Skocz do zawartości

Szarpanie przy gaszeniu i stuki przy zmianie biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość kondi006

Witam. Mam Astrę II 1.7 CDTI (rocznik 2007). Ostatnio zauważyłem, że gdy gaszę samochód to samochodem dziwne trzęsie, tak jakbym to robił na biegu. Nie ma na ten fakt wpływu wrzucenie na luz i wyciśnięcie sprzęgła.

Dodatkowo zauważyłem, że po przerzuceniu biegu, gdy odpuszczam sprzęgło i dodaję gazu, czasem pojawia się dziwny stuk. Tak jakby kamień strzelał spod kół.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc, gdyż nie mam pojęcia nawet, na co zwrócić uwagę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72443-szarpanie-przy-gaszeniu-i-stuki-przy-zmianie-biegu/
Udostępnij na innych stronach

Poduchy skrzyni łatwo sprawdzić.Nie trzeba nurkować pod samochód.Jadąc z równomierną prędkością nagle przyśpiesz i tak samo nagle zdejmij nogę z gazu.Jeżeli w tym momencie lewarek gwałtownie "dyga" poduchy do wymiany.

Edytowane przez Natan

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72443-szarpanie-przy-gaszeniu-i-stuki-przy-zmianie-biegu/#findComment-590403
Udostępnij na innych stronach

Gość kondi006

Sprzęgło wydaje mi się bez zarzutu - biegi wchodzą gładko i często przy ich zmianie samochód reaguje normalnie (te stuki pojawiają się dość rzadko, ale stawiam że się jakoś łącza z tym szarpaniem). Samochód też rusza okej - te stuki to chyba głównie 2gi i 3ci bieg, czasem ewentualnie 4ty.

 

Co do tego przyspieszania, to na trasie tak robiłem i nie miałem dygotania więc chyba te poduchy odpadają.

Ja pytając wujka google odnalazłem tropy wskazujące na instalację ERG albo klapkę zamykającą dopływ powietrza (nie jestem pewien czy tak to się fachowo nazywa).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72443-szarpanie-przy-gaszeniu-i-stuki-przy-zmianie-biegu/#findComment-590455
Udostępnij na innych stronach

Gość kondi006

W sobotę udałem się do mechaników. Dwóch po wstępnych oględzinach stwierdziło dwumasę do wymiany. W końcu miałem jednemu zostawić furę, ale kazał mi poczekać i zaczął "napinać silnik", który chodził do przodu i tyłu tak nawet do 10 cm. Pod spodem, w kanale, siedział koleś i w końcu zauważył, że winna tutaj nie jest dwumasa, a zwyczajna śruba :) Podczas tego napinania nawet się ona urwała.
Ta śruba znajduje się w jednej z poduszek i przez nią przechodzi (długa M12).
Całkowity koszt naprawy 40zł, co w porównaniu z dwumasą było miodem na moje uszy, bo samochód gaśnie już normalnie i przestał tak mocno wibrować.

Temat do zamknięcia. Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72443-szarpanie-przy-gaszeniu-i-stuki-przy-zmianie-biegu/#findComment-591337
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności