ale Koreańczyki są na wysokim poziomie). Dbałość o szczegóły, wszystko dokładnie spasowane. Pamiętam, że w czasie, gdy jeszcze Astra J nie była u nas produkowana, to zdarzały się niedoróbki z fabryki w Anglii. Nasze gliwickie są solidnie poskładane.

Jeśli chodzi o design, to Mokka jak dla mnie ma fantastyczny wygląd. Sporo prostych, nic nie kosztujących rozwiązań, ułatwiających życie: choćby tylna półka z możliwością schowania za oparcia tylnej kanapy, 4 haczyki na torby w bagażniku, gniazdko 230V w drugim rzędzie... Auto niewielkie a oferujące wystarczającą ilość miejsca - mając 190cm wzrostu ustawiam fotel kierowcy tak, jak mi pasuje, a potem wsiadając za niego nie dotykam kolanami do oparcie. To według mnie duża ilość miejsca.

Wady - na pewno cena. Drogie. No ale modne rzeczy zawsze są drogie. Nastąpił boom na miejskie SUV-y i Mokka kosztuje, choć szczerze mówiąc jest chyba najtańsza z konkurencji.

Szkoda też, że jest tak wąska paleta kolorów. Uważam, że o połowę za mało. Pakiety wyposażenia również powinny być nieco mądrzej rozdysponowane. Zależało mi tylko na ksenonach, ale musiałem dopłacić prawie 5000 i dostałem kamerę OpelEye, jakiś system ostrzegania o kolizji, jakiś line assistant... Po co mi to. Mnie interesował ksenon AFL i nic więcej. Nie podoba mi się to i to bym zmienił. Najprościej zrobić ze 2-3 wersje wyposażenia więcej i cześć. Nie podoba mi się też, że w najbiedniejszej wersji jest dostępny tylko 1 silnik. Zmusza się tym samym klienta do kupienia bogatszej wersji jak chce lepszy motor. Nie fair. Chcę mieć turbo w biednej wersji to powinienem mieć możliwość zakupu. To tak samo, jakby chcąc kupić koszulę flanelową w kolorze czarnym, dawali mi na chama jedwabną, bo flaneli w czarnym nie ma i nie da się dostać. Jednym słowem wymuszanie wydania pieniędzy. Powszechne wśród producentów. Bardzo drogie akcesoria w porównaniu do innych modeli - to jest po prostu chore, patologia. Wszystko 30-40% droższe niż do Astry. Głupie dywaniki czy chlapacze, o haku holowniczym nie wspomnę.

 

Zużycie paliwa. Serwisowałem kilka i w wypadku 1.4 turbo (najbardziej mnie interesował) spalanie na komputerze samochodu wskazywało 6.9-7.5l/100km. Miałem i takie z 4x4 i takie z napędem na ośkę. Uważam to za bardzo przyzwoity wynik. Mojej nawet nie będę gazował, jeśli faktycznie tyle będzie spalać.

Awaryjność - jak do tej pory praktycznie zerowa. Była 1 słownie JEDNA. Zgrzyty przy wrzucaniu 1-go biegu. Zryte synchronizatory i zębatki (wymiana na nowe), koledzy wnioskowali rzeźnika za kierownicą, bo auto miało 8 tys.km przebiegu. Generalnie skrzynia nie zużywa się w ten sposób tak z siebie.

 

Moja ocena subiektywna jak i obiektywna wskazuje mi, że jest to wartościowe auto, które będzie trzymać cenę i będzie łatwe w odsprzedaży. Sprawdzi się jako auto rodzinne 2+2. Generalnie dla mnie fajowe. Zobaczymy, jak w styczniu wyjadę, nie omieszkam po pewnym czasie szerzej opisać swoich odczuć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68317-kupno-opla-mokka-informacje-techniczne-przydatne-przed-zakupem/
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na razie zrobiłem 500 km, średnie spalanie 6,3 litra ale z tego 300 km robiłem na trasie (w tym 100 na autostradzie).

 

Odnośnie płyty podłogowej to Mokka jest dłuższa, jak i szersza. Być może specjalnie tą płytę przerabiali, chociaż trudno w to uwierzyć.

Corsa D ma szerokość płyty 148 cm, a Mokka 154 cm, czy jest możliwość poszerzyć płytę aż o 6 cm i wydłużyć o 5 cm?

 

Chociaż na wikipedia podają tak jak Ty:

http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Gamma_platform

Edytowane przez ArKos
offtopic

 

  • 1 miesiąc temu...

Zmiany modelowe - model 2015:

 

- brak chromowanych nakładek na klamki - klamki są w kolorze

- niedostępne niektóre wzory felg dotychczas oferowanych - zmiana wzornictwa. Zamiast 18 calowych RV6 oferowane są RV8

- niedostępne NAVI600 - zastąpione przez CD600. Dostępne: CD400, CD600 i NAVI950

- nowe desenie tapicerki wnętrza + lekkie zmiany w zakresie materiałekoskóra na fotelach (np. sandcastle zastąpiono atlantis II)

- wzbogacenie palety lakierów podstawowych o kolor czerwony (akrylowy jednowarstwowy) - ten kolor rzekomo ma być dostępny tylko z fabryki w Saragossie - linii produkcyjnej otwieranej w tym roku. Dotychczas montowano w Saragossie Corsy i Merivy.

 

  • 3 miesiące temu...

Dawno nie pisałem, nazbierałem kilka informacji.

 

SILNIK

 

Pytanie, czy zakupionego benzyniaka można zagazować. Są oferowane 1.4T z fabrycznym LPG w Oplu. Chevrolet również oferował te silniki ale bez LPG. Różnica - głowica + zawory.

Jak rozpoznać, czy nasz silnik ma głowicę z utwardzonymi gniazdami i twardszymi zaworami:

Należy rozkodować VIN i sprawdzić opcje POC/RPO.

Silnik A14NET oferowany z fabrycznym LPG ma oznaczenie kodowe LUJ-KL7. Już wyjaśniam...

LUJ - oznaczenie silnika A14NET czyli 1.4T

W astrze również te silniki oferują, w merivie... Są też silniki 1.4T o mocy 120kM i one mają kod LUV.

Człon po myślniku: KL7

To jest to, co musimy zobaczyć, żebyśmy spokojnie i bez jakichkolwiek obaw mogli zagazować Mokkę. To jest właśnie oznaczenie wzmocnionej głowicy (utwardzone gniazda i zawory). Silniki nie przewidziane do pracy z LPG nie mają tego członu po myślniku.

 

Podam może kody produkcyjne jednostek napędowych Mokki, to będzie wiadomo co i jak:

 

LDE

SILNIK - BENZYNOWY, 4 CYL, 1.6L, MFI, DOHC, VVT, ZMIENNE FAZY WAŁKA ROZRZĄDU, ZMIENNY MODUŁ DOLOTOWY (VIM)

LVL

 

SILNIK - WYSOKOPRĘŻNY, 4 CYLINDRY, 1.6L, CRI, DOHC, VGT, 103KW

LUD

SILNIK - WYSOKOPRĘŻNY, 4 CYL, 1.7L, L4, CRI, DOHC, VGT, 96KW

LUJ

SILNIK - BENZYNOWY, 4 CYL., L4, 1.4L, MFI, DOHC, TURBO HO, ALUM, GME

 

 

SKRZYNIA BIEGÓW

 

W sumie niby to samo, bo w 1.4T mamy 6 biegów, w grzechotniku mamy 6 biegów... Pomimo, że to M32 to ma inne przełożenia. Kody dla skrzyń:

 

MF3

SKRZYNIA BIEGÓW - MECHANICZNA, 6-BIEGOWA, OPEL, 76,5 MM, 4,273 1-SZY, 2,158 2-GI, 1,302 3-CI, 0,959 4-TY, 0,744 5-TY, 0,614 6-TY, M32-6 WR

MFH

SKRZYNIA BIEGÓW - RĘCZNA 5-BIEGOWA, D16 M/CR

MH8

SKRZYNIA BIEGÓW - AUTOMATYCZNA, 6-BIEGOWA, HMD, X23F

MHB

SKRZYNIA BIEGÓW – AUTOMATYCZNA 6-BIEGOWA, GMDAT, AWD (X23F)

MNP

SKRZYNIA BIEGÓW – AUTOMATYCZNA 6 BIEGOWA, 6T45, GENERACJA 3

MR5

SKRZYNIA BIEGÓW - MECHANICZNA, 6-BIEGOWA, OPEL, 76,5 MM, 1. BIEG 4,273, 2. BIEG 2,353, 3. BIEG 1,475, 4. BIEG 1,067, 5. BIEG 0,875, 6. BIEG 0,744, M32-6 WR

MZ4

SKRZYNIA BIEGÓW - MECHANICZNA, 6 PRĘDKOŚCI, OPEL, 76,5 MM, 3,82 1-SZY, 0,615 6-TY (M32 WR)

 

NADWOZIE

 

Kody kolorów nadwozia - jeśli trzeba by zamawiać lakier

 

GQM

KOLOR PODSTAWOWY – ZEWNĘTRZNY, BORACAY BLUE MET (895T)

GWH

KOLOR PODSTAWOWY – ZEWNĘTRZNY, PHANTOM GREY MET (169V)

GX5

KOLOR PODSTAWOWY – ZEWNĘTRZNY, BLAZE RED (466Y)

GYL

KOLOR PODSTAWOWY – ZEWNĘTRZNY, SANDY BEACH BROWN METALLIC (206V)

GYM

PODSTAWOWY KOLOR ZEWNĘTRZNY – SATIN STEEL GREY METALLIC (205V)

GYN

KOLOR PODSTAWOWY – ZEWNĘTRZNY, SNOWFLAKE WHITE PEARL (203V)

GYO

PODSTAWOWY KOLOR ZEWNĘTRZNY – DEEP ESPRESSO BROWN METALLIC (204V)

H07

KOLOR PODSTAWOWY – ZEWNĘTRZNY, KNIT BLUE, MICA (442Y)

GAN

PODSTAWOWY KOLOR - ZEWNĘTRZNY, SWITCHBLADE SILVER MET (G) 636R

GAR

KOLOR PODSTAWOWY - ZEWNĘTRZNY, CARBON FLASH MET (G) 501Q

GAZ

KOLOR PODSTAWOWY – ZEWNĘTRZNY, SUMMIT WHITE (G) 8624

GCS

KOLOR PODSTAWOWY - ZEWNĘTRZNY, VELVET RED MET (681R)

GEK

PODSTAWOWY KOLOR - ZEWNĘTRZNY, ROYAL BLUE (924K)

 

FELGI

 

Felgi sygnowane do Mokki są koszmarnie drogie. Zdecydowanie tańsze są do Astry J - ale... Astra ma różne piasty zależnie od wersji silnikowej. Nie interesuje nas 1.7cdti/2.0cdti - one mają większe piasty.

Interesują nas piasty 5x105 otwór centrujący 56.6mm czyli Astra J 1.3cdti/1.4T/1.6.

Jaka jest różnica w felgach Astra J/Mokka?

ET.

Różnica jest 1mm... I to wszystko. No i oczywiście cena - 180zł za felgę do Astry, prawie 300 do Mokki.

 

OGUMIENIE

 

Dylemat dotyczący kół 16". Fabrycznie wychodzi 205/70R16. Problem polega na bardzo małej dostępności tego rozmiaru i chorych cenach.

Producent dopuszcza stosowanie ogumienia 215/65R16 - dla klienta to korzyść, bo jest duży wybór ofert tego rozmiaru, a komplet zimówek można kupić poniżej 1000zł - np. GOODRIDE.

Chiniole, ale dobrze się na tym jeździ - polecam, bo mam i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym skośnookim wynalazkiem. Niewiele ustępują markowym oponom, a niektóre biją na łeb jeśli chodzi np o kwestię głośności. Są zaskakująco ciche jak na zimówki.

 

 

 

KAMPANIE

 

Mokka - niektóre wersje posiadają niedopatrzenia, które GM usuwa poprzez naprawę/wymianę poszczególnych elementów.

 

Drzwi tyłu nadwozia nie otwierają się

Naprawa polega na odpowiednim ułożeniu wiązki w klapie, która pod wpływem naprężeń traci połączenia elektryczne. Usterka objawia się tym, że niekiedy nie da się otworzyć tylnej klapy - przycisk w klamce nie reaguje.

Numery nadwozia aut potencjalnie narażonych na usterkę: od ...DB000001 do ...EB999999

 

Nieszczelna sprężarka układu klimatyzacji

Naprawa polega na wymianie kompresora klimy na nowy, w którym konserwuje się przed montażem elementy korodujące. Awaria objawia się słabą wydajnością lub brakiem działania układu klimatyzacji.

Numery nadwozia aut potencjalnie objętych problemem: od ...DB000001 do ...FB999999

 

A14NEL/NET - Metaliczny odgłos w trakcie uruchamiania silnika

Naprawa polega na wymianie dwumasowego koła zamachowego na nowe, poprawione. Usterka objawia się tym, że przy rozruchu silnika, szczególnie ciepłego, słyszalne są metaliczne odgłosy. Dotyczy tylko silnika LUJ czyli 1.4T.

Numery nadwozia aut potencjalnie narażonych na usterkę: od ...CB000001 do ...EB999999

 

Problem z rozpoznawaniem karty SD

Naprawa polega na wymianie czytnika kart SD. Po WŁĄCZENIU zapłonu radioodbiornik z układem nawigacji pokazuje komunikat "Nieobsługiwane urządzenie USB". Nacisnąć przycisk OK, po czym pojawia się komunikat "Nawigacja nie jest dostępna - karta SD nawigacji nie jest wstawiona". Dotyczy tylko radioodtwarzaczy NAVI600 i 950.

Numery nadwozia aut potencjalnie narażonych na usterkę: od ...DB000001

 

Głos wskazówek układu nawigacji nie jest słyszalny

 

Naprawa polega na aktualizacji oprogramowania układu nawigacji. Symptomy:

- Sporadycznie radioodbiornik nie odtwarza CD/USB lub wysuwa płytę CD. Zakłócenie występuje w pojazdach wyprodukowanych przed 22 kwietnia 2013.
- Brak głosu prowadzenia nawigacji. Zakłócenie występuje w pojazdach wyprodukowanych przed 22 kwietnia 2013 r.
- Sporadycznie sygnały dźwiękowe otwarcia drzwi i inne sygnały nie ustają po WŁĄCZENIU zapłonu. Zakłócenie dotyczy pojazdów wyprodukowanych przed 22 kwietnia 2013 r.
- Sporadycznie zespół radioodbiornika wyłącza się samoczynnie i ponownie uruchamia po 15 s. Usterka pojawia się tylko przy aktywnym prowadzeniu po trasie/trybie nawigacji. Zakłócenie dotyczy wszystkich RM.
- Radioodbiornik nie reaguje na polecenia wydawane elementami na płycie czołowej, muzyka i nawigacja nadal działają. Radioodbiornik wyłącza się samoczynnie i nie można go włączyć dopóki nie zostanie wyłączone zasilanie, albo radioodbiornik nie wyłącza się po zwolnieniu kluczyka. Zakłócenie dotyczy wszystkich RM.
- Skrzynka DAB+ ulega odłączeniu. Zakłócenie dotyczy wszystkich pojazdów poczynając od RM13.

Numery nadwozia aut potencjalnie narażonych na usterkę: od ...DB000001 do ...DB999999

 

  • 5 miesięcy temu...
Gość mobile4you

[...]

SILNIK

Pytanie, czy zakupionego benzyniaka można zagazować. Są oferowane 1.4T z fabrycznym LPG w Oplu. Chevrolet również oferował te silniki ale bez LPG. Różnica - głowica + zawory.

Jak rozpoznać, czy nasz silnik ma głowicę z utwardzonymi gniazdami i twardszymi zaworami:

Należy rozkodować VIN i sprawdzić opcje POC/RPO.

Silnik A14NET oferowany z fabrycznym LPG ma oznaczenie kodowe LUJ-KL7.

[...]

ArKos, zauważyłem, że teraz silnik B14NET jest oferowany z automatem lub LPG. Czy mają one te same oznaczenia kodowe? Czy ten z automatu można zagazować?

 

Należy rozkodować VIN i sprawdzić opcje POC/RPO. Silnik A14NET oferowany z fabrycznym LPG ma oznaczenie kodowe LUJ-KL7.

B14NET ma tak samo. Te silniki się praktycznie nie różnią, bo nawet A14NET spełnia najwyższe normy Euro.

 

  • 2 lata później...
Gość saddamus

Witam.

Trafiłem tutaj z tego posta: http://forum.opel24.com/topic/80790-czy-lpg-ma-inna-glowice-niz-pb/

W podanych przykładach VIN silników, które nadają i nie nadają się do gazowania nie widzę mojej kombinacji znaków.

VIN auta to: W0LJC7e86eb643921

Czy ktoś mógłby pomóc w ustaleniu czym grozi instalacja LPG w tym aucie ?

 

Już widzę, że ten silnik to LUJ, bez KL7, więc pewnie ryzykuję wypaleniem gniazd. Pytanie więc, czy w tych silnikach luzy są regulowane hydraulicznie, bo jeśli tak to pewnie mimo wszystko można trochę przejechać bez większych perturbacji.

Edytowane przez saddamus

 

Trzeba zdekodować VIN i sprawdzić kody RPO - tam widać że jest KL7.

Szwajcar, produkcja 06.01.2014.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności