Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie,

Jestem nowy na forum i nie wiem, czy temat dodałem do odpowiedniego działu.

W razie mojej pomyłki bardzo proszę o przeniesienie go do odpowiedniego miejsca.

Zacznijmy od początku.
Stałem się zakochanym i szczęśliwym posiadaczem Opla Kadett'a B w wersji coupé z roku 1972. Auto nie jest w "zbyt" dobrym stanie więc poszukuję osoby bądź warsztatu, który "ogarnąłby" moje auto.

Auto ściągnięte jest z zagranicy i obecnie stoi w Olsztynie.

Auto odwiedziło już specjalistę w zakresie odbudowy starych aut, lecz niestety cena mnie zabiła.

Może nie cena samych usług/napraw, lecz kwota prowizji właściciela "firmy".

Pokrótce przedstawię to, co jest do zrobienia:

Blacharka:

  • Wymiana podłogi (dziury, skorodowanie) - najlepiej kwasówka;
  • Wymiana/naprawa nadkoli (ktoś je wcześniej "modelował");
  • Wymiana prógów - najlepiej kwasówka;
  • Piaskowanie całego nadwozia;
  • Pomalowanie auta oraz odpowiednie jego zabezpieczenie;
  • Jednym słowem przywrócenie blacharki do dobrego stanu.

Wnętrze:

  • Wywalenie całej tapicerki i zrobienie nowej. Boczki, wykładzina, podsufitka, fotele, kanapa, deska itd. Fotele raczej do wymiany na jakieś "Recaro".

Mechanika:

  • "Ogarnięcie" silnika oraz skrzyni - przywrócenie tego do "odpowiedniego" stanu. Lekkie podkręcenie silnika: szlif głowicy, gaźniki, kolektor, wydech itp. Silnik fabryczny to 1.1, który posiada 55 koni mechanicznych. Czytałem na różnego rodzaju zagranicznych forach, że wyciągnięcie z tego 80-90 koni jest całkiem możliwe (byłoby świetnie);
  • Skrzynia, wał, most - do regeneracji;
  • Zawieszenie - do regeneracji; (nie ukrywam, iż zależałoby mi na tym, by auto stało troszkę niżej);
  • Hamulce - praktycznie ich nie ma - do wymiany, regeneracji;
  • Jednym słowem, regeneracja wszystkiego co mechaniczne.

Elektryka:

  • Raczej jej wymiana - przewody, żarówki itp. itd.

Głównie chodzi o odbudowę auta z jego lekkim podkręceniem oraz dostosowaniem do codziennego użytkowania – zrobiona elektryka oraz mechanika.

Jeśli chodzi o styl to zależałoby mi na tym, by auto było czarne, grill oraz front również pomalowany na czarno. By auto stało troszkę niżej na 16 calowych czarnych felgach BBS.

Owszem, zgodzę się z niektórymi, że to lekka profanacja auta – cóż ja mogę powiedzieć, widziałem podobne auta i tak też sobie zamarzyłem :hyhy:

Najchętniej, by osoba, warsztat były z województwa Warmińsko-Mazurskiego - Jest to sprawa do dogadania.

Jeśli chodzi o cenę to również jest to sprawa do dogadania. Nie ukrywam, iż zależy mi na kwocie wykonania owej odbudowy. Mam pewną pulę pieniędzy i zależy mi, by jej nie przekroczyć. Dla porównania nadmienię tylko, iż osoba, która miała się zająć moim autem wyliczyła zakres prac oraz części na 14.000zł. Niestety prowizja danej osoby to prawie drugie tyle. Dlatego właśnie szukam kogoś, kto by to „ogarnął” osobiście. Jeśli chodzi o czas wykonania odbudowy to maksymalny termin oddania auta: luty 2016. Im wcześniej tym, oczywiście lepiej.

Ps. Jestem otwarty na zmianę silnika oraz skrzyni, lecz niestety wiąże się to z poszerzeniem tunelu skrzyni biegów (w wersji z automatyczną skrzynią biegów ten tunel jest po prostu szerszy – u mnie w „manualu” jest tego miejsca dużo mniej) oraz zmianą przedniego zawieszenia. Jeśli ktoś się podejmie i będzie miał na to jakieś niedrogie ( :szok: ) pomysły to jestem otwarty na propozycje.

Pozdrawiam oraz dziękuję za porady/pomoc/oferty.

Paweł

 

Poniżej kilka fotek mojego auta.

uCOKUJM.jpg

so8vDJA.jpg

gnh4BXB.jpg

4ktZwfp.jpg

hTpEf1S.jpg

hopoUzY.jpg

q8NiXma.jpg

MBGXLn1.jpg

F1CPdbK.jpg

FF3QZsW.jpg

8Z6YjgN.jpg

 

A tak działa kadecik:

 

https://youtu.be/RWobMZwJCjQ

 

https://youtu.be/1n4j2-ZDPqU

 

 

A tu przykład jak chciałbym, żeby wyglądał (tylko inne felgi oraz cały czarny).

s7hj5pS.jpg

Edytowane przez bcoupe

 

Gość Olaola1

Nie wiem ile Ci powiedziano ale dobra odbudowa kosztuje.

Chromowanie kilku listew na "odbudowę" potrafi kosztować 6 koła. Tylko dlatego że kładą wówczas dużo grubszą warstwę chromu.

Zresztą ostatnio było w telewizji jak gość chciał Mercedesa robił i oddał jakiemuś garażowemu fachowcu. Finał jest w sądzie a auto na złom się oddaje.

Szkoda aby go ktoś za marne grosze zniszczył.

Ludzie nie żałują kasy robiąc takie rodzynki.

Więc jeśli to do ciebie nie przemawia lepiej puść go dalej.

A prowizja firmy... no cóż, wiedza kosztuje. To nie robota dla pierwszego lepszego blacharza. No chyba że chcesz wykwity za dwa lata.

 

Może ja też coś od siebie dodam.

Faktycznie klasyczny rodzynek i odbudowa a jeszcze tak jak ty oczekujesz to wydatek rzędu nawet 100 tysi może wynieść. Wiedza, i odpowiednie narzędzia też kosztują.

Szkoda że do europejskich zabytkowych aut nie można kupić części tak jak do amerykanów.

 

Temat do zamknięcia.

Pojawiło się światło w tunelu :jupi: i bardzo prawdopodobne, że auto zostanie odbudowane.
Jeśli coś ruszy to na pewno będzie o tym głośno na forum :brawo:

Pozdrawiam wszystkich,
Paweł

 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności