Gość claymor Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Witam 3 dni temu padł mi alternator w moim oplu ( ASTRA H Kombi 1,7 CDTI 100 KONI. 2007 ) W warsztacie powiedziano mi że trzeba wymienić cały alternator a wraz z nim pompę oleju. Mechanik powiedział mi że alternator będzie nowy. Cały koszt wycenił na 1130 zł ( 980 zł alternator+ pompa ) 150 zł robociznaDzisiaj chciałem sprawdzić mechanika i okazało się że alternator jest regenerowany ( na naklejce jest numer 11.1899) a takie alternatory można kupić po 350 na allgro a nowy na stronie producenta kosztuje 650 zł. Chciałem się Was poradzić czy jak padnie alternator to również pompa oleju jest do wymiany? Ile kosztuje pompa oleju do mojego silnika ( nie mogłem się doszukać wiarygodnej ceny ) I gdzie znajduje się pompa oleju bo chciałbym sprawdzić czy została wymieniona.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69687-pytanie-o-alternator/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kelso Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Niektórzy mechanicy lubią dorobić na częściach. Niby tylko oni są w stanie prawidłowo dobrać a w razie pomyłki szybko wymienić. Tu mamy ewidentne oszustwo (regenerowany zamiast nowego). Proponuję udać się na szczerą rozmowę z naciągaczem. Masz jakiś rachunek/fakturę/paragon?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69687-pytanie-o-alternator/#findComment-561346 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość claymor Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 fakturę na której jest napisane Wymiana alternetora. Mam też kalkulację naprawy pojazdu i tu mam dwie pozycje Alternator kpl. z P-pa oleju 980 zł Wymiana alternatora 150 zł To jest mój pierwszy samochód z silnikiem na ropę więc chcę uniknąć w przyszłości kolejnych spotkań z naciągaczami. Poszedłem do typa żeby mi wyjaśnił sprawę dlaczego tak drogo i dlaczego. Jego tłumaczenie było takie że cenę mi podał ( fakt ale nie powiedział że alternetor będzie regenerowany i że nie warto brać chińczyków tylko lepiej dopłacić więcej i wziąć "oryginał"). Zaprowadził mnie przed swojego kompa wklepał coś i wyskoczyła część za 980 zł. i to niby miał być ten alternator ale cena odnosiła się tylko do jednej części ( chyba że pompa oleju jest w komplecie )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69687-pytanie-o-alternator/#findComment-561350 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 (edytowane) Pewnie pomyliłes pompe oleju z pompą vacum.Ona jest zamontowana na alternatorze.Moim zdanie drogo. Chodzi o ten http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3117333214131-LAU_11.1899-Alternator.html? Pompa jest w komplecie Moim zdaniem nie oplaca sie kupowac innego a remontowac swój.W tych altkach najczesciej pada mostek ewentualnie regulator . Edytowane 21 Listopada 2014 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69687-pytanie-o-alternator/#findComment-561360 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość claymor Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 To że alternator ma wbudowaną pompę ciśnienia to wiem bo doczytałem w specyfikacji. Natomiast jak jak poszedłem do gościa zapytać się dlaczego wyszło tak drogo to mówił że została wymieniona jeszcze pompa oleju. Chciałbym wiedzieć czy to standardowa procedura ( tak jak w benzyniakach przy wymianie rozrządu wymienia się pompę wody). Gdzie w tym silniku znajduje się ta pompa oleju?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69687-pytanie-o-alternator/#findComment-561376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 (edytowane) Pompa oleju jest na rozrzadzie, na pasku altka pracuje pompa wody i moze ona została wymieniona. Edytowane 21 Listopada 2014 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69687-pytanie-o-alternator/#findComment-561381 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 jedno z drugim nie ma zwiazku. NAwet jakby chcial ruszac pompe oleju to po pierwsze musialby robic rozrzad odrazu a pryznajmniej demontaz rozrzadu i potem montaz a raczje za to ci nie policzyl. Na altku jest pompa prozniowa i jest smarowana olejem i tyle jej zwiazku z tym ukladme olejowym. Nie ma zadnej procedury zwiazanej z wymiana pompy oleju oraz altka. Te czeci z allegro to nie miernik cen. Mechanik nie beirze z allegro tak jak autoryzowane seriwsy. Allegro to nie wyrocznia. Sa tez zamienniki altkow ale czy do 1.7 akurat sa to nie wiem ale do 1.9 cdti to montowalem takich zamienniow z tuzin tak jak i tuzin ori po regeneracji. Generalnie w 1.9 padaly mostki prostownicze czyli najzwyklejsze diody dostepne tez w zakupie po okolo 10 zl za sztuke. Sa dwa rodzeje tych diod w sensei kierunku przewodzenia i mowia na nie katody i anody choc to nei dokonca prawidowa nazwa. Wymian nie jest jakas skomplikowana i kazdy w garazu da sobie z tym rade. Sam mam kilka diód takich w zapasie. Ewidentny walek tu jest nawet jakby sie upar ze nie naprawia altkow tylo je wymienia by byla gwarnacja itp. PAmietma jak dzis altek nowy w aso do isuzu kosztowa 1780 zl po znizkach. DO innych 1.9 czy 1.3 to byl troszke tanszy. Ja bym to zrobil tak: Wyciagnal altek i sa go zregenerowal na diodach nawet mocniejszch znaczy sie nei 35 amperowych tylko 50 czy 60 amperowych bo sie spokojnie mieszcza. Mozna oczewiscie zlecic mechanikowi demontaz altka i samemu bym sobie wymienil nawt w pokoju na stole. nastepnego dia oddal juz dobry altek mechanikowi do zalozenia na aucie i niehc mnei kasuje a demntaz i montaz nawet te 200 czy 300 zl. Tyle w temacie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69687-pytanie-o-alternator/#findComment-561419 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kelso Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Ja bym to zrobil tak: Wyciagnal altek i sa go zregenerowal na diodach nawet mocniejszch znaczy sie nei 35 amperowych tylko 50 czy 60 amperowych bo sie spokojnie mieszcza. Mozna oczewiscie zlecic mechanikowi demontaz altka i samemu bym sobie wymienil nawt w pokoju na stole. nastepnego dia oddal juz dobry altek mechanikowi do zalozenia na aucie i niehc mnei kasuje a demntaz i montaz nawet te 200 czy 300 zl. Tyle w temacie. wesol - nie wszyscy są mechanikami z doświadczeniem. Koledze zepsuło się auto - pojechał do mechanika - usterka została usunięta. Przy okazji... został lekko oskubany. Gdyby nie forum i jego dociekliwość - pewnie nawet nie zdawał by sobie z tego sprawy. Ot - życie. Dla tego dobrze jest mieć zaufanego mechanika, który nie oszuka i nie naciągnie na kasie. Ale o takich coraz trudniej. Czy idąc do chirurga też mówisz mu co ma Ci wyciąć, zaznaczając jednocześnie, że pozszywasz i opatrzysz się sam?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69687-pytanie-o-alternator/#findComment-561472 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość claymor Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Kelsko było tak jak napisałeś. Z natury lubię sprawdzać czy ktoś mnie nie robi na wała. Moje wątpliwości wzbudziło to że następnego dnia z samego rana zadzwoniłem do kilku hurtowni moto z zapytaniem o cenę tego altka. W żadnej nie mieli od ręki tego modelu więc wzbudziło to moje podejrzenia że rano samochód naprawiony a skąd ta część ??Tak więc dzięki wam już wiem że zostałem mocno zrobiony na wała. Ot lekcja na przyszłość. Wielkiej możliwości nie miałem bo w Czaplinku jest tylko jeden warsztat i już wiem żeby nikomu nie polecać. Chyba większość klientów w tym warsztacie nie jest tak docielkiwa jak ja więc gość ma ciągle obłożenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69687-pytanie-o-alternator/#findComment-561706 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kelso Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Jest podejrzewam i druga strona medalu. Wszyscy teraz namiętnie szukają niskich cen. No i je dostają. Usługa jest tania. Droga jest tylko część, ale przecież to nie wina warsztatu. Warsztat/mechanik też musi rozsądnie dużo zarabiać. Ma przecież spore koszty własne. Musi mu się po prostu chcieć. Nie mogąc podawać oficjalnie całej ceny usługi - część zysku zapewnia sobie w marży na części, której klient nie widzi. A tak w ogóle - to nie ceny są za wysokie. To my za mało zarabiamy! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69687-pytanie-o-alternator/#findComment-561807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.