Skocz do zawartości

1,9 CDTi - po kilku minutach jazdy trzesięnie samochodem na jałowym biegu


Gość galgal

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem forum i nie trafiłem na problem jaki mam ze swoją Vectrą. Nie jestem specjalistą samochodowym więc możliwe, że mój opis będzie niejasny.

 

Po przejechaniu w mieście kilku kilometrów (ok. 5 minut) zapala się kontrolka silnika i samochód wchodzi na dwu-, trzykrotnie większe spalanie niż zwykle (wg komputera). Co najgorsze na jałowym biegu samochodem (silnikiem?) zaczyna trząść jakby za chwilę miał zgasnąć. Wciśnięcie sprzęgła bądź wejście na bieg zmniejsza to odczucie. Jeżeli, choćby na sekundę - dwie wyłączę silnik i zapalę na nowo, problem znika na kolejne kilka minut.

Jakieś 8 miesięcy temu podobny problem zaczął się pojawiać i po przeczyszczeniu EGR zniknął. Miesiąc temu znowu lekko zaczęło trząść i o dziwo po wymianiu oleju również problem ustał.

Dodatkowo od kilku dni pojawiła się migająca kontrolka świec.

 

Czy te sprawy są powiązane i co to w ogóle może być?

 

Czy ma ktoś mechanika godnego polecenia w Szczecinie od Opli albo dieseli ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwyższone obroty i widoczny wzrost spalania to moment, w którym wypala się filtr DPF. Wtedy należy auto najlepiej przegonić w trasie na obrotach i absolutnie nie gasić czyli to co błędnie praktykujesz. Musisz sprawdzić jakie masz błędy i jakie jest nasycenie filtra.

 

http://forum.opel24.com/topic/56724-filtr-dpf/?hl=%2Bvectra+%2Bdpf&do=findComment&comment=463555

http://forum.opel24.com/topic/33415-jak-wypalic-filtr-czastek/

http://forum.opel24.com/topic/47532-filtr-czastek-stalych-dpf/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówki i porady - spróbuję go dzisiaj gdzieś przegonić poza miastem na wyższych obrotach. Dam znać czy przyniosło efekt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie gdy temat był na tapecie samochód ponad dwa dni stał nieużywany. Jak wsiadłem i odpaliłem nie pojawiła się żadna z kontrolek. W czasie jazdy przez miasto problem się nie pojawiał, ale mimo wszystko przejechałem ok 30 km na obrotach 2500. Minął prawie tydzień użytkowania w mieście i problem nie wraca. Wygląda na to, że sprawa jest załatwiona.

 

Bardzo dziękuję za porady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności możesz podjechać gdzieś na kompa i odczytać poziom nasycenia dpfu oraz odległość przejechaną od ostatniego wypalania. Przy okazji sczytasz sobie błędy i ew. skasujesz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności