Gość wojdal11 Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Witam wszystkich, na początku dodam, że jestem tu nowy i jeżeli temat w złym dziale to przepraszam. Ostatnio po wielu przeczytanych tematach na forach pomyślałem nad uturbieniem swojej astry. Każdy zaraz mnie skrytykuje, że turbo do c14nz to zły pomysł i lepiej zrobić swapa. Jednak SWAP to moim zdaniem droga na skróty. Oczywiście fajnie było by mieć pod maską c20let, ale ten silnik jest nieosiągalny a koszty takiego SWAP'a są duże bo każdy wie, że na silniku ta zabawa się nie kończy, dochodzi jeszcze zawieszenie, skrzynia, hamulce itd. Ponieważ mam możliwość kupienia części po cenie złomu, stwierdziłem, że może to być opłacalna zabawa a satysfakcja uzyskana z takiej modyfikacji na pewno nie będzie mniejsza niż ze SWAP'a na jakieś 2.0. Silnik mam po remoncie, wymienione pierścienie, panewki na wale, nowy rozrząd, pełne uszczelnienie, więc chyba mogę coś kombinować, oczywiście w granicach rozsądku, przecież ten silnik ma tylko 60KM więc zmiana nawet na 90KM to już coś a moment będzie odczuwalny w "sprincie" np. podczas wyprzedzania bo zazwyczaj tu go brakuje. Nie wiem tylko jakie turbo, ktoś do corsy założył turbo od klekota citroena. Proszę o pomoc w wyborze turbo, bo podobno od diesla do benzyny musi być duża bo mała się będzie grzała (tak wyczytałem na forum). Pozdrawiam :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69468-projekt-silnika-c14nz-z-turbo/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Koszty takiej zabawy przekraczają kupno i swap np c20xe. Z resztą aby mieć turbo musisz znów rozbierać silnik.. Widać że nie wiesz jak dużo pracy wymagają takie modyfikacje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69468-projekt-silnika-c14nz-z-turbo/#findComment-559133 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 no duzo potrzeba $$$$....same graty to sa "grosze" pytanie czy sam to zrobisz ale raczej nie bo gdybys mial o tym pojecie to nie pytalbys na forum. Druga sprawa, a raczej trzecia....trzeba pozniej to wszystko wysterowac, czyli jakis tuner musi to wszytsko spasowac programowo. Takze lepiej kup tego c20xe, lub nawet LET-a i wszytskie graty...z ecu wlacznie i wiazkami i wtedy sie baw... Gra nie warta swieczki, tzn. warta gdy masz duzo $$$ ktorych nie potrzebujesz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69468-projekt-silnika-c14nz-z-turbo/#findComment-559135 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojdal11 Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 z całym szacunkiem ale nie pytałem czy warto czy nie, wiem, że trzeba to wszystko zgrać, nie rozumiem dlaczego mam niby rozbierać silnik? przecież nie chcę tego zakuwać. Stwierdzanie, że się nie znam jest trochę dziwne, bo zapytałem tylko jaką turbinę wsadzić, bo nie ma nigdzie nic na ten temat a fabryka takich modyfikacji nie planowała. Nie znam się zbytnio na zabawie z uturbianiem ale to nie znaczy, że zaraz na niczym się nie znam. Dziwne, że sam sobie złożyłem silnik, zrobiłem na nim 30 tys. km i jakoś korba wydechem nie wyleciała. Więc jeszcze raz zapytam co dokładnie z tym turbo od diesla? można zakładać czy lepiej szukać od benzyny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69468-projekt-silnika-c14nz-z-turbo/#findComment-559188 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 szczyt lenistwa https://www.google.pl/search?q=turbo+in+c14nz&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&channel=nts&gfe_rd=cr&ei=r05ZVMD3FcqF8QeC6YC4Bw zobacz ile jest info na necie o turbo do c14nz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69468-projekt-silnika-c14nz-z-turbo/#findComment-559192 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojdal11 Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 czytałem te tematy ale nigdzie dokładnego info.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69468-projekt-silnika-c14nz-z-turbo/#findComment-559194 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 dziwne ja doczytalem sie sporo potrzebnych informacji w kilka minut   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69468-projekt-silnika-c14nz-z-turbo/#findComment-559197 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 kolega lanosa zaturbil bez zakuwania itp. Mona owszem nawet niewielkim kosztem zaturbic taki silnik. JEdynie co to ci nie polecam dmuchac z aduzo bo silnik tego nie zniesie. Lekkie dmuchniecie i bedzie jakos sie to juz zbierac. Troche roboty jest bo trzeba kolektor przerobic tak by pod turbo pasowalo czyli jakas flansze dospawac. Podejscie oleju zrobic i splyw. Weze dograc dolotu i juz powietrza sprezonego, jakiegos icka gdzies upchac i wezami tez podpiac to sa te najgorsze sprawy bo trzeb amilion kolanek i rurek i innych dziwadel. Z ukladem paliwowym tez trzeba cos wymodzcic bo apewne wydajniesze wtryski jakies zakupic od innego motoru z wieksz apojemnoscią. Turbo zrobic ze sterowane przez nadcisnienie w kolektorze i tyle ale w sofcie raczje podlubac by musial dobry tyner ktory to bedzi emial cierpliwosc by to wystroic raczej nie w godzine a w 5 albo 10 godzin by to bylo zrobione dobrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69468-projekt-silnika-c14nz-z-turbo/#findComment-559206 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Musisz rozebrać silnik żeby go odprężyć. Moim zdaniem swap albo z tego co masz, wolny wydech, ostre wałki, dolot, wtrysk mpi. Nie odbieraj nas jako atak, ja piszę co wiem, bo wiele godzin nad tym myślałem i juz wiem że to ślepy zaułek. Pomyśl... Musisz zrobić kolektory wydechowy i dolotowy, całe sterowanie silnika, przecież nie będziesz dmuchać w kolektor z jednym wtryskiem. Wiesz że jak zrobisz turbo to stracisz hamulce? Alternator z vacum lub elektrohydrauliczne hamulce...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69468-projekt-silnika-c14nz-z-turbo/#findComment-559436 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) akurat odprezenie jest najlatwiejsza praca przy zlozonosci calego zagadnienia... Edytowane 7 Listopada 2014 przez wolf80 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69468-projekt-silnika-c14nz-z-turbo/#findComment-559438 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.