Skocz do zawartości

Corsa B X12XE-Notoryczne pekanie przewodu skrzyni AUTOMATYCZNEJ


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam dosc nietypowy problem.miesiac temu,pękł mi waż w skrzyni automatycznej.Wąż zostal wymieniony,zalany noy olej MOBIL ATF do automatu,pytalem sie o filt,ale powiedziano mi ze w tym modelu nie ma filtra.

Dzis ponownie,pękł przewód i caly olej wyladował na drodze,auto stoi unieruchomione.

Mozliwe jest ze robi sie za duze cisneinie w skrzyni i wywala olej?czy moze cos gdzies moglo sie zapchac?Prosze o jakies namiary gdzie szukac przyczyny,bo wyglada wlasnie na to ze jest za duze cisnienie i rozrywa przewod.

Czytalem cos o odpowietrzniku skrzyni biegow,mozliwe jest ze przez jego zatkanie sa takie objawy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68523-corsa-b-x12xe-notoryczne-pekanie-przewodu-skrzyni-automatycznej/
Udostępnij na innych stronach

Filtr zapewne jest wewnątrz skrzyni i wymienia/czyści się przy jej naprawie.

A co z poziomem oleju ? Masz miarkę do sprawdzania poziomu ?

 

tak,miarka jest.ostatnio jak pekł ten przewod,po zalaniu nowego oleju przejechalem okolo 10km,po czym sprawdzalem poziom-bylprawiodlowy.

 

Jaki przewód pękł? Ta skrzynia ma tylko 2 przewody na zewnątrz: dopływ oleju do chłodnicy i odpływ oleju z chłodnicy.

 

wlasnie jeden z tych 2 przewodow.jeszcze nie wiem ktory,bo wczoraj juz nie bylo jak sprawdzic.za godzine jade do miejsca w ktorym stoi samochod.i dokladnie obejze.ostatnio pekl ten idacy dolem,bo jeden idzie do gory

 

Możliwe, że chłodnica jest niedrożna - wytwarza się zbyt wysokie ciśnienie i rozrywa przewód. Podczas wymiany sprawdzić drożność i będzie wiadomo, czy szukać w skrzyni czy może drugi przewód blokuje przepływ oleju.

 

Witam.

Pekł przewod w miejscu gdzie laczy sie metalowa rurka z przewodem gumowym,ten idacy w gore.gumowa rurka sama wyskoczyla,bez uzycia zadnej sily.

Pojechałem do sklepu rolniczego,gdzie dorobiono mi na nowo wszystko.Wyglada na to,ze poprostu ze starosci,mimo iz samochod ma leddwo co 34tys km.

mam jeszcze male pytanie,jak prawidlowo sprawdzic stan oleju,poniewaz z jednej strony miarki jest +20 a z drugiej +80.

Do tej pory,po jezdzie,okolo 10km,sprawdzalem stan,po stronie gdzie jest +80,poniewaz po tej drugiej zakres MIN-MAX jest znacznie nizej niz zakres po stronie +80.

Olej zalalem mobila ATF220

 

Olej na włączonym silniku i na rozgrzanej skrzyni.

+80 to gorący +20 zimny. Przeczytaj instrukcję - być może z uwagi na obecność bagnetu pomiaru dokonuje się na unieruchomionym. Te co nie mają bagnetu - rozgrzane, pracujący silnik i otwór przelewowy w skrzyni wskazuje czy jest dość.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności