Skocz do zawartości

Vivaro 1.9 Skacząca temperatura.


Gość Bartek97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po wymianie silnika mam jeszcze kilka problemów i proszę o poradę .

 

W trkacie jazdy wskaźnik temperatury skacze sobie jak mu się podoba . Nie wchodzi powyżej 90 stopni ale skacze sobie to na 0 to na 80 , znowu na 90.

 

Po wyłączeniu zapłonu na chwilę załącza się wiatrak.

 

Sprawdziełm błędy : P0032 , B0532 , P0711.

Mam do wymiany zawór EGR , więc póki co wypiąłem wtyczkę .

Czy to może być przyczyną skaczącej temperatury ?

 

Jedni obstawiają termostat , inni wiązkę elektryczną . I bądź tu człowieku mądry !

 

Podczas wieczornej przejażdżki , temepratura zaczęła skakć do góry. Pulsująco . Do tego zaczęły mrugać lampki STOP i Silnik. Mrugały nierównomiernie wraz ze skokami wskazówki temperatury .

Edytowane przez Bartek97

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób sprawdzić oporność czujnika i gdzie go znajdę?

Znalazłem 3 odpowietrzniki. Jeden można odkręcić a 2 się nie poddają. Boję się że je urwe :(

Znalazłem 3 odpowietrzniki. Jeden można odkręcić a 2 się nie poddają. Boję się że je urwe :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden na termostacie obok czujnika temp taki jak korek cewki w kole, 2 przy nagrzewnicy czyli na gorze przy grodzi, 2 lub 1 przy wymienniku ciepla czyli na dole na przewodach lecacych do filtra oleju i jeden na chlodnicy z prawej na gorze z perspektywy patrzacego na vana

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej link do krótkiego filmiku , co się dzieje z temperaturą .

 

http://drive.google.com/file/d/0B26uAIiIP8tVRDljejdRZnZIT28/view?usp=sharing

 

 

Idąc tropem węży i Twojego opisu , znalazłem tylko 3 odpowietrzniki. 2 są przy ścianie grodziowej , 1 na wężu do wymiennika przy filtrze oleju.

 

Nie jestem w stanie dojść do termostatu :(

 

"Ulałem" pół zbiorniczka płynu i nastała stabilizacja. Co ciekawe , w zbiornikczku płyn jest cały czas zimny. Skoki temp. ustały . Zobaczymy co będzie po jeździe próbnej. Oczywiscie uzupełniłem płyn do wymaganej objętości.

 

Błąd P0032 wyskakuje cały czas , pomimo kasowania.

Edytowane przez Bartek97

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym czytasz bledy?

ja kiedys pourywalem odpowietrzniki, sa plastikowe i mozna zamiast nich wkrecic srubki takie jakimi przukrecona jest atrapa lub lampy

termostat sam sie odpowietrzy ale chlodnice lepiej gdybys odpowietrzyl, swoja droga to termostat jest praktycznie na wierzchu wiec niewiem z czym masz problem, lepiej zrob to pozadnie bo w korku moze byc nieciekawie

co do filmiku to podziwiam za odwage, to silnik z panewkami bez zamkow, to ze sie uspokoilo na zegarach nie znaczy ze jest dobrze, jesli niemozesz znalezc kurka na chlodnicy to poprostu zlozuj przewod gorny i wypusc wiatr

Edytowane przez wojtekcichy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt , że jestem lailkiem powinno trochę usprawiedliwić moją niewiedzę : SMILE : Czy termostat znajduje się po prawej stronie bloku ? Jeśli tak , to bez zdjęcia węży od chłodnic , nie jestem w stanie się do niego dostać.

 

Do czego służy ta mała chłodnica powyżej tej dużej ? I rozumiem , że powietrze mam upuścić z chłodnicy tej poniżej ?

Zapomniałem dodać , że mam włożony silnik od Mitsubishi Spacestar'a ( F9K ) . Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ?

Edytowane przez Bartek97

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema znaczenia z czego masz silnik, f9q czy f9k to blok a numerek to osprzet, glowica f9q jest taka sama w kazdym modelu bloku

Do obudowy termostatu leci kilka wezy, ta mala chlodnica to intercooler, chlodnica powietrza sprezonego

Oczywiscie wiatr upuszczasz z dolnej chlodnicy, jak pisalem na gorze po stronie kierowcy jest odpowietrznik ktory trzeba obrocic o 180 stopni jednoczesnie go pociagajac, przydaja sie jakies kombinerki bo niezawsze chce sie wysunac ale mozesz to olac i odpowietrzyc rozszczelniajac gorny waz, tyle ze te opaski sa bardzo sztywne i nieciekawie z miejscem by wsadzic cos konkretnego do ich scisniecia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwiedziłem serwis Bosch. Pełna diagnostyka . Winne okazały się zmurszałe kable od czujnika temperatury. Problem rozwiązany.

Serwisant potiwerdził , że vivaro samo się odpowietrza . Ale przezorności nigdy za wiele.

Dziękuję za pomoc. Przynajmniej się czegoś nauczyłem o moim samochodzie :)

Koszt naprawy włącznie z diagnozą : 180,00 zł :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Serwisant potiwerdził , że vivaro samo się odpowietrza . Ale przezorności nigdy za wiele.

i wez jedz do zdzierunow

trzeba bylo znawce zapytac jak wymiennik ciepla sie odpowietrzy i ile minut bez chlodzenia wytrzymaja grzalki nornikowe pomijajac gwaltowna zmiane temperatury jaka musi zniesc glowica ktora jest na szczycie plaszcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności