Skocz do zawartości

Vectra b 1.8 16v Z18XE LPG słabo się zbiera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od zakupu vectry borykam się z problemem słabego zbiera się zarówno przy ruszaniu jak i przy próbie gwałtownego wciśnięcia pedału przyspieszenia - wyprzedzanie czegokolwiek. Auto obecnie ma 150k km, jeździł nim pan rocznik 1942, przebieg potwierdzony w serwisie w DE.

 

Objawy:

-przy ruszaniu zdarza się że obroty wzrastają do 1500 obrotów i po dosłownie 1-2s spadają poniżej 1000, wtedy sprzęgło w podłogę inaczej potrafi zgasnąć,

-przy gwałtownym dodaniu gazu samochód stawia opór(tak jakby coś było podłożone pod pedał przyspieszenia i blokowało dodanie gazu),

-wiem że pełne 125km ten silnik osiąga około 5600 obr/min, ale jechałem dokładnie takim samym autem i ładnie wciskało w fotel,

-zrobiłem test sprzęgła, czyli 3 bieg, ręczny, powoli puszczam sprzęgło i samochód gaśnie ale dopiero przy około 350-400 obrotach, a powinien praktycznie od razu,

-generalnie sprzęgło działa gdy prawie je puszczam(wysoko bierze), i jest według mnie delikatny luz, trochę bezwładnie zachowuje się przy wciśnięciu do zmiany biegu około 1cm

-przy ruszaniu zdarza się również pukanie, trzęsie budą - obstawiam poduchy silnika, wymieniłem drążek reakcyjny obok czujnika wałków rozrządu, ale pewnie trzeba będzie wymienić pozostałe,

-co ciekawe gdy ustawiam prędkość na 100km/h na tempomacie, hamuje do 75-80km/h i wciskam guzik na tempomacie żeby przyspieszył czuć że autko jedzie do przodu,

-auto samo rusza bez gazu gdy jest na ssaniu, gdy ssanie się wyłączy trzeba mocniej cisnąc obroty żeby jechać,

 

Co zostało zrobione:

-diagnostyka łącznie z techem w ASO - brak błędów, wszystko według serwisanta wszystko ok,

-wczoraj jeszcze elektronik sprawdzał op-comem - zalecił wymianę czujnik temp. cieczy, który daję temp do ECU, chociaż temp rośnie w miarę rozgrzewania się silnika począwszy od temp otoczenia do 90 stopni,

-podmiana przepływki, cewki, wymienione świece na GM 2-elektrodowe,

-po zakupie również pokazał się błąd czujnika wałków, faktycznie puściła otulina kabelka, kupiony oryginał w oplex Łódź

-czyszczona przepustnica, jednak bez adaptacji ,

-wymiana wszystkich filtrów łącznie z tym paliwowym - jednak zachowanie takie samo na PB jak i LPG,

-podejrzenie padło również że sterownik kończy żywot, ale brak błędów, które powinny się pojawić, elektronik stwierdził że szkoda płacić za wymianę sterownika

 

I teraz pytanie czy mułowatość przy ruszaniu oraz opór przy gwałtownym przyspieszaniu może być spowodowana początkiem końca sprzęgła lub jedego z jego części jako że tym samochodem jeździł dziadek? Wczoraj elektronik przegonił viki porządnie do 6000 obrotów/min i po zatrzymaniu zaczęło być czuć spalenizne jakby guma/plastnik:) Dodam że fabrycznie viki nie miała EGR'u.

Edytowane przez ja1987

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70892-vectra-b-18-16v-z18xe-lpg-s%C5%82abo-si%C4%99-zbiera/
Udostępnij na innych stronach

Muł najczęściej jest efektem uwalonego przepływomierza. Sprawdzić ile powietrza pobiera albo podmienić na inny, pewny. Może nie generować błędu, tylko podawać błędne dane.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70892-vectra-b-18-16v-z18xe-lpg-s%C5%82abo-si%C4%99-zbiera/#findComment-573625
Udostępnij na innych stronach

Przepływka była odłączona bez efektu poza błedem. Podmieniłem od kolegi od takiej samej vectry też brak zmiany. Na luzie pokazuje 10l lub kg na godzinę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70892-vectra-b-18-16v-z18xe-lpg-s%C5%82abo-si%C4%99-zbiera/#findComment-573645
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica czysta? Podciśnienia nie są zawalone?

Siłownik podciśnieniowy pod kolektorem podłączony i sprawny?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70892-vectra-b-18-16v-z18xe-lpg-s%C5%82abo-si%C4%99-zbiera/#findComment-573648
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisalem przepustnica wyczyszczona podciśnienie nie widać zeby coś było uszkodzone. Katalizator też był oglądany i aż się świeci.

 

Naprawdę proszę czytać 1 wpis a nie rzucać sloganami typu przepustnica itd sprawy oczywiste zostały sprawdzone.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70892-vectra-b-18-16v-z18xe-lpg-s%C5%82abo-si%C4%99-zbiera/#findComment-573670
Udostępnij na innych stronach

Tak ciśnienie jest ok, przejechałem 100km na pb i obstawiam lpg straszny muł, a na benzynie ciagnie dobrze.

Zauważyłem natomiast że po 8h stania przed firmą auto kuleje na benzynie.Objawia się to delikatnym falowaniem oraz pracą jakby na 3 cylindrach, objawy ustają gdy złapie 90 stopni. Instalacja jest włączona i gdy silnik złapie 30 stopni przechodzi na gaz jednak gdy nie zlapie tych 90 stopni autem buja, przerywa. Czy może to być krokowiec ewentualnie czujnik temp cieczy. Bledow brak cewke podmienialem ale brak poprawy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70892-vectra-b-18-16v-z18xe-lpg-s%C5%82abo-si%C4%99-zbiera/#findComment-574044
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności