Gość kondi006 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Witam. Mam Astrę II 1.7 CDTI (rocznik 2007). Ostatnio zauważyłem, że gdy gaszę samochód to samochodem dziwne trzęsie, tak jakbym to robił na biegu. Nie ma na ten fakt wpływu wrzucenie na luz i wyciśnięcie sprzęgła.Dodatkowo zauważyłem, że po przerzuceniu biegu, gdy odpuszczam sprzęgło i dodaję gazu, czasem pojawia się dziwny stuk. Tak jakby kamień strzelał spod kół.Z góry dziękuję za wszelką pomoc, gdyż nie mam pojęcia nawet, na co zwrócić uwagę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72443-szarpanie-przy-gaszeniu-i-stuki-przy-zmianie-biegu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olaola1 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Zaczeła bym od sprawdzenia stanu poduszki skrzyni biegów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72443-szarpanie-przy-gaszeniu-i-stuki-przy-zmianie-biegu/#findComment-590400 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Natan Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 (edytowane) Poduchy skrzyni łatwo sprawdzić.Nie trzeba nurkować pod samochód.Jadąc z równomierną prędkością nagle przyśpiesz i tak samo nagle zdejmij nogę z gazu.Jeżeli w tym momencie lewarek gwałtownie "dyga" poduchy do wymiany. Edytowane 6 Lipca 2015 przez Natan   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72443-szarpanie-przy-gaszeniu-i-stuki-przy-zmianie-biegu/#findComment-590403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 A sprzęgło?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72443-szarpanie-przy-gaszeniu-i-stuki-przy-zmianie-biegu/#findComment-590407 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kondi006 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Sprzęgło wydaje mi się bez zarzutu - biegi wchodzą gładko i często przy ich zmianie samochód reaguje normalnie (te stuki pojawiają się dość rzadko, ale stawiam że się jakoś łącza z tym szarpaniem). Samochód też rusza okej - te stuki to chyba głównie 2gi i 3ci bieg, czasem ewentualnie 4ty. Co do tego przyspieszania, to na trasie tak robiłem i nie miałem dygotania więc chyba te poduchy odpadają.Ja pytając wujka google odnalazłem tropy wskazujące na instalację ERG albo klapkę zamykającą dopływ powietrza (nie jestem pewien czy tak to się fachowo nazywa).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72443-szarpanie-przy-gaszeniu-i-stuki-przy-zmianie-biegu/#findComment-590455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kondi006 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 W sobotę udałem się do mechaników. Dwóch po wstępnych oględzinach stwierdziło dwumasę do wymiany. W końcu miałem jednemu zostawić furę, ale kazał mi poczekać i zaczął "napinać silnik", który chodził do przodu i tyłu tak nawet do 10 cm. Pod spodem, w kanale, siedział koleś i w końcu zauważył, że winna tutaj nie jest dwumasa, a zwyczajna śruba Podczas tego napinania nawet się ona urwała.Ta śruba znajduje się w jednej z poduszek i przez nią przechodzi (długa M12).Całkowity koszt naprawy 40zł, co w porównaniu z dwumasą było miodem na moje uszy, bo samochód gaśnie już normalnie i przestał tak mocno wibrować.Temat do zamknięcia. Dziękuję wszystkim za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72443-szarpanie-przy-gaszeniu-i-stuki-przy-zmianie-biegu/#findComment-591337 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.