rafalgrzegorz Opublikowano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2014 Zamiast skręcać można użyć tulejki i razem to zlutować, łatwiej się się to potem izoluje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-564482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 Dobra znalazłem pompę z przewodami. Już kupiona, powinna jutro być. Jeszcze pytanie o plyn, ten dextron to jest czerwony a mi się wydaje że aktualnie zalany mam taki wyblakły zielony... Rozumiem że kupić lepiej czerwony dextron a ten aktualny dokładnie zlać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-564519 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 U mnie tez cos podobnego do zieleni,na pewno nie czerwony. Dobrze że udało Ci się kupic z przewodami co oryginalne to oryginalne. Ps.Mógłbys zrobic relacje z fotkami z wymiany,byłoby dla potomnych.....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-564521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 Jak się uda to zrobię. Tylko teraz jaki ten płyn kupić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-564528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 (edytowane) Tu GM http://sklep.dixi-car.pl/olej-wspomagania-vectra-castra-ghzafira-abmeriva-p-128.html Tu zamiennik febi http://oil-land.pl/pl_PL/p/Plyn-do-wspomagania-FEBI-06161-1L/633 Ja kupowałem febi na dolewke Edytowane 17 Grudnia 2014 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-564531 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udała się wymiana pompy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-566951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Hej mk5, z braku czasu nie miałem kiedy napisać... Nie zrobiłem zdjęć ponieważ robiliśmy to późno i zależało nam na czasie, ale ponieważ dużo mi pomogłeś to postaram się opisać jak to wyglądało. Wymiana jest truuudna.... Na początku okazało się że pompa którą kupiłem była od anglika i miała za krótką wiązkę przewodów. Na początku trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza wraz z gumowym wężem. Mamy wtedy ładny dostęp do pompy i widzimy 1 z 3 mocowań pompy. Chyba śrubka 10, odkręcamy. Dalej mamy jeszcze 2, jedna z tyłu pompy a druga po przeciwnej stronie tej pierwszej czyli lewo, prawo i tył. Tylną śrubkę trzeba odkręcić od spodu, potrzebna jakaś długa łamliwa przedłużka. Ostatnią śrubę również od spodu ale tu już dostęp lepszy więc wystarczy zwykły klucz 10 byle był w miarę małych rozmiarów. Przy tej ostatniej śrubie jest jeszcze do odkręcenia przewód metalowy ciśnieniowy, chyba klucz 18, dojście od spodu w miarę spoko. Od góry (miejsce odkręconego filtra powietrza) przy pompie zdejmujemy gumowy wąż, zwrotny. Pompa jest teraz luzem, my wyciągnęliśmy ją od góry. Przecisnęliśmy między silnikiem a karoserią, obracając w lewo w prawo itd, było bardzo ciężko ją wyciągnąć bo pompa mocowana jest na takich 3 odstających szpilach. Po tym jak ją wyjęliśmy okazało się że za cholerę nie wejdzie z powrotem tędy druga pompa, szpile są ustawione w dół więc zaczepiały o każdy przewód, nierówność... W końcu wykombinowałem że przecież te szpile musi się dać wykręcić... Szpila jest połączona z metalową płytką, płytka przyklejona do gumowej poduszki, poduszka do metalowej płytki i to wszystko do pompy:) Przy samej pompie jest plastikowa, szerokości 2 mm śruba plastikowa i właśnie ją złapałem obcążkami i DELIKATNIE odkręciłem (trzeba dokładnie ją chwycić bo można urwać poduszkę gumową). Zrobiłem tak z resztą szpil. Teraz pompa weszła prawie bez problemu. Pozostało powkręcać szpile, zamocować i poskręcać. Następnego dnia, wiązkę którą wcześniej uciąłem od mojej starej pompy połączyłem z uciętą wiązką z nowej pompy, miejsca łączeń wsadziłem w opaski termokurczliwe z klejem (niby wodoodporne). Po wszystkim wlałem płyn, pokręciłem kierownicą , dolałem i tak 2 razy. Odpaliłem i dalej kręciłem i dolewałem, gdy przestało ubywać zakończyłem pracę. Pompa działa i jest bezgłośna. Wlałem płyn Febi. Po 2 tygodniach (za długo) sprawdziłem stan płynu, było na min, dolałem. Teraz cały czas kontroluję. Może jak będę miał czas to dołączę fotki poglądowe na bazie starej pompy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69990-wymiana-pompy-wspomagania-astra-g/page/2/#findComment-567227 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.