Skocz do zawartości

Vectra b ABS 1.8 Lift


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kiedy kupiłem auto od czasu do czasu zapala się ABS błędy, które się pojawiają po podpięciu op-coma u mechanika:

 

Łączna ilość kodów błędów: 4
C0121 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego przekaźnika zaworów
(02) - Nie występuje
C0800 - Za słabe napięcie akumulatora (przekaźnik zaworu)
(02) - Nie występuje
C0800 - Za słabe napięcie akumulatora (przekaźnik zaworu)
(02) - Nie występuje
C0121 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego przekaźnika zaworów
(09) - Nie występuje
Obstawiam sterownik, natomiast pytanie czy w aucie mam ukryte TC, pytam ponieważ widziałem VB z przyciskiem TC natomiast u mnie tego nie ma na tablicy środkowej obok klimy, ale widzę patrząc na tablicę rozdzielczą kontrolkę TC, z tym że nigdy się nie zapaliła, dodatkowo mam pełny komputer ale nie działa mi tam średnia prędkość, czy jest to spowodowane awarią ABS czy TC?
W zimie przy gwałtownym hamowaniu czuć było charakterystyczne szarpanie przy hamowaniu.
Przy gwałtownym przyspieszeniu powiedzmy do około 4k obrotów zapala się abs i za chwilę gaśnie, również czuję wtedy szarpanie tak jakby koła oderwały się od nawierzchni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolke mozesz miec

ale TC wcale nie ma

gdyby byla to

przy probie zapiszczenia kolami kontrolka zaczyna mrugac

 

co do bledow to jest problem

bo jest dopisek ''nie wystepuje''

nalezy wykasowac te ktore sa i odczytac bledy ABS ponownie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolke mozesz miec

ale TC wcale nie ma

gdyby byla to

przy probie zapiszczenia kolami kontrolka zaczyna mrugac

 

co do bledow to jest problem

bo jest dopisek ''nie wystepuje''

nalezy wykasowac te ktore sa i odczytac bledy ABS ponownie

 

Dzięki.

Co do błędów ABS kontrolka pali się co jakiś czas ostatnio przy mocniejszym przyspieszeniu zapala się i gaśnie gdy zwalniam.

Wczoraj błędy były kasowane, po ponownym ich odczytaniu bez ruszania samochodem pojawił się błąd C0121 już sam tzn bez C0800.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

GrzECHO jak i inni koledzy mają jak najbardziej 100% racji, Ja ostatnio właśnie zabrałem się do naprawy sterownika, a nadmienię iż nigdy nie robiłem tego !, osobiście do mojego auta jak w opisie skorzystałem z filmiku i porady ruskiej, jak rozebrać szybko i bez trudu przy pomocy dremela,

, ja skorzystałem z pożyczonego biedronkowego dremela i dał radę szybko i sprawnie. A jak i co polutować(polutowałem tylko te 4 luty tak jak pokazane w tym kwadracie i nic więcej) i rozebrać zrobiłem tak jak w tej ruskiej poradzie obrazkowej :super:http://www.vectra-club.ru/forum/viewtopic.php?t=82498 i gra i buczy wszystko po naprawie aż miło, zaoszczędzić kasę i mieć satysfakcję że czegoś znowu się człowiek nauczył, bo jak wiadomo człowiek uczy się całe życie, jakby ktoś mieszkał tu gdzie ja a miałby z tym kłopot to mogę już pomódz w naprawie posiadam także op-com i mogę udostępnić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności