Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem 1,9 cdti bzyczenie po przekręceniu kluczyka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum.

Od maja jestem posiadaczem Astry, pierwszy raz jeżdżę dieselem nie benzyniakiem.

Od jakiegoś czasu (nie od poczatku) po przekreceniu kluczyka w stacyjce słyszę takie bzyczenie, wibracje w okolicy drążka od biegów, może wyżej w miejscu radia. Bzyczenie trwa dobre 30 sekund potem ustępuje. Dzieje się tak za każdym razem gdy przekrecam kluczyk.

Mniejwiecej od tego samego czasu kiedy sie to pojawilo mam mniejsze lub wieksze problemy z odpalaniem. Czasem odpalam bez problemu pod domem, jade do sklepu około kilometra, jeżeli nie przeciagne go po drodze powyżej 2,3 tys obrotów to mam pozniej problem z odpaleniem...czasem nawet po trasie 20 km nie moge odpalic ponownie auta. Innym razem pali elegancko ;/ nie ma reguły...

Teraz gdy temperatura spadla poniezej zera juz drugi raz ładuje akumulatro bo przez to długie krecenie siada.

Co może być przyczyną? Pomożecie mi?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69808-problem-z-odpalaniem-19-cdti-bzyczenie-po-przekr%C4%99ceniu-kluczyka/
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

jak masz climatronic to klapy dystrybucji powietrza się przestawiają (przestawia) i stąd to bzyczenie. Nie ma to nic wspólnego tylko występuje razem. Jest dużo na forum o problemach z odpaleniem diesli cdti, począwszy od spalonych świec (lub uszkodzonych) poprzez zapowietrzający się układ paliwa do właśnie słabego aku i zbyt wolno kręcącego rozrusznika. Bez diagnostyki komputerowej raczej się nie obędzie ale sprawdzenie jakości uszczelki na filtrze paliwa i ogólne oględziny układu paliwowego mogą naprowadzić na rozwiązanie problemu.

 

jak masz climatronic to klapy dystrybucji powietrza się przestawiają (przestawia) i stąd to bzyczenie. Nie ma to nic wspólnego tylko występuje razem. Jest dużo na forum o problemach z odpaleniem diesli cdti, począwszy od spalonych świec (lub uszkodzonych) poprzez zapowietrzający się układ paliwa do właśnie słabego aku i zbyt wolno kręcącego rozrusznika. Bez diagnostyki komputerowej raczej się nie obędzie ale sprawdzenie jakości uszczelki na filtrze paliwa i ogólne oględziny układu paliwowego mogą naprowadzić na rozwiązanie problemu.

Nie mam klimatronika, tym bardziej, że to bzyczenie czy tam wibrowanie dopiero od jakiegos czasu jest, kiedys nie było....

Filtr paliwa wymieniony, świece sprawdzone, nowy akumulator dziś wsadzony.

Póki co ok, ale jak by się powtórzył problem to co dalej? Podobno nie trzyma gdzieś ciśnienia i powinienem planować głowicę itd. koszt min 2500. Nie wiem czy mechanik nie chce mnie naciągnąć czy tak jest naprawde...

 

Gość popencjusz

TO dowiedz się co nie trzyma ciśnienie i na wszelki wypadek niech drugi mechanik to potwierdzi bez sugerowania. A radio masz w tym czasie włączone? Masz navi opel?

 

Póki co ok, ale jak by się powtórzył problem to co dalej? Podobno nie trzyma gdzieś ciśnienia i powinienem planować głowicę itd. koszt min 2500. Nie wiem czy mechanik nie chce mnie naciągnąć czy tak jest naprawde...

Ja bym podjechał do innego dobrego mechanika, najlepiej znajomego. Ten jest dość drogi.

 

Nie mam navi, radio i dmuchawa wszystko wyłączone ale i tak buczy.

Ten mechanik u którego byłem mowi że to pompa paliwa i tam ma byc, nie łączy tego z problem w odpalaniu.

Nie mam innego mechanika który miał by komputer, a w ASO pewnie za samą diagnoze skasują mnie ze 300zł ;/

Planowanie głowicy i wymiana pierścieni to tak drogi remont? Myślicie że obejdzie sie bez niego??

 

Ja gdzie indziej podpinam się pod kompa (ostatnio 80zł rok), a jak mam czas to u kolegi działam ze swoim autkiem (ma kompa ale sintry nie czyta t/z nie wszystko). Jak brakuje mi czasu jemu zostawiam autko, skóry ze mnie nie zdziera, poza tym części mam w dobrych cenach.


Skąd pewność że silnik wylatany bez żadnych pomiarów, tylko na słuch - dobry macher.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Nie mam innego mechanika z komuterem niz ten ktory zdiagnozował brak ciśnienia, on ma komputer ale wydaje mi sie podejrzana jego diagnoza...

Wymieniłem akumulator i póki co odpala elegancko, ale jak tam z tym ciśnieniem to nie wiem ;/

Twoim zdaniem bzyczenie czy tam wibrowanie ma coś wspolnego z tym problemem odpalania? to może pompa paliwa? i dlatego nie pali? czy wogole nie ma to nic wspolnego?

 

.........

 

 

Kolego może zacznij od wizyty w dobrym sklepie z akumulatorami i niech ci sprawdzą (za darmo lub pół darmo) akumulator i ładowanie. Wiele dobrych sklepów ma taką usługę... Potem można myśleć dalej co się dzieje.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności