Gość kolasek Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Witam, Od jakiegoś czasu w mojej Astrze H GTC wyskakuje mi kontrolka "żółty samochód z kluczykiem" byłem na komputerze tech2 wykazało błąd "czujnik temperatury płynu chłodzącego", mechanik powiedział mi, że są jakieś dwa czujniki i te dwa czujniki mierzą temperaturę czegoś tam i jakoś wyśredniają czy coś podobnego wynik i przekazują gdzieś tam i jeden z tych czujników jest uszkodzony i trzeba go wymienić. Jak wejdę w komputerze pokładowym w TEST MODE przytrzymując settings to pokazuje mi tempetature płynu chłodzącego pozycja "coolant" to ta temperatura rośnie do około 93 stopni następnie spada (po otworzeniu termostatu) ze 3-4 stopnie i tak mniej więcej utrzymuje się przy 90 stopniach, czyli to błąd tego drugiego czujnika mechanik mówił, że w tech2 widzi, że ten drugi raz pokazał tem minus 60, wiec trzeba go wymienic. Postanowiłem, że wymienie ten czujnik za kilka dni. Oczywiście ogrzewanie grzeje w kabienie na maxa i jest mega gorąco. Ne drugi dzień jadę do pracy i śłedzę temperaturę w TEST MODE i jak zawsze było tak jak napisałem wyżej to teraz urosła temperatura tylko do 58 i spadła do 53 i tak się trzyma, nie leci ciepłe powietrze z nawiewów, takie ledwo ciepłe, czyli nie grzeje, na trzeci dzień to samo, na moje termostat był otwary cały czas, dlatego tak się działo, tak mi ludzie mówili, na czwarty to samo. Po dwóch dniach wsiadam do samochodu i wszystko jest OK grzeje elegancko do 90 ciepełko leci z nawiewów. Poczytałem w internecie jak sprawdzić czy termostat jest OK. Umieszczam zdjęcie z opisem i opiszę dokładnie co u mnie występuje. Rozumiem, że: 1 - termostat (trochę zasłonięty) 2 - wąż który wyprowadza ciecz chłodzącą do chłodnicy jak termostat się otworzy 3 - wąż który wyprowadza ciecz z chłodnicy już ochłodzoną przez chłodnicę, zaznaczyłem ten wąż gruby pod tym cienkim, wyjaśniam, bo słabo widać. 4 - wąż jakiś tam, chyba też odprowadzajacy, przedłużenie grubego Sprawa wygląda tak: Jeżeli jest układ chłodzenia sprawny to powinno być tak, że wąż nr 2 jest zimny i miękki (bo nie ma cieczy w środku) jak termostat jest zamknięty, oczywiście logicznie myśląc wąż nr 3 to samo, jak termostat otworzy się to wąż nr 2 robi się gorący i twardy, bo płynie ciecz i teraz pytanie! Czy wąż nr 3 też ma być gorący tak samo jak wąż nr 2? bo u mnie jest tak samo gorący, a według mnie powinien być zimny albo letni, u mnie jeszcze jest chłodnica mocno gorąca jak się dotnie tych żeberek to aż parzy i wąż nr 4 też jest gorący tak samo jak wszystkie, czy to jest normalne? Jak nie grzało to od razu nawet przy 55 stopniach płyneła ciecz w tych wężach dlatego wnioskuje, że temrostat był otwarty. Boję się, że sytuacja będzie sie powtarzała, co mam zrobić? czy możliwe, że po wymianie czujnika będzie OK? mechanik mówił że ten czujnik nic nie ma do termostatu, bo termostat otwiera się mechanicznie, co by to w ogóle miało znaczyć, może wymienić czujnik na termostatcie jak takowy jest? może przeczyścić? o to chodzi, że do mojego modelu jest tylko opcja wstawienia termostatu razem z obudową, nie można wymienić samego wkładu, koszt termostatu 360 pln plus wymiana, a może coś z chłodnicą nie tak? może coś żle rozumuje? Co o tym wszystkim sądzić? Z góry wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70397-uszkodzony-termostat-ch%C5%82odnica/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Podjedz do kogoś kto dysponuje lepszym sprzętem.Na Tech 2 (serwisowy) widać obie temperatury,czyli czujnik w obudowie termostatu i czujnik w chłodnicy.Obstawiam że ten w obudowie jest trafiony,nie mylić z grzałką w termostacie. 1 czujnik 2 grzałka Edytowane 18 Stycznia 2015 przez BENY72   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70397-uszkodzony-termostat-ch%C5%82odnica/#findComment-568708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Uwalona grzałka objawia się wentylatorem chłodnicy na maksa tuż po uruchomieniu silnika więc czujnik. Pytanie tylko - czy występuje jako odrębna część? Bo jeśli nie, to w ASO termostat do XERa kosztuje prawie 8 stów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70397-uszkodzony-termostat-ch%C5%82odnica/#findComment-568713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Jest czujnik osobno.AJ cierpią ostatnio na tą przypadłość.Chyba 63,- koszt czujnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70397-uszkodzony-termostat-ch%C5%82odnica/#findComment-568723 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolasek Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Czyli rozumiem, że stawiacie na czujnik na obudowie termostatu... najgorzej, że już zamówiłem termostat, bo tak mi mechanik powiedział przez telefon... coś czułem, że to nie od razu termostat... typek kiedyś mi powiedział, że była jakaś kampania naprawcza w tych astra h dotycząca właśnie jakiejś części z tego układu. Termostat do xer-a kosztuje 340 pln firmy Wahler i niby jest bardzo dobry tak mi typek w ASO powiedział, że niczym nie różni się od GM (nie było przy nim kierownika :-)) Nie mogę nigdzie znaleźć takiego czujnika, pomożecie? Edytowane 18 Stycznia 2015 przez kolasek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70397-uszkodzony-termostat-ch%C5%82odnica/#findComment-568731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Termostat do xer-a kosztuje 340 pln firmy Wahle Wahler to ZAMIENNIK i dlatego jest tańszy. I faktycznie to dobra firma, sam często kupuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70397-uszkodzony-termostat-ch%C5%82odnica/#findComment-568751 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolasek Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 A jeżeli chodzi o termostat i cały obieg? w interecie czytam: "Można też zbadać temperaturę dwóch najgrubszych przewodów podłączonych do chłodnicy z obydwu stron. Jeśli dotykając ich, wyczujemy, że mają zbliżoną temperaturę, to również jest to sygnał, że z układem chłodniczym dzieje się coś niedobrego i najprawdopodobniej winę za to ponosi termostat." Czyli u mnie wąż nr 2 powinien być zimniejszy niż wąż nr 2, a tak nie jest u mnie temperatura tych węży jest dokładnie taka sama i niby winny temu jest termostat? moim zdaniem chłodnica. Czy jak to wygląda wg. Was?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70397-uszkodzony-termostat-ch%C5%82odnica/#findComment-568841 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.