Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zamiast skręcać można użyć tulejki i razem to zlutować, łatwiej się się to potem izoluje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-564482
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawel1924

Dobra znalazłem pompę z przewodami. Już kupiona, powinna jutro być.

 

Jeszcze pytanie o plyn, ten dextron to jest czerwony a mi się wydaje że aktualnie zalany mam taki wyblakły zielony...

 

Rozumiem że kupić lepiej czerwony dextron a ten aktualny dokładnie zlać?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-564519
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez cos podobnego do zieleni,na pewno nie czerwony.

Dobrze że udało Ci się kupic z przewodami co oryginalne to oryginalne.

 

 

Ps.Mógłbys zrobic relacje z fotkami z wymiany,byłoby dla potomnych.....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-564521
Udostępnij na innych stronach

Tu GM http://sklep.dixi-car.pl/olej-wspomagania-vectra-castra-ghzafira-abmeriva-p-128.html

Tu zamiennik febi http://oil-land.pl/pl_PL/p/Plyn-do-wspomagania-FEBI-06161-1L/633

 

 

Ja kupowałem febi na dolewke

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-564531
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Pawel1924

Hej mk5, z braku czasu nie miałem kiedy napisać...

 

Nie zrobiłem zdjęć ponieważ robiliśmy to późno i zależało nam na czasie, ale ponieważ dużo mi pomogłeś to postaram się opisać jak to wyglądało.

 

Wymiana jest truuudna....

 

Na początku okazało się że pompa którą kupiłem była od anglika i miała za krótką wiązkę przewodów.

 

Na początku trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza wraz z gumowym wężem. Mamy wtedy ładny dostęp do pompy i widzimy 1 z 3 mocowań pompy.

Chyba śrubka 10, odkręcamy. Dalej mamy jeszcze 2, jedna z tyłu pompy a druga po przeciwnej stronie tej pierwszej :) czyli lewo, prawo i tył.

 

Tylną śrubkę trzeba odkręcić od spodu, potrzebna jakaś długa łamliwa przedłużka. Ostatnią śrubę również od spodu ale tu już dostęp lepszy więc wystarczy zwykły klucz 10 byle był w miarę małych rozmiarów. Przy tej ostatniej śrubie jest jeszcze do odkręcenia przewód metalowy ciśnieniowy, chyba klucz 18, dojście od spodu w miarę spoko.

 

Od góry (miejsce odkręconego filtra powietrza) przy pompie zdejmujemy gumowy wąż, zwrotny.

 

Pompa jest teraz luzem, my wyciągnęliśmy ją od góry. Przecisnęliśmy między silnikiem a karoserią, obracając w lewo w prawo itd, było bardzo ciężko ją wyciągnąć bo pompa mocowana jest na takich 3 odstających szpilach.

 

Po tym jak ją wyjęliśmy okazało się że za cholerę nie wejdzie z powrotem tędy druga pompa, szpile są ustawione w dół więc zaczepiały o każdy przewód, nierówność...

 

W końcu wykombinowałem że przecież te szpile musi się dać wykręcić...

 

Szpila jest połączona z metalową płytką, płytka przyklejona do gumowej poduszki, poduszka do metalowej płytki i to wszystko do pompy:)

 

Przy samej pompie jest plastikowa, szerokości 2 mm śruba plastikowa i właśnie ją złapałem obcążkami i DELIKATNIE odkręciłem (trzeba dokładnie ją chwycić bo można urwać poduszkę gumową). Zrobiłem tak z resztą szpil.

 

Teraz pompa weszła prawie bez problemu. Pozostało powkręcać szpile, zamocować i poskręcać.

 

Następnego dnia, wiązkę którą wcześniej uciąłem od mojej starej pompy połączyłem z uciętą wiązką z nowej pompy, miejsca łączeń wsadziłem w opaski termokurczliwe z klejem (niby wodoodporne).

 

Po wszystkim wlałem płyn, pokręciłem kierownicą , dolałem i tak 2 razy. Odpaliłem i dalej kręciłem i dolewałem, gdy przestało ubywać zakończyłem pracę.

 

Pompa działa i jest bezgłośna. Wlałem płyn Febi.

 

Po 2 tygodniach (za długo) sprawdziłem stan płynu, było na min, dolałem. Teraz cały czas kontroluję.

 

Może jak będę miał czas to dołączę fotki poglądowe na bazie starej pompy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-567227
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności