Skocz do zawartości

Sprężarka klimatyzacji - przerywanie


Gość zwkrz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Czy ktoś mi pomoże w mojej sprawie braku klimatyzacji ?

Kłopot dotyczy drugiej mojej Astry II 1.7 CDTI 2005r. Niedawno klima (manualna) była uzupełniana oraz sprawdzana szczelność. Wszystko działało do pewnego momentu - czyli braku chłodzenia. Nie będę miał szybko możliwości podłączenia pod VAG. Po sprawdzeniu bezpieczników zauważyłem, że sprężarka się załącza i wyłącza. Odpiąłem wtyczkę na dole spręzarki i okazało się, że co 10sek. lub czasem dłużej, napięcie spada do 0 na 2-5 sek. Gdzie szukać przyczyny ? Jakiś czujnik ? Jeżeli tak, to gdzie on się znajduje ? Podejrzewam czujnik ciśnienia klimatyzacji na chłodnicy przy zderzaku. Czy można go sprawdzić i ewentualnie wymienić bez utraty środka, jakiś zaworek odcinający ??

 

pozdrawiam,

zwkrz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Czujnik można wymienić bez problemu.

Pod nim jest zawór z maszynką, taka jak w kole.

Szybko odkrecasz prostu. ;)

Ale dla sprawdzenia daj mu zwore we wtyczce.

Tam są dwa piny. Zamknij obieg poprostu.

 

Może być spadek ciśnienia... coś pewnie się rozszczelnilo.. :/

 

Edytowane przez harnas1515

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo

 

Pod nim jest zawór z maszynką, taka jak w kole. Szybko odkrecasz prostu. ;)

---- czyli chyba zaworek kulowy ?

 

Ale dla sprawdzenia daj mu zwore we wtyczce. Tam są dwa piny. Zamknij obieg poprostu.

---- jaka powinna być rezystancja tego czujnika ciśnienia ?

 

 

Może być spadek ciśnienia... coś pewnie się rozszczelnilo.. :/

---- hmm, nie sądzę bo nic nie widzę ( chociaż nie mam też lampy ) a jak wcisnę zawór do podłączania to syknie mocno na zielono. Zakładam, że ciśnienie jest odpowiednie.. Tylko skąd takie spadki napięcia do zera ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Dzisiaj właśnie sprawdziłem ale we wtyczce do czujnika ciśnienia klimy ( ten na górze chłodnicy ) nie ma dwóch pinów ( jak pisze harnas 1515 ) ale są trzy. Odłączyłem, to pojawiły się na tablicy żółte symbole chłodnicy i kluczyka oraz oba wiatraki zaczęły chodzić z max. mocą. Próbowałem zwierać ( ze strachem ) ale to nic nie dało. Gdzie szukać przyczyny tego zanikania napięcia na wejściu do sprężarki ? wie ktoś ??

 

pozdrawiam serdecznie,

Edytowane przez zwkrz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynasz od dupy strony...

 

Kto powiedzial, ze sprezarka ma chodzic caly czas? Podepnij tester i sprawdz jakie cisnienie panuje w ukladzie wysokiego cisnienia.

 

Spróbuję w przyszłym tygodniu podpiąć go. Ale to chyba nienormalne aby sprężarka 10sek chodziła, zatrzymanie 2-3sek i tak w kółko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności