Skocz do zawartości

Opel Astra H - Ubytek płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Gość adams1692

Witam,

 

Szukam pomocy dotyczącej mojego auta mianowicie chodzi o Opla Astrę H 1.6 105km Twinport. Problem polega na tym że od jakiegoś czasu ubywa mi płynu chłodzacego. Pierwszy raz ubytek spowodowany był ciśnieniem, po odkręceniu korka poziom płytu wrócił do normy jednak dzisiaj ta operacja nic nie dała dolałem jakieś 200 ml płynu. Dodatkowo co zauważyłem to czasem problem z odpalaniem i zgrzyt zaraz po odpaleniu, obrotomierz lekko faluje na biegu jałowym ale nie słychać nierównośći w pracy silnika. Jak myślicie czym to może być spododowane? Dodam że raczej nie jest to wina uszkodzonej chłodnicy ponieważ nie zostawiam pod autem mokrych plam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70243-opel-astra-h-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie przybywa oleju.No i ja pojechałbym do mechanika który ma sprzęt do zmierzenia czy masz spaliny w płynie chłodzącym.Mi to pachnie uszczelką pod głowicą.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70243-opel-astra-h-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-566709
Udostępnij na innych stronach

Gość Z18xerOwner

Sam ubytek płynu oznacza tylko ubytek. Czyli cytując klasyka "woda napotykając na otwor wylata". Raczej bym poszukał gościa z pompką podłączaną zamiast korka. Pompka ma manometr pompuje się do ciśnienia roboczego i słucha czy nigdzie nie syczy, nigdzie nie wycieka. Druga metoda kupujemy barwnik uv dye i lampe uv. nalewamy do płynu chłodniczego. Odpalamy auto, świecimy uv i patrzymy gdzie jest wyciek.

 

Tym bym się zajął a nie diagnozowaniem usterek których nie ma. Patrz po rurach gdzie jest mokro, po chłodnicy. Może cieknie gdzieś na gorące części silnika i paruje. Patrz gdzie jest wilgotno może ciec z różnych miejsc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70243-opel-astra-h-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-566717
Udostępnij na innych stronach

Są lub nie ma.U mnie bardzo podobnie zaczynał sie pad UPG.Potem utrwało kilka miesięcy (i ciągle po troszeczku dolewałem łudząc się to nic poważnego)jak spadła kompresja na 1 i 2 cylindrze.Koszt sprawdzenia czy są spaliny w płynie jest ok 30zł co wykluczy mu UPG.A przy okazji może mechanik sprawdzić szczelność.Czasem lepiej za wczasu podmuchać na zimne.Zakładam po opisie kolegi że już patrzył czy ma wycieki.

Do tego kolega pisał że podniosło mu się ciśnienie w układzie co jest raczej nie normalne i jest jednym z powodów podejrzewania UPG.Chyba że ma problem z korkiem.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70243-opel-astra-h-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-566725
Udostępnij na innych stronach

Gość Z18xerOwner

Pan Adam mial takie doświadczenie. Ja uważam że panikowac jeszcze się zdąży. najpierw trzeba sprawdzić rury czy sa szczelne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70243-opel-astra-h-ubytek-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-566824
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności