konrad_112 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Sprawdziłem nadmuch ok. Co do samego nadmuchu to nie mam zastrzeżeń. Tylko nagrzewnica "nie oddaje" ciepła jak powinna. Jeśli auto mam nagrzane do 90' i wtedy włączę nadmuch, to przez krótką chwilkę leci gorące powietrze z nadmuchu, po czym spada do ledwo ciepłego tu tkwi problem. Myślałem że to obieg przez co nowa pompa wody. Potrzebował bym jakiegoś konkretnego schematu węży z wodą i kierunkiem przepływu. To porozbieram jeszcze wszystko pod maską w poszukiwaniu problemu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69350-ogrzewanie-20-16v-c20xe/page/3/#findComment-566618 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Jeżeli tak się dzieje jak opisujesz - to nie ma obiegu wody przez nagrzewnicę. W większości samochodów obieg jest tak - pompa, blok i głowica, nagrzewnica,pompa - mały obieg. Duży - w głowicy masz termostat który otwiera na chłodnicę i z chłodnicy do wlotu pompy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69350-ogrzewanie-20-16v-c20xe/page/3/#findComment-566659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad_112 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Rozumiem lecz gdyby termostat przepuszczał to wąż za termostatem tez by się robił ciepły przed nagrzaniem bloku do 90 ale tak nie jest Rok jak już podałem to 1991 i tu nie ma zastosowanego trójnika który odcinał by nagrzewnicę, ty wszystko robią klapki które odcinają nagrzewnicę od dopływu powietrza. Obieg jest dobry zdemontowałem wąż od powrotu do zbiorniczka wyrównawczego i jest ok To jutro pojadę i kupie jeszcze jeden termostat i dam znać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69350-ogrzewanie-20-16v-c20xe/page/3/#findComment-566770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawtow Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 według mnie to nagrzewnica winna   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69350-ogrzewanie-20-16v-c20xe/page/3/#findComment-566777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Rozumiem lecz gdyby termostat przepuszczał to wąż za termostatem tez by się robił ciepły przed nagrzaniem bloku do 90 ale tak nie jest Rok jak już podałem to 1991 i tu nie ma zastosowanego trójnika który odcinał by nagrzewnicę, ty wszystko robią klapki które odcinają nagrzewnicę od dopływu powietrza. Obieg jest dobry zdemontowałem wąż od powrotu do zbiorniczka wyrównawczego i jest ok To jutro pojadę i kupie jeszcze jeden termostat i dam znać No chyba nie do końca zrozumiałeś co pisałem. Na krótkim obiegu przepływ w twoim autku ma być przez nagrzewnice, z jakiegoś powodu ta nie przepuszcza płynu przez co jest słabe ogrzewanie, tym się trzeba zająć a nie wymianą termostatu - sam pisałeś że trzyma 90o C- więc powinien być dobry - klapki i przeloty powietrza piszesz że są ok. więc zostaje tylko nagrzewnica - tu szukaj problemu. Za słabym przepływem świadczy to że jak autko się nagrzewa to na chwilkę leci ciepłe powietrze a zaraz już chłodne, czyli chłodziwo źle przepływa przez nagrzewnicę - tu jest problem. Nie miałeś sprawdzać zbiornika wyrównawczego tylko nagrzewnicę, dolny wąż zasilanie górny powrót.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69350-ogrzewanie-20-16v-c20xe/page/3/#findComment-566805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad_112 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Jutro sprawdzę węże i dam znać co i jak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69350-ogrzewanie-20-16v-c20xe/page/3/#findComment-566807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Jeszcze raz piszę - przewód od silnika na nagrzewnicę, z nagrzewnicy w stronę pompy. A termostat zostaw w spokoju, z resztą chłodnicę też.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69350-ogrzewanie-20-16v-c20xe/page/3/#findComment-566816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawtow Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Sprawdź oby dwa przewody nagrzewnicy (wejście i wyjście), powinny być gorące.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69350-ogrzewanie-20-16v-c20xe/page/3/#findComment-566821 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad_112 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 tuż przy podłączeniu do nagrzewnicy są aluminiowe przewody jak się auto nagrzeje to nie idzie się dotknąć ani jednego ani drugiego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69350-ogrzewanie-20-16v-c20xe/page/3/#findComment-566911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawtow Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) A gumowe węże też takie gorące ? jak tak to wychodzi na to że nagrzewnica jest taka zamulona że płyn tylko przepływa przez nią Edytowane 7 Stycznia 2015 przez dawtow Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69350-ogrzewanie-20-16v-c20xe/page/3/#findComment-566921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.