Skocz do zawartości

VIVARO 2,5 cdti - brak paliwa po wymianie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie jako nowy forumowicz i własciciel vivaro 2,5 cdti po lifcie.

Silnik niestety padl po około 180tys.km - obróciła sie panewka :[

Auto po lifcie - koniec roku 2006 z silnikiem 2,5 cdti wg ksiązki 146 KM

Kupiłem silnik o takich samych oznaczeniach gu9b630 - tyle , ze podają moc 150 KM . Niby wszystko to samo , ale niestety silnik nie odpala. Zaskakuje na sekundę i gaśnie - pompa paliwo pompuje , ale ponoć na listwie go brak . Serwisu w mojej okolicy brak , a mechanicy mówią każdy co innego . Takie macanie tematu , a mnie szlag trafia.

Uzyskalem info , że problemem może być zawor w pompie , ktory ponoć jest "zgrany" z kasetą sterującą .

Miał ktoś podobne doświadczenia , albo ma wiedzę jak temat ugryźć :?:

Pomocy bo szlag już ,mnie trafia , a auto potrzebne !

Pzdr.

 

zmieniłem tytuł /kic

Edytowane przez bodek1
tutuł

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/
Udostępnij na innych stronach

pompa zawsze pompuje paliwo bo ma naped mechaniczny tylko kwestia elektroniki czy paliwo trafi na szyne, sam zmieniales silnik czy mechanik?

napisz co zmieniales konkretnie, czy tryby rozrzadu byly ruszane

w tym silniku ustawienie pompy ma znaczenie, wlasciwie to kola pompy, przestawienie o zab zablokuje wtrysk

bez znaczenia czy masz lifta czy przed, 630 czy 730 to slupek jest ten sam, u mnie siedzi blok movano i glowica laguny z walkami vivaro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587259
Udostępnij na innych stronach

Został zmieniony caly , kompletny silnik - "nowy" silnik został przez sprzedawcę oznakowany / gwarancja / i w zasadzie nie wymagał zmiany czegokolwiek poza olejem . Silnik rzeczywiscie wyglądał bardzo świeży co w odniesieniu do informacji sprzedawcy o przebiegu raczej dobrze rokuje. Osprzęt turbiny , sprzegło , rurki czyli te wszystkie elementy , ktore naszybciej wykazują oznaki zuzycia czy starości są w stanie jak nowe . Rozrządu więc póki co nie ruszalem podobnie jak pompy - wszystko fabryka no i tym bardziej zdziwienie , że moto nie odpala.

Ale............. trochę poczytałem , poszperałem i problem został rozwiązany . Pominę już co chcieli robić w tym silniku "wielcy znafcy" od diesli :[ Brak odpowiednich testerów diagnostycznych czy nawet dobrego oscyloskopu to jednak już żenada .

Co bylo? Zawór w pompie był "zgrany" w kompem poprzedniego auta więc mój komp dostawał z niego niewłaściwy odczyt pomimo , że napięcie do zaworu dochodziło . Komp odczytywał błędne wartości . Wystarczyło wymienić zawór na ten z mojej pompy i auto odpaliło natychmiast . Jak na razie jest bardzo dobrze :spoko:

Dzięki Wojtek za odzew :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587265
Udostępnij na innych stronach

Jak wczesniej napisałem -silnik kompletny więc z pompą - a instalacja i komp "stare" . Teoretycznie wydawało się mało prawdopodobne żeby taki zaworek miał jakiś wplyw bo - to jest zwykły zawór , dwa przewody :zdziwko: Ale po głębszym namyśle i kilku informacjach doszedłem do wniosku , że być może komp czyta np. jego oporność , która różni się z tą , zapisaną rozłącza układ zasilania. Zresztą to instalacja CAN więc wszytko się "widzi" i tak na prawdę bez dokumentacji cholera wie co tam producent "namieszał" :mellow: Ważne , że temat ogarniety , silniczek chodzi jak nowy i zaczynam mieć nadzieję , że kupujacy nie nabil mnie w butelkę :tak:

 

Jako ciekawostka:

szukajac silnika przeanalizowałem i sprawdziłem kilka ofert . Muszą powiedzieć , że jestem zszokowany bezczelnością nie których sprzedawców. Silnik z roku 2008 , przebieg około 100tys. / oczywiscie tu już nie lampka w głowie , ale cała latarnia / po sprawdzeniu - ostatni udokumentowany wpis XII 2013 przy przebiegu 534tys. :szok:

Kolejny silnik z roku 2011 po sprawdzeniu okazało się , że pochodzi od auta z silnikiem 2,0 , a nie 2,5 ! Przebieg dla silnika 2,0 był prawidłowy , ale co z tego skoro to zupelnie coś innego? Kolejny silnik po sprawdzeniu zamiast 78tys. miał w 2012r. 289tys. - ostatni serwis!!!

Te silniki dalej wiszą na allegro z opisami , że są takie super z malymi przebiegami pomimo , że przesłalem zainteresowanym info z raportów . Zresztą oni doskonale wiedzą co sprzedają i po prostu polują na "jelenia" . .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587283
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info.

Niby te same silniki a już taka drobnostka a zmienia wszystko, jak we francuzach ;)

widocznie czujnik w nowym silniku pracuje w innym zakresie, więc wartości nowego przez stary komputer były źle odczytywane.

 

co do oszustów na allegro - możesz wysłać info do allegro z raportami oraz z informacją że sprzedający wiedzą, bo zostali przez ciebie poinformowani. Albo na policję czy prokuraturę. Takie oszustwo powinno być karane...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587299
Udostępnij na innych stronach

ten zaworek jest jeden na wiekszosc pomp i dziala na zasadzie impulsow, moze dostac jedynie zwarcia. Dosc czesto bywa ze wtyczka ma problemy ze stykami, w moim siedzialo juz kilka uzywek i kazda z innego silnika, wydaje mi sie ze poprostu zablokowal sie ten zaworek ale wazne ze dziala, wszystkie bledy kompa odczytasz i skasujesz opcomem za kilka zl ale do wiekszej diagnostyki sie nienada

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72149-vivaro-25-cdti-brak-paliwa-po-wymianie-silnika/#findComment-587374
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności