Skocz do zawartości

Pomoc w braniu oleju - vectra 1.6 16v


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich, mam problem z moim oplem vectrą 1.6 16v, Bierze mi olej, dolewam ok 1 litr na 1000 km - czy to normalne?

Wymieniłem gumki na popychaczach zaworów, nic nie pomogło.

Proszę pomóżcie.

Dzięki wielkie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Norma fabryczna wedlug instrukcji obslugi to 0,7l/1000km.Ja kupilem swoja Vectre niedawno takze nie wiem czy pali i ile pali oleju.Dopiero bede sprawdzal.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość Anonymous

Witam

Miałem ten sam problem, spalanie oleju 1,0/1000km, silnik dymił na niebiesko. Każdy mechanik radził co innego. Klient który mi sprzedał auto nic nie wspomniał o zerwanym pasku rozrządu. Tak eksploatowałem Viki przez rok. Teraz ze spalaniem oleju już nie mam problemu : wymiana pierścieni, wymiana dwóch zaworów(krzywe dwa zawory ,był zerwany pasek rozrządu), wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana śrub mocujących głowicę, wymiana uszczelniaczy zaworów ; koszt części z robocizną 1150zł i po problemie. Po przejechaniu 2100 km ani grama ubytku oleju. Wymiana oleju GM 10w40 na Mobil1 10w40. Silnik pracuje ideał, nie dymi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

czyli co .. zdjac glowice

 

- wymienic pierscienie

- wymienic uszczelniacze

- uszczelki itd

- dobrze splanowac ( :( - co to oznacza?)

 

czy to pomoze na branie oleju?

 

:wink:

 

Koszt .. okolo 700 pln .. bbrrr..

 

H.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany pierścieni rozbierasz również dół silnika w celu odkręcenia od wału, czyli plus uszczelki dół.

dobrze splanowac ( :( - co to oznacza?)

- zeszlifowanie nierówności powierzchni głowicy - przylegającej do bloku - czyli zawozisz do szlifierza na maszynę

Pomoże - przy założeniu, że cylindry są o.k.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witajcie! mam podobny problem z vectrą B 1,6 16V. Olej (ORLEN - Platinum Semisytchetic - półsyntetyk - 10W40) wymieniany był jakieś 1000km temu, wczoraj trzeba było dolać 1 litr bo wskaźnik pokazywał poniżej minimum). Uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniana była 2 tyg temu, do tego nowy korek wlewu oleju (był nieszczelny, wymieniony tuż po wymianie oleju). Z samochodu nic nie dymi, zachowuje się normalnie. Zamierzamy sprawdzić pierścienie, moze rzeczywiście są do wymiany.

A co myślicie o oleju 15W40? albo przerzucenie się z półsyntetyka na inny? Może to zapobiegnie "braniu" oleju przez mojego opelka? Do vectry A tatko leje mineralny 15W40 i autko oleju prawie nie bierze (pół litra na ok.4tys km). A u nas ubywa :( Dodam, że pod maską jest sucho...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Słyszałem, że jak są pierścienie zapieczone to można trochę nafty wstrzyknąć na tłoki i zostawić na całą noc. Robił ktoś coś takiego?

 

moja vectra bierze około 0,5/1000km, ale tak naprawde to trudno stwierdzić, bo wystarczy tylko delikatny pochył w jedną strone a wynik jest diametralnie inny, a z poziomicą biegać nie będę :( . Wy też tak macie czy tylko mój jest taki czuły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności