Skocz do zawartości

Uciekajacy plyn chlodniczy.


Gość rybeusz89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od razu zaznacze ze jestem laikiem. Ostatnio w warsztacie wymieniono mi rozrzad. Wczoraj jadac do pracy sprawdzilem stan oleju i plynu w chlodnicy i suprajs. Byla pusta. Podczas dolewania czesc cieczy zeszla do rury i zostalo w okolicach połowy zbiornika. Dzis wracajac z pracy przed ruszeniem zajrzalem pod samochod. Zauwazylem mokra plame z lewej strony (patrzac na wprost auta). Samochod jest z UK wiec kierata jest z prawej strony. Plynu troche ubylo. Widoczny wyciek z jakiejs miski usadowionej pod silnikiem. Czy to pompa? Mozna z tym jezdzic (gora 4 dni)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

To jest układ zamknięty. Więc powinien pracować na stworzonym ciśnieniu.

Jesił go brak, to możesz ugotowac silnik w pierwszym korku.

 

Jej jest wyciek to...

Powrót do mechanika... szybki...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj przy robieniu rozrządu jest wymieniana pompa wodna. Może coś jest nieszczelne po wymianie pompy.

Jak powyżej, sugeruję powrót do mechanika robiącego rozrząd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Aby wymienić pompę to trzeba zdać cały rozrzad.

Dlatego się to razem robi.

 

Trzeba znaleźć z jakiego miejsca jest ten wyciek.

 

I to szybko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba ściągać całego rozrządu , by wymienić pompę wody w 1,0 12V , wystarczy tylko poluzować pasek wieloklinowy . Opcje są następujące :

1) układ był zapowietrzony i w miarę odpowietrzania poziom płynu sie obniżył , a wtedy nalezy go uzupełnic i obserwować co dalej sie dzieje ,

2) podczas prac został naruszony któryś z przewodów czy elementów układu chłodzenia i pojawił sie wyciek ,

3) awaria uszczelki pod głowica lub źle założona uszczelka pokrywy rozrządu.