Gość bodek1 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie jako nowy forumowicz i własciciel vivaro 2,5 cdti po lifcie. Silnik niestety padl po około 180tys.km - obróciła sie panewka Auto po lifcie - koniec roku 2006 z silnikiem 2,5 cdti wg ksiązki 146 KM Kupiłem silnik o takich samych oznaczeniach gu9b630 - tyle , ze podają moc 150 KM . Niby wszystko to samo , ale niestety silnik nie odpala. Zaskakuje na sekundę i gaśnie - pompa paliwo pompuje , ale ponoć na listwie go brak . Serwisu w mojej okolicy brak , a mechanicy mówią każdy co innego . Takie macanie tematu , a mnie szlag trafia. Uzyskalem info , że problemem może być zawor w pompie , ktory ponoć jest "zgrany" z kasetą sterującą . Miał ktoś podobne doświadczenia , albo ma wiedzę jak temat ugryźć Pomocy bo szlag już ,mnie trafia , a auto potrzebne ! Pzdr. zmieniłem tytuł /kic Edytowane 12 Czerwca 2015 przez bodek1 tutuł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bodek1 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Nie ma osób z wiedzą na temat układu zasilania paliwem 2,5 cdti???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587100 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 pompa zawsze pompuje paliwo bo ma naped mechaniczny tylko kwestia elektroniki czy paliwo trafi na szyne, sam zmieniales silnik czy mechanik? napisz co zmieniales konkretnie, czy tryby rozrzadu byly ruszane w tym silniku ustawienie pompy ma znaczenie, wlasciwie to kola pompy, przestawienie o zab zablokuje wtrysk bez znaczenia czy masz lifta czy przed, 630 czy 730 to slupek jest ten sam, u mnie siedzi blok movano i glowica laguny z walkami vivaro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587259 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bodek1 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Został zmieniony caly , kompletny silnik - "nowy" silnik został przez sprzedawcę oznakowany / gwarancja / i w zasadzie nie wymagał zmiany czegokolwiek poza olejem . Silnik rzeczywiscie wyglądał bardzo świeży co w odniesieniu do informacji sprzedawcy o przebiegu raczej dobrze rokuje. Osprzęt turbiny , sprzegło , rurki czyli te wszystkie elementy , ktore naszybciej wykazują oznaki zuzycia czy starości są w stanie jak nowe . Rozrządu więc póki co nie ruszalem podobnie jak pompy - wszystko fabryka no i tym bardziej zdziwienie , że moto nie odpala. Ale............. trochę poczytałem , poszperałem i problem został rozwiązany . Pominę już co chcieli robić w tym silniku "wielcy znafcy" od diesli Brak odpowiednich testerów diagnostycznych czy nawet dobrego oscyloskopu to jednak już żenada . Co bylo? Zawór w pompie był "zgrany" w kompem poprzedniego auta więc mój komp dostawał z niego niewłaściwy odczyt pomimo , że napięcie do zaworu dochodziło . Komp odczytywał błędne wartości . Wystarczyło wymienić zawór na ten z mojej pompy i auto odpaliło natychmiast . Jak na razie jest bardzo dobrze Dzięki Wojtek za odzew   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587265 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 pompa i komputer zostały stare? dobrze rozumiem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bodek1 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Jak wczesniej napisałem -silnik kompletny więc z pompą - a instalacja i komp "stare" . Teoretycznie wydawało się mało prawdopodobne żeby taki zaworek miał jakiś wplyw bo - to jest zwykły zawór , dwa przewody Ale po głębszym namyśle i kilku informacjach doszedłem do wniosku , że być może komp czyta np. jego oporność , która różni się z tą , zapisaną rozłącza układ zasilania. Zresztą to instalacja CAN więc wszytko się "widzi" i tak na prawdę bez dokumentacji cholera wie co tam producent "namieszał" Ważne , że temat ogarniety , silniczek chodzi jak nowy i zaczynam mieć nadzieję , że kupujacy nie nabil mnie w butelkę Jako ciekawostka: szukajac silnika przeanalizowałem i sprawdziłem kilka ofert . Muszą powiedzieć , że jestem zszokowany bezczelnością nie których sprzedawców. Silnik z roku 2008 , przebieg około 100tys. / oczywiscie tu już nie lampka w głowie , ale cała latarnia / po sprawdzeniu - ostatni udokumentowany wpis XII 2013 przy przebiegu 534tys. Kolejny silnik z roku 2011 po sprawdzeniu okazało się , że pochodzi od auta z silnikiem 2,0 , a nie 2,5 ! Przebieg dla silnika 2,0 był prawidłowy , ale co z tego skoro to zupelnie coś innego? Kolejny silnik po sprawdzeniu zamiast 78tys. miał w 2012r. 289tys. - ostatni serwis!!! Te silniki dalej wiszą na allegro z opisami , że są takie super z malymi przebiegami pomimo , że przesłalem zainteresowanym info z raportów . Zresztą oni doskonale wiedzą co sprzedają i po prostu polują na "jelenia" . .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 dzięki za info. Niby te same silniki a już taka drobnostka a zmienia wszystko, jak we francuzach widocznie czujnik w nowym silniku pracuje w innym zakresie, więc wartości nowego przez stary komputer były źle odczytywane. co do oszustów na allegro - możesz wysłać info do allegro z raportami oraz z informacją że sprzedający wiedzą, bo zostali przez ciebie poinformowani. Albo na policję czy prokuraturę. Takie oszustwo powinno być karane...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587299 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 ten zaworek jest jeden na wiekszosc pomp i dziala na zasadzie impulsow, moze dostac jedynie zwarcia. Dosc czesto bywa ze wtyczka ma problemy ze stykami, w moim siedzialo juz kilka uzywek i kazda z innego silnika, wydaje mi sie ze poprostu zablokowal sie ten zaworek ale wazne ze dziala, wszystkie bledy kompa odczytasz i skasujesz opcomem za kilka zl ale do wiekszej diagnostyki sie nienada   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.