Skocz do zawartości

Rozrusznik nie kręci - 2.5DTI


Gość ArturS

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj wsio ok, dzisiaj rano wsiadam, przekręcam kluczyk, czekam aż zgasną kontrolki i... cisza :niie: Słychać było jakieś cyknięcie, ale nic poza tym. W momencie przekręcenia na rozruch gaśnie wszystko poza kontrolką STOP (nie tej z silnikiem, tylko tej po lewej od immo) i akumulatora. Z tego co pamiętam, to zawsze się tak działo. Po kilku godzinach wróciłem z nowym akumu i dla pewności go przepiąłem, ale bez zmian. Za którymś jednak razem nagle zaskoczył. Chwilę pochodził, stwierdziłem, że idę się umyć i jadę odstawić go do mechanika - silnik zgasiłem i ponownie nie dał się uruchomić. W końcu odpaliłem go na zaciąg, odstawiłem do mechanika i tam gadzina jak na złość już zapalała raz po raz :maruda: Jako że mam "szczęście", że w każdym nowo nabytym samochodzie pierwsze co mi siada, to alternator lub rozrusznik, to kazałem go zdemontować i zawiosłem do regeneracji, niezależnie czy mu to aż tak potrzebne. Na chłopski rozum w grę wchodzi tylko rozrusznik, ale pewność miałbym, gdyby był odpowiedni dostęp w wpięcia woltomierza. Pytanie więc, czy jest jednak coś dodatkowego, co mogłoby powodować takie przypadłości?

Edytowane przez ArturS

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek325e

Artur, zanim odstawiłeś auto do mechanika, to wystarczyło podjechać do ludzi (czytać sklep, lepszy sklep) którzy sprzedają aku, a oni posiadają sprzęty do pomiary sprawności aku, jego wydajności, oraz między innymi są w stanie tym urządzeniem sprawdzić rozrusznik, a przynajmniej czy nie jest czasem przytarty, bo to wyjdzie na obciążeniu.

A to od imo mruga szybko, czy tylko się świeci podczas próby kręcenia ?

Bo jak mruga, to się imo wali przynajmniej tak mi się wydaje (spotkałem się z tym w masterze)

Jak podepniesz pod kompa, to imo wyskoczy jeśli coś jest z nim nie tak.

Bądź masa gdzieś ucieka z rozrusznika / silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem 2 problemy z rozrusznikiem

pierwszy to zasniedziale polaczenie startera z rozrusznikiem ale kontrolki nie gasly

drugi to walnienta przekladnia w rozruszniku i wszystko gaslo, na stole pracowal normalnie ale po rozebraniu widac bylo pekniecie zewnetrznego pierscienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immo mormalnie gaśnie. Świecą się tylko te kontrolki jak na poniższym zdjęciu (przypadkiem znalezione w sieci, ale pokazuje to samo)

opel-vivaro-19-dti-autobusy-minibusy-kra

Jeszcze co mi się przypomniało, to za którymś razem po przekręceniu kluczyka na rozruch słychać cyknięcie przekaźnika, ale nie za każdym razem. Akumulator myślę wykluczyłem w 100%, bo drugi wstawiony jest półroczny i jeździ na codzień w sprinterze.


Wszystko jasne, mam przynajmniej taką nadzieję. Szczotki były na wykończeniu i automat wykazywał wysoką niechęć do stałej współpracy z prądem ;-) Wymienione szczotki, tulejki i automat. Na jakiś czas spokój.

Edytowane przez ArturS

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności