Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem ASTRA 2 diesel 2,0 DTI


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Chciałem się podzielić usterką jaka zaistniała w mojej Astrze i prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Pewnie większość z Was posiadających ten model nie jest obcy temat zaworu EGR (Wahler).

Historią powtarzała się co jakiś czas: zaświeciła się kontrolka na desce rozdzielczej, spadek mocy itd. Radziłem sobie z tym oczyszczając krzywkę na zaworze EGR i znów wszystko wracało do normy.

Niestety po kolejnej takiej operacji nie udało mi się odpalić silnika, więc postanowiłem w końcu wyjąć ten zawór i oczyścić po raz pierwszy jak należy. Po dokładnym oczyszczeniu montaż i próba zapalenia.

Niestety silnik znów nie chciał zagadać. Jednak zauważyłem coś dziwnego a mianowicie ,że w momencie odpalania siłownik pneumatyczny sterujący przepustnicą na kolektorze poprostu się zamykał. W takim wypadku postanowiłem zdjąć wężyk podciśnienia z siłownika pneumatycznego przepustnicy. Kolejna próba zapalania silnik zakończyła się sukcesem. Żadnego komunikatu na desce rozdzielczej, autko jeździ normalnie ma moc i wszystko gra. Jednak gdy tylko próbuje włożyc ten wężyk podciśnienia to on momentalnie zamyka przepustnicę i silnik gaśnie.


Witajcie,

Muszę się podzielić moją radością i informacją, która może się przydać użutkownikom tego modelu.

Postawiłem na wymianę elektrozaworu podciśnienia PIERBURG PA6-GF30, który zasila siłownik pneumatyczny sterujący przepustnicą w kolektorze dolotowym. Pomysł okazał się strzałem w 10 :-). Ponadto,że autko pali na dotyk i chodzi jak szwajcarski zegarek to zauważyłem jeszcze jedną rzecz, a mianowicie po wyłączeniu stacyjki silnik płynnie gaśnie, a wcześniej zawsze szarpnął przy zgaszeniu.

Edytowane przez Lukas 76

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70183-problem-z-odpaleniem-astra-2-diesel-20-dti/
Udostępnij na innych stronach

Gość Damian DOHC

Czy ktoś może miał podobny przypadek i wie jak go rozwiązać.

Posiadam astrę G z silnikiem 2.0 DTi 101 KM, przebieg na liczniku 189 000 km. Problem jest z zapalaniem silnika, w prawdzie zapala, ale trzeba hechłać dość długo (kręcić rozrusznikiem) po czym jak się uda zapalić z rury wywala kłębę białego dymu i silnik pracuje normalnie (równo, nie dymi, nic nie klekocze). Problem pojawia sie np latem i jesieniom kiedy jest około 10 stopni. Jeśli silnik jest ciepły, bo np wróciłem z trasy - zgasiłem i po około 30 min znowu chce zapalić problemu nie ma. Natomiast po powrocie z trasy silnik ostygł bo stał np 3 lub 4 godziny wystepuje właśnie taki problem. Obecnie kiedy temp jest ujemna lub około +4 stopni na zewnątrz silnik zapala od strzała. Można nawet powiedzieć, że im zimniej tym lepiej, bo w ujemnych temp zaśweca się lampka od świec żarowych i w tedy zapala elegancko. Wymieniłem już:

- przewody przelewowe,

- sprawdziłem połaczenia filtra paliwa i w baku pod tylnym siedzeniem,

- wymieniłem świece żarowe na NGK,

- wymieniłem akumulator około 2 lata temu,

- tankuję zawsze paliwo premium,

- wymieniłem filtr powietrza,

- wymieniłem filtr paliwa około 2 lata temu,

- wymieniłem czujnik prędkości obrotowej wału silnika (na BOSCH-a) bo się zepsuł około rok temu,.

Więc już nie wiem co mam sprawdzić. Co może być przyczyną :?: Dużo się naczytałem na forum, że to może być zapowietrzenie ukł. paliwowego, ale skoro świece podgrzewają i wtedy zapala super, to nie wiem czy to moze być zwiazane

z zapowietrzeniem. Bo zapowietrzony powinien być cały czas, nawet jak świece się włączaja -to problem powinien wystąpić (logicznie myśląc). Tylko nie straszcie mnie, że to pompa bo takiego wydatku to chyba nie przełkne...

PORADZICIE COŚ? strasznie lubie to auto, jest dość łatwy w obsłudze pod warunkiem, że się wie co trzeba wymienić , no i mało paii około 5,5 litra/100km


Lukas76

A czy mógłbyś wkleić zdjęcie ewentualnie opisać, który dokładnie zawór jest odpowiedzialny za problem z rozruchem. Bo tych zaworów jest chyba z 4 czy 6 w całym silniku. 4 po prawej koło akumulatora i po drugiej stronie też są chyba 2. W sumie czyściłem cały kanał dolotowy i klapy wraz z zaworem EGR + uszczelka, ale elektrozaworki to nie wiem czy się brać za nie i w jaki sposób. Problem z zapalaniem mam, ale na ciepło i terkotanie przy wyłaczaniu też syłsze, ale myslałem że tak poprostu mabyć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70183-problem-z-odpaleniem-astra-2-diesel-20-dti/#findComment-566546
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Opisujesz troszkę inne objawy niż występowały u mnie. Jednak zgodnie z Twoja prośbą załączam fotkę

Zawór występuje u mnie w okolicy akumulatora.

Jak posiadasz zawór EGR?

Bo ja mam taki http://allegro.pl/zawor-egr-wahler-7375d-opel-astra-f-g-2-0-2-2-dti-i4891673518.html

post-9633-0-74978300-1420395269_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70183-problem-z-odpaleniem-astra-2-diesel-20-dti/#findComment-566560
Udostępnij na innych stronach

Gość Damian DOHC

Ja mam inny zawór- membranowy też wahler, ale inny. Jest do niego podłaczona rurka z zaworków podciśnienia, ale niema żadnego elektrycznego złacza, ani żadnego czujnika. Sama taka membrana w plastikowej obudowie, włożone na środku kanału dolotowego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70183-problem-z-odpaleniem-astra-2-diesel-20-dti/#findComment-566575
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398
Pewnie większość z Was posiadających ten model nie jest obcy temat zaworu EGR (Wahler). Historią powtarzała się co jakiś czas: zaświeciła się kontrolka na desce rozdzielczej, spadek mocy itd.

Znajomego z roboty, ostateczne i skuteczne rozwiązanie problemu z tym EGR i sterowaniem-podciśnieniem kosztowało 1200zł w "specjalistycznym serwisie od Diesli". Po dwóch nieudanych próbach dłubania we własnym zakresie, a objawy miał dokładnie takie jakie opisujesz.

Trochę drogo.... jak na obecną wartość takich autek :<

Sam miałem niedawno ochotę na fajnie wyglądającą Zafirę A z tym silnikiem (2.0DTI 101KM), ale gdy nasłuchałem się o tych pompach, wtryskach, EGR-ach.....dałem sobie spokój..... bo jedna wizyta u jakiegoś "fachmana" i gdzie te oszczędności......

Edytowane przez leszek 398

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70183-problem-z-odpaleniem-astra-2-diesel-20-dti/#findComment-566595
Udostępnij na innych stronach

Gość Damian DOHC

Bo jeżdząc starym dieslem się nie oszczędza za wiele :niie: Dieselek to taki do 2 lat i 90 tys km

Edytowane przez bad
powielanie postów

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70183-problem-z-odpaleniem-astra-2-diesel-20-dti/#findComment-566675
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Upłynęło parę dni i nadal moja "czarna oplowska strzała" odpala, jeździ i płynnie gaśnie :jupi:

Chciałem Wam jeszcze powiedzieć,że jak wyciągnąłem ten zawór EGR to stwierdziłem zużycie tej sprężynki, która odbija i zamyka zawór. Wyczytałem tu gdzieś na forum,że w takim przypadku trzeba wymienić EGR. Jednak ja wpadłem na inny pomysł. Może jest mało profesjonalny ale spełnia zadanie :tak: .Poprostu zastosowałem drugą sprężynkę i przyczepiłem ją do górnej części chłodnicy na opasce elektrycznej i teraz pięknie odbija. W ten sposób nie wydałem za nowy zawór około 1000zł.

 

Wybrałem się w niedzielę na trasę 200km i przegoniłem to cacko, początkowo 160km/h i koniec ale potem jak się bestia rozgrzała i przepaliła to 180km/h.

Moją astrunią pomykam już 6 lat, a kupiłem ją jak miała 3 lata 80tyśkm. Osobiscie zrobiłem nią ponad 100tyś km. i tak naprawdę nic przy niej nie robiłem oprócz standardowej obsługi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70183-problem-z-odpaleniem-astra-2-diesel-20-dti/#findComment-566747
Udostępnij na innych stronach

Gość Damian DOHC

To poczekaj jeszcze trochę zacznie Ci się zapowietrzać hehe, siądzie rozrusznik, walnie łożysko wyciskowe sprzęgła, no i sprężyny w przednim zawieszeniu pękną i odpadną kawałki. No ale tak to bardzo fajne auto, też przyznaję, no i fajnie się ją naprawia bo jest prawie jak z "klocków lego", no i mało pali, a naprawy nie są znowu aż tak drogie żeby nie mówić o oszczędności w porównaniu do benzyniaka np 1.8.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70183-problem-z-odpaleniem-astra-2-diesel-20-dti/#findComment-566907
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności