Skocz do zawartości

CC 1.2 Rozrząd na łańcuchu i koła zębate


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Pomimo że jestem nowy mam nadzieję że poradzicie.

Muszę wymienić rozrząd w Corsie C 1.2.

Poczytałem trochę co Wy tu piszecie i natrafiłem na temat w którym kilku z Was wymieniało sam łańcuch, ślizgi i napinacz.

 

Chciałem się zapytać, czy jest to bezpieczne. Ja dodatkowo chciałem wymienić jeszcze to małe koło rozrządu na wale korbowym. Czy mogę tak zrobić? Jest to trochę małe pomieszanie części i czy jest dopuszczalne.

Nie ukrywam że nie chcę odkręcać kół na wałkach bo może być potem problem. Czytałem też że jak rozrząd to tylko komplet, lecz Wy jakoś nie wymienialiście kół i chyba wam działa.

 

Co Wy na to, a może zostawić wszystkie koła i tylko łańcuch, napinacz i ślizgi wymienić? Zresztą łańcuch nie jest jakoś naciągnięty. W porównaniu do starego jest może ze 3-4 mm dłuższy, więc może to też zostawić. Jak dotąd przejechał ponad 100tyśkm.

 

 

Krzysiek.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69309-cc-12-rozrz%C4%85d-na-%C5%82a%C5%84cuchu-i-ko%C5%82a-z%C4%99bate/
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wymieniasz łańcuch , napinacz , ślizgi , simerring wału , uszczelki pokrywy zaworów i rozrządu. Koła zębate są w większości przypadków ok , jesli natomiast zobaczysz jakieś przetarcia , wżery itp , wymieniasz je .Warto też wymienić pompę wody jeśli przecieka albo głośno pracuje choć można to zrobic też w innym terminie , gdyż demontaż pompy nie wymaga demontażu rozrządu w tej jednostce .

 

Dziękuje za odpowiedz. Kół na wałkach rozrządu nie chcę wyminieniać. NAtomiast male koło na wale korbowym moge jakby przy okazji, ale czy jest dopuszczalne zastosowanie u góry "starych" i jednego nowego? łańcuch też nie jest naciągniety (tak jak pisałem jest drobna róznica w długości rzędu 3mm) i czy warto.

 

PS. Skojazyłem że Ty tak wyminiałeś, powiedz czy jest wszystko OK?

 

Kolega Marko dobrze radzi tyle wystarczy przy tym rozrządzie - dokładnie oblukać koła - wytrzymują minimum 2 łańcuchy, a przy zakładaniu uszczelniacza zwilżyć część roboczą olejem. W niektórych silnikach łańcuchy są dożywotnio - ale to nie ten motorek.

 

Vp32 a dlaczego chcesz wymieniać to koło, zostaw na kolejną wymianę chyba że jest zużyte.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Chcę je wyminiec bo w porównaniu do nowego które mam, ma ono pewien luz przy władaniu na wał korbowy. Wiem że to kółko dociska piasta koła pasowego do wału, ale jak jest okazja to mógłbym to zrobić. jeśli pytasz czy mi szkoda kółka, raczej nie bo i tak w komplecie było.

 

A pytam o to dlatego że gdzieś wyczytałem iż nie powinno sie mieszać np nowych kół ze starym łańcuchem lub nowego łańcucha ze starymii kołami. Natomiast Wy tak robiliście i mowicie że było dobrze

 

 

Krzsiek

 

Wymieniałem rozrząd bez kół zębatych i śmigam juz 2 lata . Kółka były wizualnie ok wiec nie było sensu wymieniać , a ceny nowych były jak z kosmosu . Teraz widzę , że są już o wiele tańsze .

Na łańcuchu bym jednak nie oszczędzał , mówisz , że juz trochę naciągnięty . Lepiej wymienić i spać spokojnie . Łańcuch kupiłem z rouville , bo podobno był wzmacniany czy jakoś tak .


Jedyne do czego mam zastrzeżenia po wymianie rozrządu , to szybko puszczające nowe uszczelki pokrywy rozrządu i miski olejowej - ciekły juz po pół roku ale tak to jest jeśli do ich dokręcania nie używa się klucza dynamometrycznego .

 

Ostatecznie jako wniosek.

wymieniam łańcuch napinacz ślizgi oraz małe koło zebate. Skladam i teoretycznie śmigam

 

Drodzy. Mam Corsę od 2 miesięcy. Jestem drugim właścicielem. Auto ma 58 000 przebiegu, 2010 r., 1.2 Benzyna, bez LPG. Olej wymieniony 200 km temu. Auto sprawuje się właściwie bez zarzutu, jednak od ok. 1 500 km słyszę dziwny dźwięk - chyba pod deklem (a może rolki, etc.). Nasila się, gdy odpalę klimatyzację. Brzmi to mniej więcej tak (nic nie widać, bo nagrywałem w nocy):

 

 

Uprzedzam ew. pytania - nie wiem, czy rozrząd był wymieniany, ale zakładam, że czas już na niego? Pasek co ile się wymienia w Corsie?

To auto żony, sam poruszam się Saabami, tam tylko Oplowska V6 wymaga interwencji powyżej 50k km jeżeli chodzi o rozrząd, 1.8/2.0 czy starsze jednostki "padają" znacznie później (przebieg) ale nie wiem jak w Opelku...

Dzięki z góry za pomoc.

Edytowane przez czejzee

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności