Skocz do zawartości

Pasek rorzadu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

a choćby wspomniana bezkolizyjność, mniejsza awaryjność, wlaśnie poprzez prostszą budowe silnika, mniej czujników, mniejsza szansa na awarie takie ma zalety 8v

jeszcze dodam mniejsze koszty napraw i wymian.

Napraw bo np mamy jeden walek rozrządu, w sumie 8 zaworów, a nie dwa walki i 16 zaworów.

Wymiany tańsze z tego samego powodu co wyżej. Wymiana paska rozrządu wychodzi dla porównania taniej.

Silniki 8v lepiej ciągną od niższych obrotów bo moment uzyskują w okolicach 2800 obrotów a 16v od 4000.

Silniki 8v lepiej przyjmują gaz, radzą sobie bez problemowo nawet na I i II generacji, więc nie powiesz mi że 16v jest pod każdym względem lepsze. To jest glupie gadanie posiadacza takiego auta. Każdy chwali swoje. Ja wyrażam obiektywne zdanie choć posiadam 8v, ale nie powiem że jest lepsze o 16v :wink:

dlaczego?

Dlatego że wszystko ma swoje plusy i minusy! nie ma idealu!

16v ma większą moc, większy moment obrotowy ale nie pod każdym względem jest lepsze od 8v. Kilka spraw w których 8v wygrywa wymienilem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie produkowane silniki 16 zaworowe są lepiej jakościowo wykonane niz kiedyś stosowane silniki 8 zaworowe. Piszę tak, bo obecnie silniki 8 zaworowe, to żadkość. Stąd dla porównania "nie awaryjny" 8 zaworowy silnik poloneza, dużego fiata i obecny ekotec opla, ktory wiećej przejedzie?

[i]Fakt, koszty wymiany rozrządu są większe.[/i]

Silniki 16 zawsze lepiej ciągną nawet od niskich obrotów, Nają wiekszą moc, większy monent i przy niskich obrotach maja porównywalna wartość momentu.

Co do gazu w omedze z silnikiem 2.0XEV nie miałem żadnych problemów z ilstalką 2 generacji, w dodoatku był to automat i wszystko chodziło cacy, a przejechalem przez 3 lata 120 tyś km.

Z tego co podałeś, to jedna cecha jest lepsza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie produkowane silniki 16 zaworowe są lepiej jakościowo wykonane niz kiedyś stosowane silniki 8 zaworowe

to napewno, teraz mamy lepsze fabryki, technika idzie do przodu, spasowanie materialów jest lepsze, sam material jest lepszy i trwalszy dlatego:

"nie awaryjny" 8 zaworowy silnik poloneza, dużego fiata i obecny ekotec opla, ktory wiećej przejedzie?

lepsze materialy, nowsza produkcja, lepsze spasowanie tak jak wcześniej pisales i z tym się zgodzę, dlatego nie porównujmy silnika z lat 70 do obecnie produkowanego!

Porównajmy silnik opla 8v wyprodukowany w tym samym roku co oplowski 16v bo inne marki, inni producenci, inna technologia. Dlatego porównanie fiata, czy poloneza z oplem mija się z celem.

Porównaj sprawiedliwie czyli np. silnik 8 zaworowy opla wyprodukowany w tym samym roku co inny silnik opla tylko że 16 zaworowy i teraz mi odpowiedz, który przejedzie więcej? oczywiście przy takim samym użytkowaniu i dbaniu, bo już nie wnikam że silniki 8v są mniej wybredne i można o wiele mniej dbać, a mimo wszystko są w dobrym stanie, czego nowoczesne ecoteki już niezbyt tolerują. Nie mówie o pasku, bo to wiadomo wyższość 8v ale np. o oleju, paliwie, itd.

Silniki 16 zawsze lepiej ciągną nawet od niskich obrotów

bo

Nają wiekszą moc, większy monent

z tym się zgodzę, ale silnik o tej samem mocy napewno nie będzie lepiej ciągnąl.

16 zaworowa technologia wyciąga z tej samej pojemności co 8 zaworowa większą moc, ale moment przypada na wyższe obroty, takie silniki trzeba wyżej kręcić.

Z kolei w silnikach 8v moc mamy od niższych obrotów. Mimo wszystko jest to mniejsza moc dlatego wydaje się że 16 zaworowiec lepiej ciągnie. Ale to kwestia większej mocy co nie wątpliwie jest plusem 16 zaworówki.

powtarzam nie ma idealu, nowsze silniki niby lepsze ale wypchane czujnikami, dzięki temu mamy kontrole nad silnikiem ale za to jak się zepsuje, a ma co bo naprawde tego coraz więcej, to większe koszty napraw i częstsze ponieważ większa ilość. Budowa silnika bardziej skomplikowana, itd.

Nie ma idealu i wszystko ma swoje plusy i minusy, takie jest moje zdanie

Zależy jakie kryteria przyjmujesz i dla jednego będzie lepszy silnik 8v a dla innego 16v kwestia czego od silnika oczekujesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Porównaj osiągi silnika opla 1.6 8v i 16v z astry, 2.0 8v i 16v z omegi, zawsze silnik 16v ma lepsze osiągi, większą moc, większy moment, mniejsze spalanie i nie mów o odczuciach sugestywnych z jazdy, tylko o danych fabrycznych, które wykonywane są według jednej normy i w tych samych warunkach.

Silnik 8v nie osiągnie tej mocy co silnik 16v, bo ma gorsze napełnianie cylindra mieszanką i będzie miał mniejszy moment max., stąd gorsze osiagi pojazdu z silnikiem 8v, a czas też ma wartość, o ktorej często się zapomina.

Dla przykładu przejeżdzacie przez W-wę :

- przypadek 1 w 1 godz. zużywając 12 l paliwa;

- przypadek 2 w 2 godz. zużywajac 10 l paliwa;

którą wersję wybierzecie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Porównaj osiągi silnika opla 1.6 8v i 16v z astry, 2.0 8v i 16v z omegi, zawsze silnik 16v ma lepsze osiągi, większą moc, większy moment,

paweldm napisał/a:

Silniki 16 zawsze lepiej ciągną nawet od niskich obrotów

 

bo

paweldm napisał/a:

Nają wiekszą moc, większy monent

 

z tym się zgodzę

przecież napisalem że się zgodze z tym że silniki 16v tej samej pojemności co 8v mają większą moc i moment, więc nie wiem czemu się o to czepiasz. Przyznaje racje.

Jeśli chodzi o moc i moment to silniki 16v zawsze będą lepsze od 8v, ale są inne aspekty, w których 8v jest lepsze od 16 i o tym pisalem. A ty ciągle podkreślasz moc. Każdy silnik ma swoje plusy i minusy, wiem powtarzam się :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

->bartobbb - piszesz ze 8v radza sobie bezproblemowo z 1 i 2 generacja LPG. Wydaje mi sie ze to sa dwa rozne pojecia. Wszystko to kwestia wtrysku jed./wielpunktowego lub gaznika, a nie liczby zaworow

 

[ Dodano: Nie Maj 18, 2008 10:51 ]

->bartobbb- piszesz:

"Napraw bo np mamy jeden walek rozrządu, w sumie 8 zaworów, a nie dwa walki i 16 zaworów."- nieprawda moze byc samochod z jednym wałkiem i 16V :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

moze byc samochod z jednym wałkiem i 16V

no ale koszt naprawy, czy wymiany i tak większy bo elementów i tak jak widzisz zawsze jest więcej.

Wszystko to kwestia wtrysku jed./wielpunktowego lub gaznika, a nie liczby zaworow

z tym się zgodzę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie ze jest więcej elementow bo masz 16 zaworów a nie 8.

W maluchu tez bylo mniej elementow ale psuły sie one cały czas. Np.: nie zastosowanie popychaczy hydraulicznych w maluchu spowodowalo zmniejszenie kosztow ich ewentualnej wymiany ale na pewno przynislo wiecej problemow uztkownikom niz korzysci.

 

Wg mnie 8v nie jest pod żadnym względem lepsze czy tańsze niz 16v.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wg mnie 8v nie jest pod żadnym względem lepsze czy tańsze niz 16v.

a wedlug mnie jest.

Już wymienialem wiele plusów jak bezkolizyjność, moment na niskich obrotach, trwalość silnika, ale każdy ma swoje zdanie. pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jaki moment przy niskich obrotach??? Silniki 16 zaworowe posiadające zmienną długość kanałów dolotowych "ciągną" od niskich obrotów. Mam tigrę 1.4, która nie ma takiego urządzonka i silnik faktycznie zaczyna ciągnąć po przekroczeniu 2000 obr/min, ale w Zafirze 1.8, której silnik ma mnienmą długość kanałów dolotowych ciągnie płynnie od niskich obrotów. Co do trwałóści silnika, to zależy jak kożysta się z wysokich obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności